Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 661 ggr
Emaljoh4
0

Bra agilityintruktörer

Hej!

Nu skulle jag vilja ha tips på riktigt(!) bra agilityinstruktörer. Jag har inga problem med att åka en bit för att gå en kurs hos någon som är riktigt bra.

Vill ni inte skriva namn här i tråden, så är det helt okej att skicka iväg ett meddelande!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Lojs
0

Vem som är bra beror ju lite på vad man vill ha för system med, om man vill köra Gregs system så finns det ett gäng bra instruktörer, vill man köra annat så åker man till andra.

Men om du säger var i Sverige du finns så kan man ju i alla fall utgå ifrån det med.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Emaljoh4
0

#1 Kan du berätta lite kort om "Gregs system"? Glad Aldrig hört det förut.

Som jag skrev, så spelar det ingen större roll vart i Sverige. Men i söder någonstans vore ju ett +. Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Lojs
0

Gregs system är ett övergripande handlingssystem ihopsatt av Greg Derret (stavning?), det finns ju fler system, vissa har egna, som till exempel Jenny Damm.

Jag har gått för bland andra Annica Aller och Fanny Gott, de kör helt olika system och är fruktansvärt bra på sina sätt, men på på helt olika saker. Det spelar ju helt klart roll för vilken instruktör man väljer.

Jag väljer helt olika instruktörer om jag ska gå kurs med en terv, en kelpie eller en smallhund, helt beroende på vilken typ av agilityhund de är och vad de olika instruktörerna har för hundar och vad de är experter på. Visst kan en bra instruktör hjälpa alla sorters ekipage, men man har ju ändå sina expertområden.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.