Vilket straff?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är så hemskt att man ger sig på en hund som är oskyldig!!
Varning för känsliga tittare!
Det allra värsta (tycker jag) är att han lockar på hunden att komma till sig efter att han sparkat till den och då kommer den med en vifftande svans men blir åter igen sparkad på :(
Vad tycker ni är ett lämpligt straff för en sådan människa?
böter/sammhällstjänst/fängelse? Ja vad tycker ni?
Medarbetare på Hundar.ifokus
"…after beating girlfriends dog"
…Jadu. Det finns alltså faktiskt sådana människor.
På Flashback ser man ständigt "folk" som säger "Jag råkade döda min flickväns katt/hund/whatever", "Jag är så trött på min flickväns katt/hund/whatever, jag vill döda den men hur ska jag få henne att tro att det var en olycka?"
Och så vidare…
Filmen får mig att tänka på händelsen när en man slängde in sin sambos katt i mikron - den var där och blev grillad inifrån i mikron i fyra sekunder innan kattens matte tog ut den.
Den överlevde och omplacerades, och det värsta är att flickvännen FÖRLÄT honom för den vidriga handlingen. 
Jag tror inte det finns straff nog åt sådana avskum.
Isoleringscell i något år kanske. Ibland tycker man det är synd att vi avskaffat tortyr.
Det enda jag funderar på är hur han möjligtvis skulle kunna försöka 'förklara' sig för det där.
(Det låter hemskt att jag tänker så, och detta är ju hemskt, naturligtvis, men jag kan inte låta bli att fundera.)
För hunden gör ju ingenting (någonting sådant är ju aldrig en anledning att misshandla ett djur), så han kan ju inte försöka förklara sig med att han 'uppfostrade/bestraffade' hunden.
Men eftersom att han inte kan försvara sig, så är väl fängelse det enda möjliga.
Ussch, jag började gråta.
Är annars en person som inte gråter lätt. Men den människa som gör något sådant ska fan TORTERAS som straff!!! 
Fan vad arg jag blir!!!
Stackars stackars hund
Det spelar väl egentligen ingen roll vad VI tycker är lämpligt straff, DET straffet kommer han aldrig att få ändå. JAg förstår att frågan är hypotetisk, men ändå.
#4, nej det vore ju väldigt konstigt att straffa en död människa ^^
Som du säger så var frågan hypotetisk.
Men fyyyy! Jag blir så arg!! Jag förstår inte hur man kan behandla en hund på det viset, helt sjukt 
Det gjorde verkligen ont i magen att se den där videon :(
Ibland önskar man att man hade resurser till att bli The punisher om jag ska uttrycka mig mit för att inte Maja2 ska uppleva mig som aggressiv ;)
Tortyr hade varit ett lämpligt straff… fyf*n vilken vidrig människa som tar ut sin ilska på ett oskyldigt djur! Fick ont i magen av att se det där..
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ibland håller jag med mig farfar om att det skjuts förlite i världen
(som straff inte på gatorna) För såna här männinskor som man ser 100% att det är dem som gör det så finns det ingen nåd! Det måste ju vara nått fel i skallen på dem allså!!! Nee Fyfan!
#8 Varför säger du så?
#11 vilket?
Om att du ska uttrycka dig så att jag inte ska uppleva dig som aggressiv?
Att ta upp det som diskuteras i andra trådar, är, enligt mig, otroligt omoget och hör inte hemma i ett forum. Människor som INTE läst den tråden, får fel uppfattning. Jag rekommenderar dig att diskutera varje tråd för sig, och inget annat.
#13 Det var inget annat än en skämtsam kommentar.
Men du kan ju tolka det som du vill ändå.
"diskutera" det var inget jag diskuterade.
#14 Jag vill inte hädanefter vara med i dina skämtsamma kommentarer.
#15 Aight
Den killen ska hamna i fängelse med vård, för han har allvarligt psyksiska/agressions problem. Det där är inte en normal människa, han är inte funtad i huvudet och behöver hjälp!
Brukar normalt kunna se hemska filmer, men den där fick mig att riktigt vilja gråta :'( vill bara kasta mig genom datorn och ta upp den stackars hunden :'(
#5 vad dog han av?
Att gud äns lät honom födas.. Det blir f*nimig tortyr på det där. Utan tveka.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Men vad i helvete……….
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Som detdär med den uppäldade hunden, vad är det för fel på människor egentligen alltså, det är sjukt, vansinnigt!..
http://st.nu/medelpad/stode/1.4597587-hund-uppeldad-pa-rastplats
Sett en annan video som gick på aftonbladet ett tag, en kille som står vid en strand och kastar ut en stackars valp i havet. Valpen simmar förgäves för att komma i land…bara för att bli kastad ut i havet igen..om och om igen. En del folk är bra sjuka! Som tur räddades hunden av ngn förbipasserande.
Believe you can and you're half way there.
Usch fyfan, stackars hund hur kan man ens få en så dum tanke att döda/slå ett djur? :(
// Hannah
Sjuk sjuk person,han borde ha fått ett hårt straff för att ge sig på ett oskyldigt djur på det viset, tyder på någon psykisk störning. Jag är och förblir 100% Misantrop..
#17, Ojsan nej, HAN hade väl mördat någon också! Fick för mig att han blev mördad men det var han som också mördade en person. Eller?! äsch, jag vill inte kolla på klippet igen :P
Vet någon hur det gick med hunden sen? 

// Nadja
#27 den fick vård och klarade sig!
Ja vågade inte titta för jag är så blödig.
Men kom o tänka på en historia jag hört. O jag vet inte om den är sann.
Men de var en man som åkte ut i en båt för att dränka sin hun. Han kastade sin hund över bord. Hunden försökte komma upp i båten men mannen trykte bort den flera gånger tills han ramlade i vattnet. Mannen kunde inte simma så hunden bet tag i mannens kläder för att rädda mannen som var panik slagen.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
NEEEEEJ gud va hemsk, jävla idiot han borde bli sparkad själv i magen tills levern eller nått spricker och han dör av invärdes skador.
Usch….
Grät så mycket tills jag fick näsblod!!!!!!!!!!!!!!!
IDIOOOTERRRRRRR!!!!!! HATAR DIIIIG
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
såg första sparken sen tryckte jag ner!!! HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om ni undrar vilken straff han skulle får så ska jag söga såhär: ursäkta mig men jag tycker att de ska hänga honoM!
Ja ni tycker säkert att jag är elak men vf ska det finnas sånna människor? VF?
HUNDEN är så snäll och hoppar på honom med viftande svans men så sparkar han den. 
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Jag tycker han borde få samma behandling och sen avlivas den j*veln. Blir så arg när jag ser sånt!
Nej, kastrera honom långsamt med en slö kniv, sen avliva honom!
skjut han i pannan. ända lämpliga straffet.
#35 man kan kastrera honom och sen mata honom med hans egna kulor! det vore bäst! och sen när han har svalt så kan man avliva honom :)
Vad alla är hämndlystna, är det bättre att sitta och säga hur mycket en annan människa förtjänar att dö och exakt hur det ska gå till?
Eller vilket straff som helst rent generellt.
#38 hur resonerar du då ?
#38 Vad menar du? Vad jag tycker att han ska ha för straff, eller med det jag skrev?
Den där människan är fan efterbliven! Och stackars hund!! Som kommer tillbaka med viftande svans hela tiden …
Han borde få 50 hårda sparkar i röven med stålhätta..
#40 vad han ska ha för starff:)
#42 Kan inte lagboken i New york, så har ingen aning på vilken nivå de klassar det där. Och vilka straff som gäller.
Men han borde ju inte förbli ostraffad iaf.
Terapi/behandling så han förhoppningsvis själv förstår hur hemsk hans handling var och därmed får lida över kvalen resten av livet, och därmed förhoppningsvis inte gör något liknande igen. Självklart ska han även få straffas med något som svider mer direkt, till exempel fängelse och böter som skänkes till välgörenhet för djur.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar