Avslutningstävling!
I dag hade vi avslutningstävling på hundklubben. Trodde att jag klarade mig så att det skulle bli 160 poäng. Men det blev bara 147. Jäklar! Då måste jag åka en gång till i juni och tävla för att flytta upp till klass 2. Jag behöver ju minst 160 p för att flytta upp en klass.
Jag blir så jäkla nervös så jag gör fel när jag går med hunden. Hur mycket jag än försöker peppa mig själv att jag inte ska bli nervös så blir jag det ändå. Och det känner ju förstås hunden. Vad sjutton ska man göra för att hunden ska gå bättre på banan? Hemma är han jätteduktig och snabb. Slänger sig ner på plats under gång tex. Allt går så mycket bättre än där.

Bättre lycka nästa gång
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det går bättre nästa gång det är jag säker på…men jag förstår att det måste vara jobbigt att missa med så få poäng…
Du lär dig alltid nåt när du misslyckas, tänk på det! Vad förlorade du poäng på?

Tack alla! Jag förlorar poäng på att han sätter sig snett bl a. Lägger sig ner sakta under gång. Jag råkade göra dubbelkommande genom att använda armen vid platsliggning. Jag glömde säga att jag använder handen i stället för att säga stå vid stående under gång.

får ta och träna lite extra på dom sakerna nu då
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
sånna "småfel" som säkert beror på nervositet, gör inte så stor grej av det nästa gång, tänk inte så mycket på det heller o ha inte för höga förhoppningar, innan ni ska fram så ta djupa andetag o slappna av riktigt.. =) kommer inte på nått mer nu, o bättre lycka nästa gång, men va inte missnöjd d gick ju ändå bra ändå o d kunde gått sämre =)

Jo, fast jag vet inte hur jag ska få honom att lägga sig snabbare eftersom han gör det hemma. Likadant att han sätter sig snett. Hur gör man åt det eg?
Åk iväg och träna på andra ställen än hemma, gärna med störningar sen också om du har möjlighet. På klubben, eller bara på andra fält eller i skogar eller nåt. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst