Bärsele/ryggsäck till valp
Hej!
Jag undrar om någon har några bra tips på en bärsele eller ryggsäck som lämpar sig att bära runt en valp i? Vi ska nämligen fjällvandra i sommar och de turerna blir lite väl långa för en 4 månaders valp. Gärna en sele eller ryggsäck som är bekväm att bära på framsidan, så man har kontakt med valpen hela tiden!
Tack på förhand! :)
vanlig ryggsäck körde jag med, hade en filt så den låg skönt o kom upp för att se ut bra oxå. är inte mycket för att köpa onödigt dyra saker som andvänds kort period som "bära valpen" 
#1 Nej det är sant! Körde du på någon variant som var extra stark undertill i sömmarna då? Tänker att det ska hålla också :P
2 varit lite off sjuk o feber. Jag har fjällrävenryggsäck liten o smidig. Vad är det för ras du har? Enja vägde inte mycket som valp ;) nu 4kg då kanske 1-2 kg vägde henne men kommeri nte ihåg vikten. Men en ryggsäk ska väl klara av iaf 10 kg sen visst det finns mindre bra kvalete oxå.
#3 Jag har inte hämtat hem den än ens, den blir leveransklar i maj! Men det är en schapendoes :). Jag får scouta runt lite!
Jag har en hundryggsäck med platta i botten och nät på sidorna :) köpte en riktigt billig modell för typ 300:- men den har funkat bra ändå! Nu börjar den dock bli lite trång då valpen är nästan 6 månader och runt 4-5 kg tung (Jack Russell). Den börjat även bli lite sliten och lär nog inte hålla för en ny valp, men då är den ändå använd dagligen i 4 månader! En kompis har en seriösare ryggsäck som dels verkar rymligare och som även har n extra packningsdel som är avtagbar!
#5 Du vet inte vad det är för märke som din kompis har? Verkar intressant :). Har hittat några ryggsäckar i djuraffären men alla är anpassade efter mindre hundraser tyvärr!
Nej tyvärr, kommer bara ihåg att det var ett märke som säljer mycket andra hundprylar :/ och att den såg ut att vara mer seriöst anpassad för att bära i längre sträckor. Men kan kika runt lite :)