Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1274 ggr
[AnnasDoris]
0

Hundförsäkring

Pratade med mannen som vi köpt våran rottweiler ifrån (skulle ta över hans försäkring) då säger han att han inte har någon. Lagom schyst när han sa innan att han hade.

Hunden är 9 månader, så om jag tecknar nu så kommer det tyvärr inte täcka hd/ad fel (måste tecknas innan 4 månader). Köpte han till utställning/lydnad/bruks.

Mannen sa att uppfödaren har en försäkring som täcker i ett år, någon här inne som hört talas om en sådan försäkring? Han skulle kolla upp det men det tar en himla tid..

Vet att dolda fel är i 3 år, men mannen sa det inte var dolda fel försäkring utan en vanlig försäkring. Jag har hört att visa försäkringsbolag kräver att man ska ha en vanlig försäkring vid sidan av redan som liten om dolda fel ska gälla. Så det är oxå j*vligt irriterande om det nu är så att hunden inte har någon försäkring.

Maja2
0

Surt, men att du inte kollade det INNAN köpet!

Wand
0

#1 Hon skrev ju dock att mannen sagt att hunden var försäkrad.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Mantissa
0

Ajdå, ja det är ju en ras okså som man verkligen vill ha fullgott skydd på..
Men ring ditt ombud så fort som möjligt så att du inte står helt utan skydd!

Smultronbarn
0

Hör med uppfödaren kanske? Annars får du välja ett annat försäkringsbolag med minst lika bra krav :)

[AnnasDoris]
0

Ringde till Agria och dem har nya regler från 1 april i år. Om man har en hund som fri röntgas så går agria in och betalar om hunden får problem med lederna. Så om våran får problem nu så gäller försäkringen inte men om han fri röntgas vid 1 års ålder så täcker försäkringen efter det.

Uppfödaren hade ingen försäkring och dolda fel gäller inte heller eftersom han ej varit försäkrad.

Mantissa
0

bra! bara hålla tummarna att han har fria leder!

Maja2
1

#2 Med Kolla menar jag be att få se papper, inte bara fråga.