diabetiker
Hej alla hundgalna människor!
Jag har en extrem viktig fråga eftersom jag ska ta med min dvärgpudel Busby som är 8 år och han har diabetes sen fem månader tillbaka.
vi ska träna sök och jag undrar om det finns något speciellt godis han kan få äta? Som är utan dessa ämnen som hundar med diabetes inte får ha i sig. Vore tacksam för svar! 
updt: Jag ska ta med han till skolan imorgon! *
Har inte veterinären sagt något om sådant?
nej jag har ringt och frågat men dom har ingen aning om det finns något godis anpassat för hundar med diabetes, dom sade bara fråga djuraffären och jag har sprungit runt och dom vet inte om dom får äta kex utan socker. Och är rädd att testa utan att veta.
Han bör kunna äta t.ex leversnittar, de är sockerfria.
#4 Köpes-leversnittar innehåller bara spannmål, och många innehåller socker. Då är det bättre att torka eget godis, tex kyckling, lever, kött osv.
Finns blodpudding utan socker, kanske det fungerar?
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Ja alltså, man MåSTE inte torka det jag skrev i #5 , men det är lite behagligare att hålla på med :)
#5 Så kan man också göra. Men om man vill köpa godis så kan man köpa sånt. Ja det innehåller mycket spannmål men inget socker, det jag har sett i alla fall.
#8 Finns många sorter av "leversnittar" som innehåller socker. Man måste kolla innehållsförteckningen.
Det bästa vore väl att köpa rent kött och antingen koka eller torka - då vet man vad hunden får i sig.
Ge lite av fodret som belöning, gillar han morötter? Är han insulinbehandlad? Får du ge godis då utan att blodsockret stiger för mke? Då kanske det är bättre att belöna med favvo leksaken och bara ge någon puttebit av nge han får äta.
Believe you can and you're half way there.
#9 Det finns sockerfria leversnittar att köpa i affären ;)
Vad har han fått för godis innan? Att ge honom det som han fått innan samtidigt som han haft diabetes borde ju vara det smartaste.
MVH
Sofie
#12 Det kan hända att det Finns, men MÅNGA sorter har socker, därav att man måste kolla innehållet.