Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1180 ggr
Dosi
0

Tips på tuggben!

Vad ger ni era hundar för tuggben/tandmotion?

Jag funderar över vad jag ska ge min tuggtokiga grabb då han blir kass i magen av råhudsben och jag vill inte ge dentastix pga dess innehåll samt att de tar slut på två sekunder. Märgben ger jag ibland men skulle vilja ge något smalare ben som han mer kan gnaga i sig och motionera de bakre tänderna.

Så, något hårt ben som inte är för fett, kycklingben kanske? Men blir så nervös för att han ska sätta det i halsen :/

Moa1994
0

Vi brukar köpa sådana Gnawlers.

Magrat
0

Vi ger märgben, råhudsben och kycklingvingar (inte ben utan vingar med kött då). Det fungerar ju för vår tjej och tänderna ser mycket bättre ut än när hon bara fick råhudsben.

Jag går inte runt mycket bland köttdiskarna, men sett till anatomin borde väl revben kanske kunna fungera, de är ju rätt smala och vad jag förstått tycker många hundar om det. Annars vet jag inte riktigt, det går ju inte att ge hur mycket ben som helst heller, har du tittat på nylonben?

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

russin
0

Råa märgben, lufttorkade fläskben (största favoriten, men lite svåra få tag i just nu) och enda råhudsbenet som tuggas här är vomfyllda sådana.