Baggen expanderkoppel
Nån som har detta koppel? Vad tycker ni om det?
Har varit sugen på ett rätt länge då det verkar passa till det mesta (jogging, vandring osv). Och kan tänka mig att det är skönt att gå med om man har en hund som inte går perfekt i koppel.
(tillägg: här är länken http://www.baggen.se/sv/hund/koppel/expanderkoppel/baggen-expanderkoppel-2m.html)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vi har ett liknande, som är ett vanligt koppel, och sedan stretch mellan kopplet och själva handtaget.
Det är jättebra! Men på våra så har det blivit så att stretchen har dragit ut sig, och blivit stel i det utdragna läget :/
#1 Okej hmm jobbigt. Det kanske blir så efter ett tag?
#2 Jo, men så drar ju våra något så fantastiskt också, och det är mest bara jag som jobbar på att få dem att gå 'fot' medan de andra bara låter dem gå… Vi har ju också stora starka jämtar som drar hela tiden, och det kanske inte du har, men.. Sedan är det som sagt en liten annan konstruktion på de vi har och just de här, men ja.
#3 Okej. Nja så mycket drar inte min hund, han drar ibland. Det jobbiga är att han kan gå helt okej i kopplet och sen plötsligt så ser han en kissfläck som han bara ska fram till och undersöka och börjar dra för att komma dit. Det blir liksom plötsliga ryck.
Jo det är ju sant.
#4 Då tror jag att det där kopplet skulle vara perfekt! För när de tvärrycker så blir det ju som en korrigering, om de inte är beredda på att det fjädrar tillbaka, för om de bara tvärrycker och sedan slappnar av i kroppen, och alltså inte håller emot, så blir det ju ett ryck tillbaka, om det blir tillräckligt hårt.
#5 Låter bra! :)
Åh det där kopplet såg ju väldigt intressant ut :)
Jag har ett liknande koppel med expanderdel och kan varmt rekommendera det till en hund som gör såna ryck, det sparar armen/axeln oerhört mycket! :)
#7 Eller hur :)
#8 Kan tänka mig det :) då blir det nog att köpa ett sånt!
Vi har sånadär koppel med expanderdel när vi drar med hundarna. Mycket bra :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Putt :)
Jag har ett på 1 m som jag använder när jag och Debbie joggar, är än så länge väldigt nöjd och gillar längden för då kommer hon inte så långt bort ifrån mig. 2 m funkar säkert också väldigt bra.
Ska köpa längre också för att ha under våran vandring 
- Mvh Emma
#12 Vad bra att du är nöjd :) ja det verkar ju som ett bra koppel att ha på vandring.
Ååh det är så svårt att välja färg bara
får alltid beslutsångest av sånt. Står mellan svart, grönt och blått.
#13 Samma här! Hade tur att det bara fanns svarta 1 m, då slapp jag välja 
- Mvh Emma
#14 Haha det är det bästa, när det bara finns en färg ;)
jag har liknande fast mindre o lättare hake tror jag det är till igentligen för katter. Kanon bra andvänder den när jag joggar om inte Enja har vart lös.