Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 774 ggr
BeccaTilda
0

Allergivänlig?

Hej!

Jag har en liten fråga vad det gäller rasen pomeranian. Jag har läst på många olika sidor att den ska fungera bra för folk som har hundallergi.

Stämmer detta? Är själv skeptisk men hade varit kul att veta :)

Alexandra-S
1

Det är väldigt individuellt, det bästa vore att träffa så många individer av rasen som möjligt för att avgöra om man kanske tål just den rasen. Det kan ju vara så att om du skulle träffa enbart en att du tål just den och inte andra, så att försöka träffa så många som möjligt vore bäst.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Changrila
1

Vad man också kan försöka göra, om man vill ha hund men är allergisk, är att hitta en trevlig omplacering av en ras som har stor chans att fungera. Med en seriös säljare kan man då ha hunden på prov innan ett eventuellt köp och då se om man klarar av hunden eller inte. Ofta mycket bättre än att man köper en hund och sedan tvingas omplacera den pga allergin.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Forest]
0

ne det tycker jag inte den räknas in som min son tål inte pompom iaf men han tål pudel,kineser då naken iaf, sen hade vi en blandras softis-gleen som han tålde 100% det är givetvis helt individuellt hur man tål hunden/ar. Men ser jag iaf vad jag sett/märkt så säger jag nej :P

BeccaTilda
0

Okej. Tack för svaren!

I detta fallet är det min mamma som är allergisk mot pälsdjur. Men vi får besöka en kennel helt enkelt. Under en månads tid hälsade vi på mammas bror som äger en papillon som hon inte kände av, så man kan ju hoppas på att det går bra :)