Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2327 ggr
[memyselfandii]
0

African Pitbull

Är den här rasen på låtsas eller? Har aldrig hört talas om den förut men sökte runt lite på google bara och så kom det upp bilder på en s.k African Pitbull. Det ska tydligen vara en blanding på afrikansk vildhund och pitbull!

Det går inte att länka men sök "african pitbull" på google så ser ni bilder.

Kalli
0

Jag får bara upp Hyenor?

Satum
0

Åh herregud, jag googlade! Haha, som en anabola hyena! SHIT!

[memyselfandii]
0

Hmm… Läste nu att det är hyenor ja, men att Africanerna kallar hyenorna för "african pitbull" hehe

[memyselfandii]
0

#2 ja eller hur! Helt sjukt Obestämd

Mischa
0

Nej, det existerar inget sådant.

American pitbullterrier är den enda, att ha hyenor i koppel är nog inget att rekommendera.

≧◔◡◔≦

[Ronon-m]
0

Men fy.. Jag fick bara dåliga vibbar av bilderna! Världens största kedjor, munkorgar, vilda djur… På en bild hade de även en apa i "koppel"… Usch vad ledsen jag blev av dessa bilder Gråter

[Ametisth]
1

Har hört något om att de kallar rhodesian ridgebacken för african pitbull också

Wand
1

Det där är inte vanliga hyenor, antagligen hybrider. Det ser dock oerhört hemskt ut, stackars djur… 

Om djuren är såpass vilda/aggressiva att man måste ha alla kedjor och mojänger på dem, då kan man lika gärna låta dem vara tycker jag. Tänk att allt ska experimenteras med idag. Rynkar på näsan

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Mantissa
0

Jo, det är vanliga fläckiga hyenor, de man ser i de flesta naturfilmer. Det finns inget tamdjur som går att korsa med hyenor för att få hybrider som man kan göra med varg eller serval t.ex. Hyenan är mest släkt med kattdjuren, men inte så nära att de kan få avkommor ihop.