Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 6360 ggr
Emaljoh4
0

Hur länge får du sova för din hund?

Haha, känner att det är många frågor från mig, men skitsamma. Glad

Hur länge får du sova för din hund på morgonen?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
0

Jag får sova så länge jag vill. Tungan ute I stort sett. Om hon inte måste på toa. Kan sova till 11-11.30 om jag vill Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Empisen]
1

Kan nog sova så länge jag vill, men sover inte längre än till 11. 
Något utav det värsta jag vet är att sova bort dagarna.. Flört

DesK
1

He he kul fråga! Mitt svar är väl att de flesta av mina hundar geonom åren har sovit i takt med mig. Om vi varit ute sent då blir det sovmorgon, men om v varit ute tidigt på kvällen ja då vill voffsingen ut tidigare på morgonen. Nu har jag genom åren blivit allt mer morgonpigg, så jag går gärna upp vid sextiden, käkar lite frukost och går sen ut med voffarna Glad Min kära Teddie anpassar sig mycket bra till hur jag mår och vill ha det för dagen. Hon är ju numera en gammal hund fast ingen av oss vill erkänna det.

/Désirée

Alexandra-S
1

Oftast väcks jag vid 07, men då går vi en runda runt huslängan och efter det somnar vi om, efter det får jag i stort sett tvinga upp honom vid 12 för frukost, haha.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

amela87
0

Sover så länge jag vill, känner jag för att gå upp 8 så hänger hunden på. Känner jag för att sova ut så sover hon ut med mig. Men vanligtvis runt 9-10 vaknar vi. Senast 12 men sällan att d händer om jag inte har vart uppe länge på natten :P

dinotska
0

De båda "gamla" sover så länge jag sover. Men den senaste, som nu är 1 år, hon vill ha frukost vid 04.00. Trots att hon aldrig fått mat innan 05,30 så väcker hon mej då. Och eftersom hon högljutt talar om att hon tycker jag ska lämna sängen så är det bara till att kliva ur innan maken också vaknar. Det blir ut en kisserunda, sedan lugnt i ca en timme sen börjar hon igen.

iita
0

Tito väcker min vid senast 5 då han vill gå ut. Men han är bara valp så det e helt förståligt=)

russin
0

Jag ställer alltid klockan på 7-7.30 för att komma upp, för båda mina hundar sover gärna till 8-9 annarsSkrattande

1-åringen v ar gräsligt morgonpigg från början och vaknade helst halv 6 typ - ruskigt, men det försvann tack och lov.

Valpen däremot har sovit till över 8 från start och är en riktigt morgontrött liten sakTungan ute

Idag tog jag sovmorgon och hundarna började inte väcka mig förrän kl 9….och dom är ändå ynglingar och gräsligt pigga annars.

meilin
0

Mina sover så länge jag sover. Glad Ibland händer det att någon av dom vaknar tidigare, och då vaknar jag direkt när dom står och piper vid dörren.

fidojunior
0

För den ena (Junior) får jag sova hur länge jag vill men för den andra (Fido) måste rutinerna följas, annars blir det gnäll från hans sida. Men jag gillar inte att sova länge så det brukar sällan bli sovmorgnar.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Fridaaaa
0

Beror på hur sent vi släppt ut henne för en sist kiss kvällen innan men till 9-10 brukar inte vara problem :-)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thilda-
0

akillez bruka börja vakna mellan kl 6 - 8 och då är det frukost dags! sen tar han sig gärna en tupplur och den kan vara ända till 11 :)

Magdalenaa
1

Min jycke vaknar så fort mobilens alarm går igång, då kommer han och pussar på mig och "biter" mig i armarna, samt krafsar i  håret. 
Annars väcker han mig automatiskt vid 6-7 tiden varje morgon för att busa :) Så då går vi ut och går minst 30 min. sen kan vi lägga oss i sängen och mysa eller så går vi upp för dagen :)

[Ronon-m]
3

Så länge jag vill tack och lov Glad

Noa-Nisse
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

frågan borde vara "hur länge får din hund sova för dig" Tyst

Klenod är en sjusovare och fortsätter att sova när jag går upp ur sängen. Hon brukar ligga kvar ända fram tills jag ropar att vi ska ut och gå.

Ibland sover jag till 08:00 på morgonen och då ligger hon kvar till minst 10:00 i sängen. Ibland sover jag till 11:00 och då ligger hon mer än gärna ända fram till 13:00. Klenod har nog aldrig självmant gått upp på morgonen för att vilja ut och kissa! det är alltid jag som får säga till henne :P

Och vilken tur att det är så, för jag är verkligen inte en morgonmänniska (;

Har passat min kompis hund ibland och den är morgonpigg och börjar tassa runder när han vill ut och kissa. Ibland hur tidigt som helst :P usch, jobbigt! haha

Medarbetare på Hundar.ifokus

Cassii
0

Lexie sover till jag vaknar, och det menar jag verkligen. De gånger jag är sjuk och inte vaknar framåt två så ligger hon fortfarande och sover, fast när jag sen vaknar så blir det hej vilt puss kalas och då vaknar jag väldigt fort. Det värsta är att hon alltid ska morgon mysa, stoppa huvudet under min haka och då somnar jag oftast om.. (tur att jag har fler larm de dagar jag ska till skolan, hehe)

LLLINN
0

10-11 typ Flört

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Loveradio
0

Så länge jag vill här också :) vilket är väldigt skönt

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Changrila
0

För tanten får jag sova precis hur länge som helst. För unga dåren får jag sova tills det är frukostdags ;) När hon sedan fått sin mat kan hon gå och lägga sig igen och sova hur länge som helst. Alltså får jag se till att försöka ge maten senare och senare om jag vet att jag någon gång vill ha sovmorgon, för vänjer hon sig vid att alltid få frukost tex kl 7, då ska jag upp kl 7 tycker hon.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

DeniceP
0

Jag brukar få dra upp mina ur sängen, så jag kan sova hur länge som helst haha!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Beckibus
0

Mina hundar anpassar sig..! Så skönt efter en vecka i skolan att sova ut! AMen jag hatar att sova bort dagarna så på kvällen brukar jag säga till hundarna - väck mig vid 8-9 ;P haha! Men om jag sover ovanligt länge kommer mamma och släpper ut hundarna.! Sen vaknar jag till liv, får upp klär på mig, äter frukost, seeeeen går vi ut på en promenad.. Vi kan ju bara släppa ut hundarna, då vi bor på landet med skog som de kan springa i.. 😉. Väldigt skönt!! ☺

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Star-Di]
0

Får sova hur länge jag vill för min. Kan hända ibland att han väcker mig men det är väldigt sällan.

pillan33
0

Jag får sova precis hur länge jag vill, hur skönt som helst!

Känner jag för att kliva upp 6 på morgonen för en promenad (händer inte så ofta :p) så tvekar han inte en sekund, men vill jag ha lång sovmorgon så ligger han och sover lika länge som mig. Och många gånger ligger han kvar även när jag klivit upp och då får jag stå och ropa på han att vi ska ut.

Men ibland om min pappa har tid (och om Acke vill kliva upp) så rastar han honom tidigt på morgonen och sen när pappa åkt till jobbet så hoppar Acke upp till mig i sängen igen och sover tills jag vaknar :)

Banankaka320
0

Nakenhunden hur länge som helst, rottisen ca 1-2 (a)

Royalz
0

Valpen bruka väcka mig vid 08 då hon är van vid att gå upp då dagmatte hunden kommer vid den tiden. Den vuxna kan sova hur länge som helst :)

Amoz
0

Brukar behöva tvinga upp hunden oavsett tid… så har det varit sedan han kom hit som valp XD

sallberglina
0

Pv brukar gå ut med vår vid 23-tiden ungefär och jag går upp vid 6-6,30 om mornarna, och då får vår hund snällt gå ut och kissa, och sedan somnar han om igen när han kommer in och kan sova 2-3 timmar till.

malinroth
0

Jag får sova hur länge som helst verkar det som. Dimma har aldrig väckt mig ännu. Nelly har väckt mig några ggr genom åren när hon vart dålig i magen och då är jag glad som tusan att hon väcker mig! I regel får jag väcka dom när vi ska ut men ibland kommer dom tassandes självmant när jag är uppe. :)

sofiek90
0

Jag har två morgontrötta hundar :)

MVH

Sofie

[helenal]
0

Hugo brukar väcka mig vid halv tio då vill han gå ut.

[Zipzee]
1

Precis hur länge som helst. Får släpa upp Texas ur sängen för att få i honom frukost ca kl 10. Därefter lägger han sig i soffan och sen blir det till att släpa honom ut på morgonpromenaden. Efter första promenaden är han dock piggare och lite mer samarbetsvillig när det gäller att gå ut. Otroligt passande hund till mig som är så vansinnigt morgontrött :P

Anibaz
0

Mina banditer sover sålänge jag sover, oavsett om det är skola och jag går upp vid 6 eller om det är ledigt och jag sover till 13-15-tiden. Både jag och hundarna går hellre ut sent på kvällen än tidigt på morgonen.

Sittrica
0

Hehe, vår hanhund sover tills vi "tvingar" upp honom…! Tungan ute

Tiken däremot, där får man smyga lite med att man har vaknat, annars så ställer hon sig upp på en halv sekund, slicker en på fötterna eller vart hon än kommer åt, glädje-skäller & dansar runt! Och passar man sig inte och är snabb, så har man strax en 55 kgs studsboll till Leonberger hoppandes på sig i sängen!
Sambon har lärt sig att bli duktigt snabb på morgonen! Själv ligger jag och hanhunden alltid kvar och snoozar en stund till…! Flört

[Forest]
0

Det beror på när vi gick ut sista gången, är jag vaken länge o tar ut dom vid 1 på natten får man sova till 9 iaf :) Men går ofta ut kl 7 med dom, börjar jag kl 6 så är de ute kl 5 så det är helt olika. Men ledig dag så är det senast 9 men ofta vaknar jag ändå kl 7 Flört

annika85
1

Mopsen propsar på mat vid 4.45 varje morgon, nu ska jag ju ändå upp och mjölka, men detta gäller även sovmorgnar:0P

Försök förklara för en mattokig mops att 4.45 inte är en kristlig tid att stiga upp då man ju igentligen inte behöver…….men maten är det viktigaste i hans liv så jag har inte haft någon framgång;0)

Jenniferri
0

Hum.. runt 4-6 timmar får jag sova (beror på när jag lägger mig), sen jag fick valpen. Då han ska bajsa/kissa runt kl 4:00-06:00 annars gör han det inne och det luktar en del.. Obestämd

// Hannah

Wand
0

Det beror på. Brukar få sova till 6-8 beroende på vilket humör hon är på, men sedan om jag vill så kan jag gå och lägga mig efter morgonkisseriet, för då brukar hon vilja sova igen. Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?