Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1483 ggr
Whitesnow
0

Magnusson foder

Min känsliga lilla kille käkar Magnusson m&b och det funkar jättebra, inga problem alls med magen.. Men, något som gör mig lite fundersam är själva fodermängden?! Är det inte lite väl mkt?

Michaela-N
0

Har också tänkt samma tanke! När mon hund åt det fodret stod det 2 deciliter för hundar på 2,5 kilo medelaktiva hundar. Min hund väger 3 kilo, är lite mer än medelaktiv och 2 deciliter var grymt mycket, det blev han jättetjock utav. Nu när han får det blir det ca 3/4 deciliter två ggr per dag.

Whitesnow
0

Ja och för min Akilles som väger 23 kg står det 20-40 kg = 8-12 dl… Även den minsta mängden tycker jag är lite väl mkt..

russin
0

Ransonen på påsen är väl tilltagen och man ger det hunden behöver - vilket ofta är betydligt mindre mängdGlad

EmelieKelly
0

Har även hört att dom lägger till lite extra mått på påsen för att sälja mer mat tyvärr… :/

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

Whitesnow
0

uschdå :/ Vill ju inte hålla på och byta för ofta heller men mängden är ju gäääälen..

russin
1

Det är väl bara dra ner på mängden ?

Finns inte många hundar som äter exakt som det står på påsarnaGladallting är beroende på energinivå, aktiviteter, ålder mm.

sofiek90
0

min lilla får mellan 100-150g/dag, hon äter mer de dagar hon aktiverats mer och mindre de dagar som det varit mindre aktivitet.

Båda hundarna gillar maten och äter den som godis :)

MVH

Sofie