Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1690 ggr
[Deniise]
0

Stackas familj..

Jag sitter just nu & kollar på fina Nanook på facebook sidan,
& jag fattar inte hur en människa kan vara så hemsk att man går & stjäl en familjemedlem. Jag lider verkligen med familjen som har blivit drabbad, att få gå & känna sorg, längtan & smärtan efter hunden varje dag kan verkligen inte vara lätt. Jag skulle vara helt förstörd om det hade hänt mig själv. Men dom håller fortfarande hoppet uppe om att han till slut ska komma hem, dom ger aldrig upp & dom är värda en guld medalj för att dom är så starka!

Jag kände bara att jag var tvungen att "skriva av mig" lite..

Och kanske få några fler människor att hålla ögonen öppna &
hjälpa till i letandet efter honom.
Jag hoppas att Nanook kommer hem till sin familj en vacker dag!

För er som vill läsa mer om Nanook kan göra det här:

www.hittananook.webs.com

(Visste inte riktigt vilken grupp jag skulle lägga detta inlägg i då jag inte brukar vara här inne så ofta, så tog efterlysningar, ni får gärna ändra om den inte passar in där eller ska till någon annan grupp)

[postmortum91]
0

Ja usch, var inne och läste jag med. Vilken hemsk Inger eller va hon henne

myra82
0

Verkligen tragiskt Gråter förstår heller inte sveriges rättsystem, hgon som tog honom borde ju få ett hårdare straff. Sätt henne i fängelse tills hon talar om vart han finns eller vad som har hänt honom.

Pilon
0

usch man får gåshud..

[Deniise]
0

Ja precis! Någonting borde dom ju kunna göra åt saken i alla fall & verkligen få reda på vart hon har Nanook. Förstår inte heller hur man kan ta en hund som betyder så mycket för en familj..

[Forest]
1

det har vart uppe här inne flera gånger tidigare tycker det är helt otroligt att hundar kan gömmas så väl för ägaren har verkligen gått ut med mycket info överallt om honom. Så jag tycker väl att nån bör lägga märke till han. verkligen skrämmande undra om han verkligen lever ObestämdGråter

Ixectrona
0

Hur fick de boven utesluten ur SKK som? Jag har själv fått en hund stulen, av sin uppfödare, men det fanns inget vi kunde göra, varken med polis eller SKK då det var ord mot ord.

Vill jag varna folk för den människan så blir jag väl åtalad för förtal.

Magrat
0

#6 Jag är inte helt insatt i historien men vad jag har förstått så är hunden ägarregistrerad på någon i familjen.
Hunden har tydligen flyttat runt till en del människor, men bara blivit såld "på riktigt" som valp. Sen på något sätt kom hunden tillbaka till uppfödaen, men var under alla år skriven på den första köparen så förmodligen har inga ordentliga kontrakt skrivits alla de andra gånger hunden fick byta hem.
Familjen fick tydligen kontakt med den här första mannen som fortfarande stod som ägare till hunden och ett kontrakt och ägarbyte gjordes mellan mannen och familjen.

Hela historien har, vad jag förstått, gått till rättegång och eftersom de både hade vittnen, i form av första köparen, och familjen stod som ägare så blev domen att hunden skulle lämnas tillbaka med omedelbar verkan. Jag antar att det är en överhängande risk att bli utesluten ur SKK om man stjäl någons hund, oavsett om man fött upp den själv eller inte.

Nu är nog hela inlägget lite virrigt, och jag vet inte om du riktigt fick ett svar, men hela historien känns för mig ganska rörig och jag är inte direkt insatt.

Poängen var väl att familjen står som ägare och det har även avgjorts i domstol. Det kan nog leda till avstängning hos SKK och polisen borde ta det på allvar när det rör sig om en faktisk stöld.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Pilon
0

#7 menar du att nu hunden som blev stulen har kommit till rätta? Hunden har kommit hem till dom som han blev bortrövad från?

Magrat
0

#8 Nej inte alls, han är fortfarande borta. Men uppfödaren och familjen gick igenom en rättegång (tror det var något år sedan) och där blev den slutliga domen att uppfödaren skulle lämna tillbaka Nanook omedelbart, senast tre dagar efter rättegångens slut. "Lägligt" nog så meddelade uppfödaren genom sin advokat dagen efter att Nanook hade försvunnit, så familjen har inte fått tilbaka honom.

Mitt inlägg innan handlade mer om äganderätten och att man faktiskt har SKK och lagen i ryggen eftersom #6 verkade haft ett liknande problem.

Jag är egentligen inte insatt i historien om Nanook, jag har läst lite snabbt ett par gånger och försökt hålla utkik eftersom vi bor i närheten av Nynäshamn. Tyvärr tror jag inte hunden finns kvar där i alla fall. Men som sagt, jag är inte insatt  historie bakom.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell