Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 523 ggr
Faxlin
0

OT. Ledsen

Hejsan mina vänner. Är ruggigt ledsen över hur mitt barn blivit behandlat från sitt dagis i dag. Och mår jättedåligt.

Så jag är arg, ledsen och besviken. Och kämar för att inte visa det för dottern som jag hämtade hem i hundranittio. Dålig som sjutton i rygg och benet cyklade jag till dagis för att det skulle gå fort och gick sedan med dottern hem i vagnen och lämnade cykeln kvar. den får gubben hämta när han slutar.

Varför skriver jag detta här? Ja, jag kände väl att jag bara måste skriva av mig. Inte skoj att sitta och vara ledsen själv.

Kram på er

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

zeretki
0

Men gud, klart du får! *stora kramar* Berätta vad du vill, PM eller offentligt. Skriv vad du behöver skriva! *kram*

Malin-A
0

men Åsa, klart du får skriva, här inne hjälps vi alltid åt vad det än gäller, o vad det nu handlar om så ska man aldrig bli behnadlad så som din dotter, känner jag dig rätt o att du hämtade henne i hundranittio me dålig rygg så va d nog iaf inget skit grej, skickar många kramar till dig….

Nicki
0

Usch vad är det som hänt på dagis? Berätta gärna om du vill.
*kram*

AnneN
0

Håller med dom föregående, om du hämtade din dotter från dagis pga hur hon blivit behandlad så kan det absolut inte vara nån små sak och här är vi alla vänner och finns för varandra oavsett vad det gäller.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

Jag ska berätta vad som hänt.

Förra veckan var Sanna hemma med pappa (jag var i Stockholm), självklart saknade hon dagis. Men vad gör man.
Under veckan måste någon av barnen blivit smittade med lus på skolan.
Och det var något jag märkte på fredagen. Så i helgen har vi lusbehandlat hela familjen och desifinera hemma. tvättat som en tok och damsugit, vädrat och torkat.
Så skulle då Sanna äntligen få komma till sitt kära dagis i dag. Som hon längtat. Det enda som gjort att hon stod ut med att lusbehandlas och sitta med lusmedel i som luktar skunk. Okej det ska lukta anis och kokkos, men det är så starkt att det luktar skuk i alla fall. Även om man kan känne en klar anisdoft sedan när man tvättat ur håret med schampo.
Nu är detta lusmedel gjort på olja som man sprutar i håret. Allt ska oljas in. Denna olja tar det sedan flera dagars tvättande med schamp innan håret är som vanligt.
Och lukten av anis den finns också kvar i flera dagar.

Trodde i min enfald att deta inte skulle vara någon fara. Hon har kammas fter konstens alla regler och lite till. Inte ens en död lus så långt ögat når. Varken med förstoringsglas eller vanligt öga.

Men ack vad jag bedrog mig. Telefonen ringer och jag får en förfrågan ifrån den som är vanlig föreståndare på dagiset där de undrar vad som är med Sannas hår och varför det luktar.

Jag förklarar precis hur det är och berättar att alla löss är döda och borta. Och att hon är kammad efter konstens alla regler. Då får jag veta att Sanna ej får vara på dagis under pågående bahandling. Jag förklarar att man knappast kan säga att dt är pågående behandling då hon inte ska behandlas förns om tio dagar igen för säkerhetsskull liksom.
Men då ändrade hon sig och säger att ja hur som helst så luktar hon illa och får inte vara här.

Och det luktar inte illa. Bara annorlunda liksom. Men i alla fall fick jag staka order att omedelbart hmta hem henne. För hon fick inte vara där förns lukten försvunnit och hon var färdigbehandlad.

Jag ringde skolsköterskan och hörde med henne. Hon sade att jag gjort rätt som släppt iväg Sanna. Försökte få tag på skolrektorn som också är högsta föreståndare och chef för dagiset. Men fick inget svar. Ledsen och arg över dagisets sätt åker jag och hämtar henne.

När jag kommer dit konstaterar de framför Sanna och mig att detta inte var aceptabalt att jag lämnat dit henne och att det var bra att jag hämtade hem henne.
Sanna ifrågasätter mig och undrar varför jag lovat henne att gå på dagis när jag sedan hämtar hem henne. Och att jag ljög om att hon skulle få gå efter att lusarna var död och borta.
Jag förklarade då att jagi nt ljugit och att hon hade rätt att vara där egentligen. Men att fröknarna sa ifrån.
Sanna blir ledsen och frågar varför fröknarna inte vill ha henne. Jag reagerar sååå fel. Och säger att de är dumma.
Vet, jag är en idiot. Så ska man inte säga.

Kommer hem med Sanna som i alla fall blivit bättre till mods av att prata med mig på vägen hem.
Och med löfteom en glass hemma kändes det lite bättre för henne. Men inte var hon glad. 

För ett tag sedan ringer då rektorn upp mig. Hon hade blivit uppringd från dagiset där de förklarat att jag blivit arg. Så hon ringde mig och bad tusn gånger om ursäkt och förklarade att jag gjort rätt och dagispersonalen gjort fel.
Hon bad mig gå tillbaka med Sanna för sannas skull så hon fck se att hon var välkommen på en gång. Jag förklarade att det inte var genomförbart för nu är jag ännu sämre.
Efter att hon bett om ursäkt ännu några gåner  konstaterade hon attdagispersonalen skulle få åka med bil och hämta Sanna. Så nu har de precis varit här och hämtat henne och bett om ursäkt även de.  Ändå känns det inte helt bra.

Jag är nog konstig kanske. Men jag blev otroligt ledsen á Sannas vägnar. Och att de fick mig att framstå som en lögnare till mitt barn.

Audiatur et altera pars

AnneN
0

Klart att man blir ledsen då ens barn blir behanlat så fel av dagispersonalen som ju ändå ska föreställa vuxnamänniskor!

Hoppas att dom fått sig en läxa så det inte händer nått liknande igen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

#6: Ja jag hopas verkligen det.

Audiatur et altera pars

zeretki
0

Men herregud…jag har själv jobbat på dagis och så där FÅR man bara inte uppträda inför barn och föräldrar! Usch, vissa människor… Nu blir jag arg!

Ett barn blir så lätt osäkert och jag förstår 100% varför DU blev arg och Sanna blev lessen! Det är konstigt att personalen inte förstår en sån enkel psykologisk sak…

Nicka
0

Ja Du vännen…förstår precis HUR Du känner Dig…Tråkigt för Sanna, att behöva utstå detta, som vuxna beter sig !! Självklart tråkigt för Dig också !! Men HUR förklarar man för barn ? De ser inte verkligheten, som Vi vuxna gör det. Mycket dåligt av personalen att skicka hem Er..Usch, så gör man bara INTE !! GÖR NÅGOT ROLIGT med Sanna, när hon kommer hem. KRAM till Er..Du gjorde helt rätt att skriva Om det här !

Faxlin
0

Tack vad gulliga ni är. Känns faktiskt bättre efter att ha fått prata med er. Och ja jag ska hitta på något skoj med sanna när hon kommer hem. Så hon får en fin dag i alla fall.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ne så kan man ju inte bete sig.. bra att dom kom o bad om ursäkt, stackars Sanna.. o dig, att du ska behöva bli behndad så… ja hoppas verkligen dom lärt sig en läxa…

kram till dig Åsa o krama om Sanna me när hon kommer =)

gejsa
0

Stackars barn som har sådan dagisfröknar. Synd att du hann hämta henne. Lite svårt att förklara sånt där för små barn.

Men det var bra att du stod på dig Åsa. Kram

Gasoline
0

Klart du int är konstig. Jag tror nog de flesta skulle ragera som du gjorde. Det var personalen som gjorde fel och inte du.

SaraC
0

Det låter ju helt sjukt! Av allt jag lärt mig i min utbildning och i mitt arbete, så kan jag bara skaka på huvudet åt detta… Vad hände med barnen i centrum, kan man undra.. Här är det tydligen viktigare med vilka aromer personalen ska ta in.. Nej usch, blev arg när jag läst det där. Du gjorde helt rätt som gick till rektorn. Hoppas du kan glömma deras idiotiska handlande och inte tar åt dig!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lotta
0

Stackars bullberta…ge henne en kram från mig. Jag tycker ju att i stället för att ge sig på dom förräldrar som behandlat sina barn så skulle dom ta reda på vilken som inte behandlat sitt barn. Dom får väl ha en sköterska på plats som går igenom barnen när det är lusepedemi. Oftast är det ju så att den som upptäcker löss på sitt barn inte säger nått på dagis och då har dom andra oftast redan smittats och sedan går det för runt. Men jag hoppas att personalen nu har fått sig en åthutning…för att skicka hem ett barn som inte har löss är ju hur sjukt som helst, vore bättre att dom kollade dom som inte luktar.. tycker ju jag då =)

Faxlin
0

Jag ska ge damen en kram från dig Lotta.

Skönt att höra att även ni tycker de betedde sig fel. Så det inte bara var jag som blev upprörd utan anledning liksom.

Audiatur et altera pars