deare!
när jag var ute med vovven och kissade tidigare på mogornen så rann det bara jag såg ju på en gång att det var deare men jag undrar varför? jag tängte kan det vara för att vi var ute i skogen igår. och att min älsta bror spottade ut en bit av korven? + att det var Choritzo korv. eller kan det vara för att vi har bytt kyckling maten till en lax mat? hon har haft lax förut.eller kan det vara för att jag gav henne lite ost innan vi grillade i skogen? eller kan det vara för allt?
jag tror mest på choritzon
det är inget farlit men vad tror ni?
Det är säkerligen så att det blev lite obalans i tarmarna vid foderbytet och korvbiten kanske var i lite starkaste laget för en liten hundmage. Kanske det slunkit ner lite extra påskmat också…?
Låt bli att ge hunden mat i dag om den fortsätter att vara dålig i magen. Se till att den hela tiden har tillgång till friskt vatten och dricker. Tarmarna behöver vila sej lite. I morgon ger du den kokt ris. Ris som kokat i mycket vatten så det är ordentligt blött. Får den behålla det, kan du koka ren nötfärs och ge hunden pyttelite flera gånger om dagen. Blir den inte bra, så finns det vätskeersättning på apoteket att köpa.
Är du orolig så ska du kontakta veterinären. Det ska man alltid göra om man inte känner sej helt säker.
Lycka till