Smärtande tå
Upptäckte i morse att min hund hade jätteont i tassen, hon går på den och haltar inte. Men när jag råkade ta i den skrek hon högt, och sen när jag kände igenom den så kändes det som att leden i ena mitten tån var "lösare".
Hon satt och gnydde och skakade när jag klämde igenom tassen, så ont har hon, men det var svårt att lokalisera exakt avrt, men det kändes som att när jag tog i ena tån så var den inte lika "spänstig" som den andra.
Hon har inte visat något när hon går, och hon springer och hoppar upp i soffan som vanligt.
Vår vanliga veterinär har stängt idag och jag vet inte om de har öppet i helgen.
Jag känner att vi kan avvakta eftersom hon inte haltar, men vad tror ni? Är det något som kan bli värre av att det inte åtgärdas?
Avvakta över helgen och låt hunden ta det lugnt - men åk in efter påsken om hunden fortfarande är öm i tån.
Tyvärr kan det vara en fraktur.
Min kompis gamla colliehane blev trampad på en tass en midsommarhelg. Lite lätt hälta och inget mer. När hältan inte helt gått över på 7-10 dagar så blev det veterinär och dom hade klart gått tidigare om dom vetat. Tån va så pass illa bruten och skadad att den fick amputeras, så hundar är bra på att dölja saker - även de mest pippliga hundar !
Hon pep till när jag höll på att sätta in ett agilityhinder i onsdags, men jag höll hindret i axelhöjd, så jag tycker inte att jag kunde ha lyckas klämma hennes tå :S
Men jag såg ju inte vad som hände, så jag kan inte vara säker… Vi avvaktar och är hon likadan efter helgen så åker vi in. Hon är lite schåpig, men det verkade som hon faktiskt hade jätteont..
hur är det med lilla tjejen nu? vilken ras? som sagt avvakta och efter hälgen som du sa åk in med henne men det är lite svårt att förstå igenom datorn vad som har hänt och hur hon mår. men jag tycker att du ska holla koll på henne hela hälgen och om det blir värre så tycker jag du ska ringa till vetten och fråga om ni ska åka in och kolla på henne jag är kanske ingen expert på det här men jag är ju värkligen alltså inte rädd men jag vill inte att det ska bli värre
men somsagt hur mår tjejen?
Hon har inte visat något alls, äter som vanligt och går och hoppar och springer. Hade jag inte råkat ta på hennes tass hade jag inte upptäckt det, så hon visar inget annat än att hon hade väldigt ont när jag tog på tassen och tån.
Jag upptäckte det precis innan jag gick till jobbet, men husse är hemma, så hon är inte själv. Jag ska ringa och höra med honom sen om hon visat något nu efter vi har tagit på den. Så funderar jag på om vi ändå inte ska åka in i kväll, för det är inte snällt att låta henne gå med en ev bruten tå i flera dagar..
Men jag tyckte inte tån var så konstig annat än att den som sagt kanske kändes liiiiite lösare i leden, alltså om man drog den lätt framåt så var det inte samma spänst. och den såg lite slappare ut än den andra. Men det var marginellt…
vad bra att det har gått bra
jag är direkt ingen som oroar sig i onödan