Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1757 ggr
Karmatarerskanise
1

Varför DITT nick?

Vi är på en hundsajt, absolut! Skrattande

Men, jag vill veta varför du har ditt nick?

(Nick = alias inne på ifokus)

Itchy
2

jag kallas Itchy irl av mina vänner, så det har följt med även in i cyberspace ;)

You can't spell Bitchy without Itchy

Magrat
2

Mja, mitt är Pratchett inspirerat från Discworldserien och The Lancre Coven har alltid legat mig varm om hjärtat. Magrat valdes för det var dt första som dök upp när jag skulle registrera mig så då blev det Magrat.

Lite märkligt då jag i vanliga fall brukar använda den svenska översättning av Greebo, Gråbo alltså, på forum. Men ja, Magrat var det första som dök upp sådär halvstressad som jag var =P

Varför har du ditt Hera?

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Karmatarerskanise
2

Magrat; Jag gillar de grekiska gudarna :) (läs, älskar)

Magrat
2

Du väljer dina Gudinnor väl med andra ord. =)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Pilon
2

Är det inte uppenbart???

Är det inte helt o hållet självklart????

Är det inte helt NATURLIGT?!?!?

varför hette Ferdinand vid sin elk, Ferdinand i Kalleanka???

Så enkelt är det!

Därför, mitt nick! Sådeså!!!11

I am THE pilon! ;P

russin
2

Jag har egentligen helt fel nick och brukar kallas för russin (pga mina tidigare shar-pei) eller för heffaklumpens (mitt registrerade kennelnamn).

När jag gick med i iFokus, så blev det pga min katta och det var via hittekatter i fokus jag kom in här. Men då hundar är ett än större intresse, så råkade jag hitta även hundar i fokus, men namnet Lo-katt hänger på.

Lo är alltså mitt kattskrälleFlört

Tinwe
2

När jag först blev medlem på iFokus var det endast för hamsterintresset, då hade jag en hamster vid namn Tinwë/Teeni och så fick det bli hennes namn. Hade jag fått byta nu hade jag mer än gärna bytt till murmilura, som jag oftast heter på internet/online spel nuförtiden. :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Emo
4

Mitt namn är Emo.

Jag är ensam i Sverige om att ha det namnet som tilltalsnamn. Det kommer från släkten i USA, där det även används av fler, men då med "rätt" stavning Amo.

Min mor hade bara hört namnet och inte sett det i skrift, men det blev väl bra för så fick det rätt uttal här Glad

Bindestrecket finns efter mitt namn eftersom iFokus krävde minst 4 tecken när jag registrerade mig.

För att inte bli förväxlad (vilket har hänt) nu när iFokus ändrat reglerna lade jag till mitt företags namn i min signatur.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maja2
2

Jag provade med flera nick som jag ville ha, men alla var upptagna, att det blev Maja2 har inget med någonting att göra överhuvudtaget.

Michaela-N
2

Ganska enkelt, jag heter Michaela och mitt efternamn börjar på N. Så tråkig är jag ;) Tidigare har jag haft Musse05 efter mitt marsvin Musse som föddes -05, och Mexxie efter min hamstetuppfödning. Det blev dock bara en kull :P

Tinwe
1

#10 Jag känner igen Mexxie.. Var det längesedan du hette det? :O

/Matilda

Changrila
2

Jag heter Changrila överallt på internet och det har jag gjort länge.

Namnet har jag helt enkelt kidnappat härifrån: http://salukiarkivet.se/salukis/khalils/changrila.php
Ellen, som hon kallades, var en av de två första salukis jag blev riktigt kär i.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Michaela-N
2

#11 Jag bytte den dag jag blev Medarbetare på Dvärghamster iFokus, när den precis öppnats. Kan det ha varit Juli 2010? Det borde väl stå på Statistik på min profil va? Hade det namnet länge, och speciellt under en tid när det ända jag gjorde var med hamstrar… har lite gått över och blivit hundmänniska istället ;)

Fridaaaa
2

För att jag heter så ;) (fast inte Akesson, men nästan hehe)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NathalieT
2

För att jag heter Nathalie och T är första bokstaven i mitt efternamn ;)

[Surina]
2

Hehehe :D

Mitt nick kommer ifrån den tiden då jag skulle skapa min aldra första online spel gubbe :) Tyvärr så blev det första nicket Mariana…..(var kanske 7 år)

Så fick hitta ett nytt och då satt jag bara ihop lite bokstäver och sen blev det Surina eller Suri :)

Fölt med mig länge nu ^^

nottheonly
2

Mitt nick använde jag mig alltid av när jag var mindre, det kommer från en låt Glad

Jenniferri
2

Jennifer är mitt andra namn. Men det var upptaget så jag la till ri efter jennifer, då blev det Jenniferri. Men vill egentligen helst byta nu i efterhand.. till något annat namn/nick jag kom på som jag använder till allt (när jag skapar nya konton) Oskyldig

// Hannah

Qepta
2

Mitt nick kommer från en fd grannes hunduppfödning. Hennes kennel blev nerlagd och jag älskade namnet. Så jag har hetat Qepta runt om på internet sedan 2006. Är mer "känd" som Qepta än Mandana. Min kaninuppfödning heter även Qepta's Kaniner

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Alexandra-S
2

Alexandrasundqvist av den enkla anledningen att jag heter så. Skulle jag ha möjlighet att byta till något kortare nu i efterhand skulle jag göra det.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

fidojunior
3

fidojunior är för mina hundar Fido och Junior. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

jollycox
2

Mitt användarnamn kommer från en sommarkväll för några år sedan då jag och syster satt ute och fjantade oss, på något sätt kom vi på jollycox och jag fastnade för det. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

KvirrZ
2

Ett gammalt smeknamn från när jag var på ridläger när jag var liten, det hängde på som nick på internet Tungan ute

- Mvh Emma

Smullis
3

För att min katt heter Smulle, men jag kallar honom för Smullis! :) så fjantig är han!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Xia
2

Mitt förnamn kortogott ;)

Kram Xia
bloggen

Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

Mantissa
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mantissa efter hunden på bilden. Jag hade gärna bytt till det på riktigt också, mycket finare än mitt tråkiga svenssonnamn..

[Shettisar]
2

Mitt nick tog jag för att jag från början enbart höll till på shettisar i fokus.Eftersom jag är shettis ägare så blev det just mitt nick…

Anibaz
2

Mitt nick kommer från tiden jag spelade WoW, 2006-2008, och min första char hette Anibaz ( mitt namn baklänges). Det har hängt med sen dess och jag heter det nästan överallt

EternalWinter
3

Jag skapade mitt account här på iFokus när vi hade en riktig vargavinter och det kändes verkligen som "EternalWinter" det var de första som slog mig när jag titta ut genom fönstret. Flört

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

russin
1

Kan man byta nick - eller måste man då starta nytt konto ?

Jag skulle egentligen vilja ha mitt vanliga nick som jag använder överallt :)

monstermash
2

Monstermash är min pojkväns nick egentligen, men jag har börjat använda det på hemsidor nu, eftersom jag inte vill bli förknippad med mitt gamla nick längre. ;) Är en ny person nu, så varför hänga kvar i det gamla? Min pojkvän  har inga problem med att jag använder hans användarnamn heller. :3

Tinwe
2

#30 Tror man måste starta nytt konto om man vill ha ett nytt nick.
Jag funderar starkt på att göra det men sen är jag Medarbetare och då försvinner ju de med. xD

/Matilda

cupcakes
2

Jag hette förut cupcakes, för att jag i fem år blivit kallad moffins/cupcakes i olika varianter. Nu har jag bytt då jag fastnat totalt för ordet "Litir" som kommer från isländskan och betyder färger. Just färger för att Jaktgolden är min ras - de är färgade - och på en av mina tatueringar står det just "Take off your colours".

meilin
2

Mitt nick är ett gammalt smeknamn som fortfarande hänger med. :)

Lilllens
2

Lilllens heter jag för att jag är så liten och kort, har alltid varit känd för att jag är så liten! Det passade bra helt enkelt :)

malinroth
2

Pga dålig fantasi ;-)

Karmatarerskanise
2

#30 Man får starta ett nytt konsto tyvärr.

cupcakes
3

Haha! Lyckat att jag skriver att jag förut hette cupcakes och nu heter litir när jag fortfarande heter cupcakes… oops! Var heeelt säker på att jag ändrat, men nej det går tydligen inte. Haha, my bad!

Loveradio
3

Vet inte riktigt. Bara nåt som hängt med sen Bilddagboken. Behövde ett nytt användarnamn. Älskar musik, och då dök "Loveradio" upp i hjärnan. Och då blev det det namnet.

Lätt att komma ihåg och unikt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

LinaK
2

Mitt är nog inte så svårt att lista ut varför jag valde det Tungan ute

Dock hetter jag tidigare "Minou" då min katt heter det, men sen bytte jag till LinaK då jag blev Sajtvärd på Bichon sajten.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Michaela-N
5

VEM är det som trycker på gilla på alla inlägg hahaha…

#40 Nu kan jag passa på att fråga! Vad är det för djur du har på din Avatar? Är det en katt eller en uggla, eller något däremellan?

LinaK
4

#41 hahah, jadu Michaela. Det ska vara en katt, men jag tror egentligen att det är en blandras mellan uggla och katt Skrattande Kattuggla kanske?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

joheck
2
pillan33
2

Jag skrev bara in något tråkigt för att jag ville kunna kommentera och skriva inlägg på en sajt. Heter ju Pernilla och 3 är mitt lyckotal men det fanns redan någon som hette pillan med en 3:a så då fick det bli två. Hade jag kunnat så skulle jag nog ändrat till ett annat nick jag brukar använda mig av :)

Beckibus
2

Jag heter egentligen Rebecka, men när jag skaffade iFokus hjälpte Kitten86 mig. Alla namnen jag ville ha var upptagna, då var vi påhittiga för jag kallas oftast "beckan,becka, becki.." sen säger Kathe du busar mkt, så då blev det bara Beckibus! ;) Hoppas att ni förstår :P lite svårt att skriva på mobilen.. ;)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Ronon-m]
2

Mitt nick blev till eftersom min katt heter Ronon och jag blev först medlem i Devon rex iFokus vilket är Ronons ras. Sen börjar mitt efternamn på m :)

Kitten86
2

Jag fick i gymnasiet smeknamnet Kitten av en kompis som var fast besluten att hitta på ett smeknamn till mig (hade aldrig haft nått). En dag ropade hon Kitten, jag reagerade (vet inte varför) och efter det har det hängt kvar. Sen är jag född -86, så det sammantaget blev mitt nick!

[Empisen]
1

Blir kallad Empan lite då & då, men tog Empisen istället.. Vet inte varför, ångrar det såhär i efterhand.
Hade gärna vela byta till något annat.. Men då jag är Medarbetare vill jag inte behöva starta nytt.

Foxterrier
1

Jag heter Foxterrier helt enkelt för att min hund är av rasen strävhårig foxterrier. Glad

reverse
1

Reverse har hängt med sedan tonåren. Man kan säga att namnet gavs till mig av de vänner jag umgicks med då. Hängde i "manga/anime"-kretsar genom klubben Mangakai. Serien Slayers var populär då och huvudkaraktären Lina Inverse och jag hade mer eller mindre samma hår då, samma ålder osv och bara sådär blev jag liksom Lina Reverse, då Reverse är synonym till Inverse. Skrattande

//Lina

Nikkis
1

För att mitt tilltalsnamn är Nicole, men kallades för Nikkis i skolan så det är ngt som helt enkelt har hängt med. =)

Jenna_Nord
1

För jag brukar kallas för Jenna och Nord är de första 4 bokstäverna i mitt efternamn helt enkelt.. :)

Mvh Jenna

Adalissa
1

Jag skulle vara med på ett medeltidslajv så jag kollade upp gamla svenska namn för att hitta ett passande min karaktär. Hittade Adalissa och det har hängt med även om lajvet inte blev av :)

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

LLLINN
1

För att jag heter Linn, att det blev med stora bokstäver var inte meningen Tungan ute

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13