Att semestra med hund.
Jag satt i dag och funderade på vad jag ska göra de dagar sambin är ledig nu och började då fundera på vad vi kan göra utan att behöva oroas för att hitta hundvakt?
Så jag tänkte starta en tråd där ma nska nskriva både små och stora förslag på vad man kan göra tillsammans med sin hund.
Förra sommaren följde vi med en kompis med hans segelbåt, det var superhärligtä! Första dagen tyckte Nellie det var väldigt konstigt, men sen så gick hon runt på däck utan problem :)
Själv hade jag tänkt ta med tältet och båtluffa i sommar med henne, kommer nog bli kanon mysigt!
Tälta, vandra, åka båt. Utflykter till vatten så hunden kan bada.
Detta blir första sommaren för mig med Fia, men vi kör på som vanligt - tälta en massa (både med vårt hustält och med vårt lilla tält), eventuellt vandra en bit, bada när tillfälle ges och åka båt och fiska.
Vad jag kommer att tänka på dock är att om det skall vara mycket varmt ett par dagar och vi vill fara och tälta så får vovven vara hos min pappa istället.
Vi kommer också att gå på stan, sitta i en park och njuta av en glass och titta på människor. Gå efter älven och njuta av värmen och utsikten.
I stort sett försöka göra det vi alltid gör, men med Fia med oss och att vi tar hänsyn till henne såklart :)
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
I sommar ska vi fjällvandra. Jag, Valle och min pappa. Blir en 3-dagars tur med 2 övernattningar i tält
perfekt hundaktivitet. Ser verkligen fram emot det.
Sen blir det nog att dra till stranden och bada. Får se vad man mer kan hitta på.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vi tänkte ev semestra på Gotland med husvagn + vovve. Men i slutet av sommaren då det är mindre folk där :) Visby har även medeltida hotell där vovven får följa med om man nu inte vill ha husvagn.. :)
Believe you can and you're half way there.
Vi campade 3 veckor med hund förra sommaren med husvagn, även ett par nätter i tält. Det gick superbra! 
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Campping låter helmysigt. Jag vill gärna ut i skogen eller vandra runt i naturen. Men sambon har jättesvårt för att var ut i natiuren då han inte gillar fästingar han är ingen naturmänniska på samma sätt osm jag.
Funderar på detta med tältning har nog inget tält men när ni ger er ut vad har n med er? Vad behöver man?
#7 Tält, sovsäck, liggunderlag, bra vandringskängor, bra kläder (underställ, regnkläder osv), mat, stormkök, kniv, kompass + karta, första hjälpen-kit, ficklampa, toapapper, myggmedel, kamera, hygienartiklar.
Och mat, vikbar matskål/vattenskål, extra liggunderlag, filt, koppel, sele och tassalva till hunden.
#9 Ja det luriga är ju att försöka packa smart. Så att det inte blir allt för tungt. Bara ha med det nödvändigaste. Och är man två så blir det ju inte lika tungt. Och vatten t.ex kan man dricka ur vattendragen.
Hehe min pappa berättade att första gången han skulle ut och fjällvandra med en kompis så hade kompisen med en stor dunk med vatten och bar på
lite onödigt.
I februari var vi till ed med våra 2 hundar o då bodde vi i en stuga vid en jätte fin camping :)
Förra sommaren åkte jag ut och paddlade och hade med mig hunden. Hon tyckte de var jätte mysigt att sitta längst fram i kajaken och titta ut :)
Mvh Jenna
Jag tänkte om jag har någon hund då
Åka ut till ett naturreservat här i närheten! Det är så himla fint där! Då ska vi gå hela vägen till andra sidan berget