Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1610 ggr
[helenal]
0

Vad har ni för koppel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

till era hundar? vad rekommenderar ni för koppel till min Papillon?

AgnetaK
0

Ta ett som du gillar själv. Jag tycker bäst om läder, men har ett i nylon också. Men nylon svider nåt så illa i handen om hunden plötsligt drar till. Fast när det regnar är det bättre tycker jag.

Till en så liten hund skulle jag tänka på att inte skaffa ett tungt koppel, så alltså ett ganska tunt. Med en lätt hake.

Faxlin
0

Exakt, en med lätt hake är bra. Så slipper hundstackaren bli sndbelastad när han går. Annars är flexikopplet rätt behändigt med små hundar. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Missy
0

Läderkoppel gillar jag.

Alex
0

Smaksak. :) Men som de andra säger, ett tunt med lätt hake till liten vovve. Själv föredrar jag läder.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Karmatarerskanise
0

Nylon med gummihandtag :)

Snuttan
0

Jag gillar läder bäst, men jag håller på med stora hundar också, kanske lätt blir lite tjockt och tungt på riktigt små hundar?

Wikstr_m
0

Jag har ett läderkoppel samt ett flexikoppel till min husky.. Läder när det är lydnad och flexi på promenader..

kerstinjoh
0

Läderkoppel o halsband.

Malin-A
0

stryp o läderkoppel, funderar på ett läderhalsband också..

Lotta
0

Jag har ett litet katthalsband med ett flexikoppel till min papillon. Ett tag hade jag halvstryp bara för att det var lätt att sätta på henne det.

_Anna93
0

vi borde ta och sätta järn koppel på tanterna här på hif så dom inte dricker igäl sej!

KarolinaNowak
0

Läder koppel och halsband

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

lena1
0

Alltid läder halsband med vanligt knäppe till både stor som liten, men Yorken var jag ju som sagt tvungen att tänka på en liten hake till också ;-)

OzzyochJag
0

Jag använder flera olika koppel.

Jag använder mest sele då det är snyggt och snällt.
Ska jag ha honom mycket lös tar jag ett vanligt halsband.
Det var väldigt länge sedan jag hade strypkoppel på honom, men jag äger ett sådant i läder…
Min syster vill gärna ha en "gå fint" sele på Zalo eftersom att han är väldigt stark.

AnneN
0

Jag föredrar läderkoppel men eftersom min hund tuggat sönder det så får jag nöja mej med det jag har vet inte vad de e för sorts tyg i det men det är väldigt mjukt så det bränner inte i handen då hon drar.

Har dock dålig erfarnhet av folk som har sina små hundar i flexikoppel, har mest bara mött dom som inte har någon som hellst pli på sin lilla "ängel" som hoppar, skäller, morrar, sliter och hugger längst ut i kopplet och ägaren inte ens försöker få kontroll över sin hund.

MED DETTA EJ SAGT ATT ALLA ÄGARE ÄR SÅDANA!!!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lena1
0

15, jag tycker som du, har man flexi koppel så ska man helst ha hunden att lyssna och kunna gå fot innan, för det kan bli sådana skador i nacke och rygg annars…

Lotta
0

Jag har flexikoppel och på Skorpan fungera det jättebra, förr tillbaka när hon var yngre lydde hon minsta vink,. men nu har det tydligen glömts bort hon kanske blivit senil. Kommer det en hund för nära nu så låter hon som en trasig motor, en riktig surpuppa har det blivit av henne =)

Pomperipossa
0

Jag har läderhalsband, stryphalsband, flexikoppel, läderkoppel och ett kedjekoppel….

muirab
0

Vi använder både läder och nylon…då vi nu behöver…

Bellona
0

Jag använder läderkoppel och ett löst halvstryp av någonslags flätade trådar. det är för jobbigt att få in ett vanligt halsband under all den där pälsen, den fastnar i spännet och luggar henne så halvstryp är lättare.

Jag avskyr flexikoppel och har också ganska dålig erfarenhet av hundar i såna oavsett storlek på vovven även om förstås inte alla är såna :) men är vi ute och går ska min vovve gå fint bredvid mig och är vi lite mer avslappnade på en plats där det inte är folk så får hon gå lös istället. så flexi är bara meningslöst för mig.

smurfan-13
0

Läderkoppel m sele har jag till alla mina hundar, stora som små :)

[helenal]
0

va e den lille för ras=)?

KickanLilja
0

Jag har sele och nylonkoppel men funderar starkt på att byta ut det mot ett läder då nylonet bränner rejält i händerna. Sele gillar jag riktigt mycket!

lena1
0

23,ja nylon koppel är inte skönt alls tycker jag, så satsa på ett läder du mycket skönare för både hund och dig…

20, jag är egentligen emot flexi jag med, man ser så många hundar som drar runt med sina ägare eller helt enkelt ligger på och drar hela tiden, man kan ju tänka sig vilka skaor det ger till slut….men då våran gammelgubbe blev riktigt gammal och vi inte kunde släppa honom överallt, så skaffade vi ett, men han drog ju aldrig i kopplet heller oavsett vad som hände, så i den bemärkelsen kan jag tycka att det var en bra grej att göra, men som sagt hunden ska ju då inte dra i kopplet alls…(min åsikt)

kerstinjoh
0

Jag prövade en gång flexikoppel till vår labbe. Pust, det enda jag fick var en hund som trasslade in sig överallt!

[helenal]
0

kerstin har du haft en labrador? dem e så underbara!

kerstinjoh
0

Mmmm, världens goaste kille. Psyke som jag vet inte vad. Bara han fick nosa omkring så brydde han sig inte om att jorden ramlade ner. En liten tjuren Ferdinan.

Tyvärr så fick vi avliva denne goding 12 maj -07. Och trots att vi har haft hund i över 30 år så är Bosse den som har satt störst spår i våra hjärtan.

smurfan-13
0

#22 är det en fråga till mig?

Alla mina hundar är blandraser m mer eller mindre känd bakgrund. De flyttade alla in hos mig under mina år i spanien. Felix (den lilla) hittades vandrandes på en väg när han var ca 6 veckor gammal & jag träffade honom första gången när han var 10 veckor. Har verkligen ingen aning om vad det är för raser i honom, han är nog så uppblandad som man kan vara. :) Så här ser han iaf ut när han är nerrakad (annars får han upp till 10 cm ragg som står rätt ut bara)

[helenal]
0

ja de va till dig. Gud va söt:) så du tog hem honom från spanien då?

SanBra
0

Själv har jag 2 pappisar. Jag skulle rekommendera smalt koppel eller läder. Vissa hundar gillar att bita i koppel och då är det inte bra att ha för smalt eftersom då blir det lätt att bita sönder. Kul att du har en papillon.

MVH//Sanna

[helenal]
0

jag vhar ett smalt läderkoppel nu=)vart bor du?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Lotta
0

Hahaha hakade damen upp sig Skrattande

AnneN
0

Nu har jag köpt en längre kedja och ett läderkoppel till Velvet eftersom gamla kedjan blivit för liten och kopplet gick av igår

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[helenal]
0

kerstin- hm du måste skrivit fel tog bort han 12 maj -07?? de blir nog lite svårt:PGud var vacker han är"

divansson
0

Till min hund har jag ett Läderkoppel..

Ellinor_ludde
0

Läder koppel och halsband !