Magnusson foder
Min känsliga lilla kille käkar Magnusson m&b och det funkar jättebra, inga problem alls med magen.. Men, något som gör mig lite fundersam är själva fodermängden?! Är det inte lite väl mkt?
Har också tänkt samma tanke! När mon hund åt det fodret stod det 2 deciliter för hundar på 2,5 kilo medelaktiva hundar. Min hund väger 3 kilo, är lite mer än medelaktiv och 2 deciliter var grymt mycket, det blev han jättetjock utav. Nu när han får det blir det ca 3/4 deciliter två ggr per dag.
Ja och för min Akilles som väger 23 kg står det 20-40 kg = 8-12 dl… Även den minsta mängden tycker jag är lite väl mkt..
Ransonen på påsen är väl tilltagen och man ger det hunden behöver - vilket ofta är betydligt mindre mängd
Har även hört att dom lägger till lite extra mått på påsen för att sälja mer mat tyvärr… :/
Mvh Emelie och hunden Kelly 
uschdå :/ Vill ju inte hålla på och byta för ofta heller men mängden är ju gäääälen..
Det är väl bara dra ner på mängden ?
Finns inte många hundar som äter exakt som det står på påsarna
allting är beroende på energinivå, aktiviteter, ålder mm.
min lilla får mellan 100-150g/dag, hon äter mer de dagar hon aktiverats mer och mindre de dagar som det varit mindre aktivitet.
Båda hundarna gillar maten och äter den som godis :)
MVH
Sofie