Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 5878 ggr
Michaela-N
0

Hur gör du på dagen?

Hur gör du på dagen med hunden? Går hem på lunchen? Eller jobbar du inte? Eller har du hunddagis? Dagmatte?

[ElisiaJohansson]
0

Har inte gått i skolan på 1,5 år. Nu ska jag börja men då går jag bara tre timmar Så jag antar att jag har haft tur i oturen :)

[Hilo]
0

Jag har med odjuren på jobbet.
Vill jag inte det finns det hundvakt

Naturkillen
0

Är jämt hemma så hon är med mig nästan jämt. Men då jag jobbade så var hon med mig på jobbet.

scth
0

Jag och sambon jobbar ofta olika tider, han skift och jag går på timme. Oturligt för oss men bra för hunden =)

Ibland har vi henne hos min mamma och har nyligen tagit kontakt med en tjej som ska ta henne ibland på dagarna, så då får vi se hur det går :)

EmmaVarg
0

Min mamma jobbar inte så hon är hemma med hundarna :p

[Vargnatt-]
0

Jag pluggar hemifrån så är hemma med hunden Glad

tsset
0

Pluggar på distans i höst/vår, så hundarna får hänga med mig när jag studerar. Får jag tag på jobb har jag både möjlighet att ta mig hem under lunch eller/och ha hundvakt. Har sen funderingar på studier där hunden kan följa med, och därpå fortsatta studier på distans. Sen är väl målet alltid att kunna jobba så hundarna kan följa med Glad

Banankaka320
0

Min syster tar hand om min lilla Nakenfis när jag är i skolan :)

Vattnadal
0

Vi har våra i hundgårdar. Min förra golden försökte vi aldrig skola in i hundgård. Hon var med mig på jobbet (Djuraffär) till jag slutade där. På konsum var hon inte välkommen, så då var hon hos mamma när jag jobbade.

Nya goldentiken är redan från början inskolad med huskyna i hundgårdarna. I början var hon hos mamma eller syster, men så fort de började jobba igen, och detb handlade om att vara ensam med deras hundar 3-4 timmar inne i huset, fick hon börja vara hemma med huskyna istället. Vi växlar lote mellan vilka hon är hos. Oftast en 2 årig tik och en av valparna på 8 mån, om hon inteb visar att hon vill in till några andra.

Sen har vi Vidar, som hatar hundgårdarna. Han väljer att vara inne i huset istället. Det får han, dagar det är genomförvart för honom att hålla sig. Blir mer än 6 timmar, men han är SÅ nöjd när han får lägga sig i sängen igen när jag åker. För långa dagar tvingar jag ut honom i alla fall. Nån måtta får det vara på att bestämma själv, när man är hund.Tungan ute

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

chigak
0

Min man är sjukpensionär så när vi hämtat hem vår valp kommer han vara hemma när jag jobbar så vi slipper ordna hundvakt.

[Empisen]
0

Jag rastar Hugo på lunchen, nu ska jag börja gymnasiet, vet inte hur tiderna kommer se ut då men det kommer nog vara kortare dagar än vad jag hade i grundskolan.
Så han är kanske hemma 4 timmar, rastas, sen 2-3 timmar själv igen.

Ellenfyrkant
0

Går på gymnasie med internat. Så bor inte ens 100 m från skolbyggnaden. Går till mitt rum, där Zigge är, varje rast i princip.

Mvh Ellenfyrkant

[Djurlinnea]
0

Han har ett hundhus och en rymlig gård och ett bord där han kan slappa. Han är ute i hundgården från morgonen tills på eftermiddagen. Minst 5h.

#12 min hund heter också Sigge fast med S :p

Banankaka320
0

Hmm vad är lagen för att en hund ska vara själv som minst? :o Var det inte fyra timmar?

Vattnadal
0

Det är ingen lag, utan rekommendation, men hundar bör rastas var 6:e timme dagtid. Hänsyn ska tas till ålder, då både yngre och äldre kan behöva kissa oftare.

Sitter de i hundgård räcker de att de rastas utanför den dagligen, dvs komma ur den och kissa en gång om dagen.

MVH Elin

Facklan
0

Jag jobbar deltid o har 2 kompisar som oxå har hund o vi hjälps åt då det köt ihop sig.

Banankaka320
0

#15 Ok tack, då vet jag :)

Bunn
0

Lite OT, men ni som har med era hundar på jobbet: Vad jobbar ni med?

cupcakes
0

Jag har min hund antingen i lägenheten (en liten bit från skolan) eller i hundstallet då jag bor på internat. Då jag går hundsport använder vi även hundarna i utbildningen och mitt schema är anpassat ganska mycket efter att jag har hund :)

JohannaCullenEnvall
0

Jag har inte haft hunden när skolan har varit igång, men jag vet att min mormor (som jag bor med) kommer böja jobba klockan 11 istället för klockan 9, som hon gör i vanliga fall.
Så då har vi tänkt att jag går ut med Dino på morgonen när jag vaknar, sedan går hon ut med honom ett tag innan hon åker. Jag lär väl sluta runt tre, tror jag, så då går jag ut med honom när jag kommer hem, så får han vara ensam under tiden vi är iväg på skola/jobb :)

Katti
0

Jag har den stora turen (lite skicklighet också Flört) att kunna jobba hemifrån,. Dels med mina djur (hundar, katter och kanier) och med att sälja djurförsäkringar för Agria. Det är ju tyvärr så att djuren är mest utgifter, så det behövs något som ger inkomster också!

Innan jag fick det här jobbet var det en evig kamp för att få det att gå ihop… Hundpassningsbyte med kompisar, utnyttjande av släktingar och många många mil i bilen för att åka hem på lunchen t ex har det blivit. Jag har aldrig bott så att möjligheten till hunddagis har funnits.

Emmma
0

Jag har med min labbe på jobbet, i en bondgård :)
Hon är liten fortfarande så ja "skolar" in henne lite lugnt nu efter min semester. Funkar jättebra!

saandrra
0

Mamma jobbar som dagmamma så Wille är tsm med henne å barnen under dagarna! :)

//Sandra www.tokhunden.blogg.se - Läs & kommentera. Skriver om Willes vardag, träning och allmän vardag! :)

Catnap
0

Jag studerar på distans så jag är hemma för det mesta eller kan styra tiderna själv, måste jag iväg till skolan så är de ensamma likaså när jag arbetar extra. Nu när vi flyttar blir det hundgård några timmar om dagen. Än så länge har vi aldrig haft behov av dagmatte. Valpen vande sig väldigt fort vid att vara ensam de studner som behövdes och båda hudnarna ligger bara och sover så jag ser inget behov av att ordna hundvakt om de någon gång då och då behöver vara ensamma. Blir det fler timmar så satsar jag på dagmatte då hanhundarna måste vara kastrerade för att vara hunddagiset här och det är inget alternativ.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Tokryck
0

Mira är hemma under dagarna. Vi har möjlighet till flex och har även friskvårdstimmar som kan tas ut så det gynnar Mira. Jag går inte hem under lunchen då det stressar mer än hjälper henne. Dagarna blir dessutom längre då eftersom jag då måste jobba in det jag varit borta.

Michaela-N
0

Jag puttar och kom på att jag glömde mig själv!

Vi har haft olika system under tiden vi haft hund… Men just nu så är det så att min skola börjar väldigt sent och min lillasyster slutar väldigt tidigt, så han är hemma varje dag ca 4 timmar.

SmileyMalin
0

Jag studerar på universitetet och har mycket självstudie tid :) sen har vi även byggt en rastgård i anknytning till huset, så när hundarna är ensamma hemma kan dom gå in och ut som dom vill. Det ät guld värt :)

[Ronon-m]
0

Min mamma jobbar inte längre pga sjukdom så jag har turen att hon har hand om dom under dagarna. Innan när mamma jobbade så var ozzi hemma själv runt 6-7 timmar tills jag kom hem från skolan. Fungerade kanon!

Noa-Nisse
0

Klenod är ensam hemma när jag jobbar. Sen kommer någon hem på lunchen och tar ut henne. Ibland är hon hos mamma och pappa om någon av dem är lediga och jag tar timmie när jag är ledig och de jobbar. Fungerar jättebra.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Maliiin
0

Min sambo ligger ute och jobbar måndag-torsdag så då kan han inte passa hundarna. Men torsdag till söndag passar han dem om jag jobbar.

Måndag-torsdag är dom hemma ensamma när jag jobbar. Men jag jobbar på andra sidan gatan och har en timmes lunch när jag jobbar heldag. Så då kan jag motionera hundarna på lunchen. Sen har jag även 2x15 minuters raster på en heldag. Men brukar inte gå in och ta ut dem då.
Är de bara motionerade ordentligt på morgonen och lunchen så klarar de sug fint :)

När det blir varmare ute igen kommer de få vara i hundgården från morgonen fram till lunch sen får de vara inne de andra timmarna när jag jobbar.

Men jobbar inte heltid så jag är ledig vissa dagar och ibland jobbar jag bara halva dagar :)

Belimas
0

Tindra är hemma hos mina föräldrar under dagen när jag är på jobbet =)

zoolatri
0

Förut när jobbat på lantbruk har Tinka varit med mig på jobbet. Nu sedan jag började plugga på universitetet och jag är borta för länge, enligt mig, så har vi dagmatte. Vi bor mitt ute i skogen så vi har tyvärr ingen vi kan be komma och ta ut hundarna på dagarna. Annars hade de kanske kunnat vara hemma kortare dagar. Vi har en hundgård, men vi har inte gått ordning på värmen i hundkojan så den används inte alls i dagsläget när det är kallt.

reverse
0

Jag och maken jobbar olika tider, så som mest blir djuren själva 5 timmar på en dag oftast. Men vi är lediga olika dagar också, så det är inte mån-fre heller. Glad Skulle det köra ihop sig utnyttjar vi betrodda hundvakter.

//Lina

Stormblomma
0

Jag åker hem på lunchen och ibland tar min syster hundarna under eftermiddagen då hon går i skolan i närheten av min bostad.

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

SaraC
0

Vovven är hos min mormor eller min mamma när vi båda jobbar. Sambon jobbar antingen 4 dagar i veckan eller så jobbar han 7 dagar och är sen ledig 7 dagar, så det är högst 4 dagar i veckan vi behöver hundvakt. Jag jobbar 6-10 timmar om dagarna och sambon 8-11 timmar, plus att vi har 1,5-5 mils resa, så att lämna honom själv eller bara åka hem på lunchen är uteslutet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[memyselfandii]
0

Jag har den turar att min mamma är alltid hemma då hon jobbar natt.. så dom är aldrig hemma själva vilket är jätte skönt och det fungerar väldigt bra. =)

Vattnadal
0

Nu för tiden är jag egenföretagare, så Vidar slipper ligga inne och vakta huset. Jag har med både honom och Vittra i butiken. Kommer det hundar stängs de in bakom kassan, där vi även har kontoret.

Övriga hundgänget bor ju ute, men Cora har flyttat in. Hon är ute med 2 av grabbarna dagtid, och kommer in för middag, sover inne och går ut efter frukost. Nu är hon dock inne och med på jobbet en vecka. Maken är i stugan och kör långturer med de andra huskyna. Hon vill inte springa långt eller snabbt längre, så hon får vara med oss då.
Lite för hungrig på tuggben och godis är hon, så har jag inte hökögonen (och prassellyssnaröronen) på, stänger vvi grinden så hundarna inte får vara i butiken. Tungan ute

MVH Elin

Misarn
0

Jag och sambon har den turen att våra jobb-scheman går om varandra så Alice bara får vara ensam max 1h. Dom gånger då det blir ändrade jobbtider har vi en väninna som driver ett litet hunddagis som Alice får vara hos men det är väldigt sällan det händer. Ibland brukar Alice till och med följa med till jobbet så vi har verkligen tur att kunna ha det så bra så hon inte behöver vara själv alltför mycket men vi måste endå träna ensamhetsträning med henne så hon vänjer sig endå utifall något oförutsett skulle hända.

SamanthaJones
0

Jag läser på universitetet och de dagar jag är i skolan är Prins på hunddagis o om jag är hemma o har tiden så är han hemma med mig. Ibland får han dock vara på dagis även om jag är hemma då jag har sjukt mycket o läsa o skriva i perioder!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

fayefaye
0

Jag jobbar natt så jag är hemma hela dagen. Min sambo jobbar dag så han är hemma på natten :)

Facklan
0

jag jobbar olika tider oftast är hon ensam nånn timme på dagen vi överlappar rätt mycket har barn som e hemma tidigt

När maken jobba hemma vart hon super less jätte trött, eftersom hon inte kund sova som dom timmarna själv.

har någon som rastar om hon e ensam mer än 4 timmar

Qepta
0

När pappa jobbar långt hemifrån så går jag hem på lunchen (bor ca 4 minuter med buss från skolan)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Driva]
0

Vi har dagmatte till våran hund

Jag tyckte inte man kan säga att det står att min hund an vara själv i 3 +3 timmar så det är ok.

Man får utgår ifrån sin egen hund. Jag bor precis brevid min skola och jag hade utan problem kunnat gått hem på rasten och då hade hon vart själv 2 + 2 timmar med rast emellan alt 4 + 2 timmar vid långa dagar MEN hon mår dåligt om hon får vara själv så länge om dagarna flera dagar i veckan. Hon blir stressad när vi väl är hemma sen om hon har haft det så i ett par dagar. Så därför får hon vara hos dagmatte flera dagar.
Om jag har skola fyra dagar får hon vara hos dagmatte minst två av de.

Man måste anpassa efter hur ens egen hund mår, inte att den klarar hålla sig….

[Empisen]
0

Uppdatering:
Mina hundar är i ett rum på elevhemmet under dagarna, bara 1 min från själva skolan.
Så jag rastar Silas en gång i timmen och Hugo på lunchrasten.
Nu till sommaren kommer dem förhoppningsvis få vara ute i hundgård under dagarna Glad

vallhund
0

På dagarna med mig, på nätterna när jag arbetar hos hundvakt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[[pimey]]
0

åker hem på lunchen :) har två-tre minuter hem från jobbet om ja tar bilen så :)

[Forest]
0

Nu går min man över nattetid igen o det underlättar massor. han har provat på dagtid 2 mån o det har strulat till det lite för oss. Men jag fick lösa det genom grannarna, en hoppa in som dagmatte o de gånger inte hon kunde så tog nästa granne över. Funkat kanon fint på så sätt. Jag ställer själv upp på vara hundvakt/kattvakt/dagmatte samt barnvakt :) så vi gör lite bytestjenster. Men nu går min man över till natt så här får hundarna alltid nån av oss vuxna hemma Glad