Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3397 ggr
[Empisen]
0

Fäller..

Silas har börjat tappa rätt så mycket päls dem senaste veckorna, han är 5 månader gammal. Är det valppälsen som lossnar eller är det fodret som spökar? Han äter Magnussons och har ätit det ända sen han kom hit i stort sätt.

DeniceP
0

Min valp som är 4 månader har också börjat fälla jättemycket de senaste 2 veckorna, men han äter VoH, så det kanske är en kombination av våren som kommer, och valppälsen?

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[Empisen]
0

#1 Kan mycket väl vara så… Jag avvaktar ett tag helt enkelt Glad

[Forest]
0

vid den ålderna så byter många hundar sin päls, mina har ju tovat så in i havet :) Så jag tror det är valppälsen, men hoppas du får bra svar av andra oxå :)

Jenna_Nord
0

Känner jätte många hundar som satt igång fällningen nu, så de är nog värmen :)
Men inte min lapphund.. :(

Mvh Jenna

russin
0

Båda mina fäller nu och främst min 5 månaders valpFlört

[Empisen]
0

Skönt att vi inte är ensamma! Skrattande

Han har dem små, korta hårstråna också.. Som flätar in sig i allt! 
Räcker med att jag har en jrt som hårar konstant, haha Flört

russin
0

Jag har två små heeler och jag förstår inte hur mycket päls som kan lossna från dom utan att det ens syns på domFoten i munnen men det syns på golven…

Loveradio
0

Min Boxer fäller också jättemycket. Och dom där korta hårstråna är riktigt jobbiga Tungan ute ligger ett tunt lager på golvet, på vardagsbordet, datorbordet, tevehyllan, sängen.. ja överallt. Dammsuger hela tiden känns det som.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Beckibus
0

Våra hundar fäller nu också! Men de är ju inne i löpet också så det är ju det med..!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

malinroth
0

I dessa fällningstider är jag alltid extra glad att jag har hundar som inte fäller, hatar verkligen när det blir hundhår överallt! Fattar inte hur ni orkar med det!

thilda-
0

jag ger min laxolja och extra B-vitaminer :) fäller inte som en gris iaf

Linnea
0

Min har redan fällt "vinterpälsen". Det är inte riktigt normalt att hundar fäller konstant. Provat byta foder?

Skynda långsamt så går det fortare.

[Empisen]
0

#12 Nu fäller inte Silas konstant, utan det började för kanske 2 veckor sedan. Maten har han ätit betydligt längre.

Linnea
0

#13 Nej men nån annan i tråden hade en sån hund verkade det som.

Skynda långsamt så går det fortare.

russin
0

Det är så olika från ras till ras hur mycket hundar fäller. Fråga dom med labbe och schäferTungan ute Schäfer verkar fälla året runt och det massor och ändå syns det inte på hundarna.

Mina shar-pei fällde några veckor två gånger per år och då fällde dom rejält och tiden däremellan ramlade inte ett endaste hårstrå. Mina nuvarande heeler fäller lite mer, men det syns aldrig på dom - bara på golven och i sängen. Det skiftar med väder och vind och hur varmt det är inomhus.

[Star-Di]
0

Min har i princip fällt klart nu. Är lite matt i pälsen fortfarande, men det kommer snart tillbaka till sit normala igen. Glad

[Doglovers]
1

Alla hundar fäller vinterpälsen nu och ser dom lite slitna och tråkiga ut så kan ni tillsätta lite B vitamin. Viacutan är också bra. Min ena stövare ser för eländig ut just nu men hon har fått ett bad och ett återfettande balsam+fisk olja i maten varje dag.

Stövarna fäller massor och det blir stora tussar från dom. Det kan man inte tro.

Men fåglarna blir glada  då dom får lite extra mjukt att stoppa i holkarnaFlört