Hundbassäng/pool?
Allså jag bara undrar
Finns det nått ställe i sverige där hundar får bada i en pool? Inte en vanlig badplats utan en riktigt pool?? Någon som vet nått ställe ?
I vår pool på tomten ;) Ingen aning!
Ja, I Karlstad vet jag att det finns ett. Länk
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Det finns ju hundsim på diverse djurkliniker och rehabföretag, men det kanske inte är det du tänker på?
Jag menar som det här: http://www.kungligahundar.se/hem/hundsim-2664581
Jaha, det finns hundsin, några såna känner jag också till. Jag trodde du pratade om pooler för människor där hundar också får simma. Och såna tror jag inte det finns.
Nackdelen med en poool är att det innehåller klor, vilket inte är det bästa för hundpälsar om dom inte måste simma pga REHAB-syfte.
#5 Inte säkert de innehåller klor. Finns de som har saltvatten också (som de jag länkade till i #2).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#5 Och dom som har klor har inte mycket. Skulle det på något sätt vara skadligt för hunden skulle dom aldrig få tillstånd till att använda klor.
Men som dom andra nämnt, dom flesta smådjurskliniker har en rehab-avdelning, och då har dom oftast någon form av pool. Vissa använder sig ju dock av vattentraskare och liknande istället.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Jag har praoat på ett rehabcenter haninge hundhälsa heter det. Det kom inte bara hundar för rehab utan även för att bygga muskler till agilitysäsongen! Har vart där och tränat min hund i bassäng en gång, skitkul var det!
Mvh Emelie och hunden Kelly 
Jag har varit på hundsim med min vovve :) Det var super kul :) Det fanns två bassänger man kunde hyra och det var en mycket ren och bra miljö :) Har åkt dit 2 gånger och kommer åka dit igen :) Detta ställe är dock här i Finland :P Men ville bara skriva hur kul det är ;) Bifogar också en bild på simmande Mille :)
Man kan ju bygga en själv om man har tillräckligt med plats. Jag har en stooor rasthage där jag i sommar ska bygga en liten plaskdamm till alla vovvarna. Jag har haft små barnpooler förrut, men det är krångligt för taxarna att ta sej i den så nu planeras det här.
Men den blir ju inte så stor att dom kan simma i den förstås. Men vem vet… Den är inte påbörjad ännu.
#7 - men det finns ju en anledning till att hundarna ska duscha efter varje rehab-sim