Plaqueoff
Vår äldsta hund Mogge har fått lite beläggningar på tänderna. Funderar på att införskaffa Plaqueoff.
Är det någon som testat/använder det? Fungerar det? Eller ska man istället investera i en tandskrapa kanske?
Tack på förhand! 
Ne jag tycker den inte funkar hade den tidigare på katterna och en hund. har du provat att skrapa med din nagel? det kan hjälpa :) ger du råa ben att gnaga på annars kan jag oxå rek det.
#1 Jaha okej. Nej har inte testat med nageln, ska göra det och se om det kanske lossnar :) Japp han tuggar ben dagligen. Mest tuggpinnar dock, måste de vara just råa?
Allt funkar inte på alla, man måste prova sig fram. Jag har fått mycket goda resultat med plaqueoff på min hund, tandstenen hålls till ett minimun så länge hon får plaqueoff. Provade att vara utan och då kom tandstenen tillbaka men försvann när jag började ge henne plaqueoff igen, så ja det fungerar för oss. 
#3 Vad kan det bero på att det inte funkar på alla? Är det pga hur mycket tandsten/beläggningar hunden har eller?
Ska nog köra en testperiod iaf.
Det är väl som med allt annat, det som fungerar för en behöver inte fungera för en annan. Spelar ingen roll om det gäller foder eller saker som halsband eller annat. Alla har olika erfarenheter av olika produkter.
Mängden tandsten spelar nog ingen roll, jag har sett att det fungerat på hundar med lite tandsten likaväl som på hundar med mycket tandsten. 
En hel del hundar blir dåliga i magen av det, kan vara bra att veta.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag testade plaqueoff ett tag på min dvärgpudel som då hade lite tandsten, den enda skillnaden jag märkte var att det vart lättare att skrapa bort den med tandstensskrapan efter en tids anvädning.
Jag skrapade istället min hunds tänder så mycket jag kunde, lät veterinär ta det jag inte kom åt och efter det får han äta tuggisar, vanliga och dentastix, samt att jag borstar tänderna på han dagligen istället.
2, nja vanliga tuggben ska oxå underlätta. Men jag märke skillnad på Chanel mycket när hon fick märgben o andra ben att gnaga i sig.
3, Där ser man härlig att det funkar på din :)
4, Inte dumt att det iaf lossnar lättare att skrapa bort det det prova jag inte.
#8 Ja det är trevligt att ha hittat något som fungerar för oss. Provade BucaDog när jag hade ett uppehåll med PlaqueOff men det fungerade inte för oss. Själva pastan är säkert bra men man måste ju komma ihåg att ge den. 
BucaDog ska ges efter maten och inte i maten som PlaqueOff, det passade inte oss alls.
Vissa hundar får även ökad törst av plaqeoff.
Det finns tandskrapor att köpa på djurkliniker om man vill prova skrapa lite själv. Går oftast bra på hörntänderna men svårare på de bakre.
Regelbunden tandborstning är såklart det optimala att hålla tänderna fina :) Man kan även ta en kompress med corsodyl på (den svaga sorten) och gnugga mot tänderna, tar inte bort tandsten men förebygger. Corsodyl är även bakteriedödande, sen ++ att det luktar gott efter ;)
Believe you can and you're half way there.
Tack för alla bra tips
Nu ska Mogges käft rensas ordentligt hihi! 
Ett litet tips bara, om tandborstning ska ha någon större effekt ska tänderna borstas varje dag. En eller ett par gånger i veckan är inte nog, då hinner placket hårdna till tandsten mellan borstningarna.
#12 Jag har försökt mig på tandborstning men det funkar inte. Mogge blir alldeles för hyper och ska slickas och tugga 10ggr i sekunden. Helt omöjligt!!! Haha!
Kör på tandskrap och plaqueoff så får vi se vad som händer. Änsålänge har han ingen tandsten vad jag förstått, endast små beläggningar.
#13 För oss fungerar det inte heller med tandborstning, så jag är väldigt nöjd när PlaqueOff fungerar. 
Själv borstas mina hundars tänder morgon och kväll! Är bara jobbigt första tiden innan det blir rutin… Tar ju inte mycket längre tid än att borsta sina egna tänder 
# 12
Jodå det räcker med ett par ggr i veckan om man använder eltanborste!
#16 haha jag har också eltandborste på hundarnam funkar asbra :D och så mycket bättre än manuellt så att säga,
TS du kan ju köpa en såndär billig eltandborste för nån hundralapp :) tänk på att den ska vara barnvänlig bara:) alltså stråna ska vara anpassade för barn.
Själv kör jag med en Brown :o Brown Pro nånting thoffsan..! man kan använda samma apparat till sig själv och hunden/hundarna bara man byter huvudet :) Perfekt!
Fick sitta med tandskrapan en gång dock när jag hade slarvat med tandborstning :P drugt som tusan
Men om du ska borsta tänderna på hunden får du ju hålla igen munnen så den inte kan tugga :) kan vara insidan av tänderna som blir krongligt även med en hund som är bra med detta hehe
#16 o #17 haha. Eltandborste, det var nå nytt. Men det låter bra hoho! 
# 18 Tänk på att det tar lite tid att vänja hunden, borsten vibrerar o uppskattas inte av alla hundar.
Råa ben är oxå utmärkta för att minska/eliminera tandsten.
men även insidan av tänderna blir lättare att borsta med om man ha ren eltandborstem då du slipper hålla på o dra tandborsten fram ot illbaka - bara o hålla emot tanden i typ någon minut, tada!
Det där med eltandborste lät inte dumt! Ska nog kolla på en till River!! Går ju fortare och blir nog ett bättre resultat än att gnida med en vanlig…