Vi kommer sakna dig!
Hej hej alla!
Idag är det sista dagen för pappas leonberger här hos oss! 
Hon har varit sjukt en liten längre tid men vetten har inte vetat vrf.. Det började med att hon tappade vikten och energin, och sen började hon att kissa inne och nu kräkas inne. Det är ju ett svårt beslut men för hennes eget bästa. Det känns bara som att vi inte har försökt att göra ngt..¨
Jag orkar inte skriva mer så jag kopierar texten jag la in på Facebook..
Idag är din sista dag kvar hos oss!
Tårarna sipprar ner för kinderna på mig.. Det känns som en bit av hjärtat försvinner..
du är underbar på alla sätt och vis, vill vara alla tillags.
Varför ska det vara så svårt att ta reda på hur vi ska kunna rädda dig! :( Vi vill ha dig kvar hos oss! Vi älskar dig! Du betyder mkt för oss, lämna oss inte! Vi kommer sakna dig till tusen! Du kommer alltid att vara här hos oss även om vi inte ser dig kommer du att springa runt på gården och gömma alla ben som du får, och vifta på svansen när vi kommer hem.. Så som du alltid gör när pappa kommer ifrån jobbet!
Rest In Peach Tara♥ ♥ ♥ ♥ Du får det bättre i himlen där du kan springa och jaga harar och leka med andra hundar som du inte kunde göra här hos.
Vi älskar dig Tara, vrf skúlle det bli såhär? Vi hade ju det så bra innan du blev sjuk och vetten inte vet vad det är..
Rest In Peach Våran Älskade Tara, vi kommer att sakna dig!
Jag hoppas att ni förstår hur jag känner nu!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Beklagar verkligen… Jag finns om du behöver prata! *styrkekramar*
Tack det värmer att höra!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Jag beklagar! Att behöva ta farväl av sitt djur i förtid är inte rättvist :(
Mvh Jenna
Beklagar din sorg, det är bland det värsta man får vara med om att förlora en kamrat som följer varje steg man tar, väcker en på morgonen med ett grymtande och stiger man inte upp så blir det skäll. Jag har varit med om detta två gånger och jag vet att detta är oerhört jobbigt, Den vovve jag nu har är precis som den jag beskrev här ovan, en kompis som inte sviker en och alltid glad när man kommer hem även om man bara varit ute i tio minuter.
Beklagar din förlust.
Det här är det enda negativa med att ha en hund, att behöva ta farväl av sin bästa vän! 
#4 Fin text!
det värmer att höra att ni bryr er!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Beklagar också din sorg!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Men usch vad trist :'( det är vidrigt att det ska behöva bli så :( känner med dig, min älskade katt blev överkörd vid två års ålder :( vila i frid Tara!
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Beklagar verkligen! Jag förstår verkligen hur du känner, och jag vet hur ont det gör att mista en kär vän.
Styrkekramar!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Beklagar den stora sorgen, Styrkekramar!
Beklagar din förlust!
Usch vila i frid<3
Leonberger är ljuvliga hundar.
Så himla tråkigt när man måste ta bort sin hund :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack alla det värmer!
#11 Ja, det är underbara hundar..
Hon är ju bara 7,5 år ingen ålder! Men hon är ju en stor ras.. :(
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#12 7,5 år är ganska "gammalt" för en stor vuxen hund ändå :)
Beklagar :/ underbar ras. Vila i frid
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#13 ja men det känns ändå lite :( Men det har varit underbara år med henne:)
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Beklagar
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#15 Ja tiden går så himla fort :(
#17 Jaa, tyvärr…
Men man får ju ta vara den tid man får med de! <3
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#18 Ja precis<3
Att köpa sig en ny hund i samma ras är ju ett bra sätt att snabbare komma över den sorg man känner för sin kompis, leonberger är ju en trygg hund och det finns ju uppfödare på dem på flera ställen i Sverige, varför inte en valp därifrån.
Som jag sade tidigare så förstår jag och vet hur det käns att bli av med sin bästa vän, det är alltid tungt första tiden. En ny hund kan hjälpa dig det vet jag//Lycka till ifrån ett snöigt björnide//
#20 Inte för mig. När min familj fick ta bort våran blandrashund som blev 11 år, så skaffade vi en valp redan 3 veckor efter, men jag mådde inte bättre för det, fäste mig inte alls lika mycket vid den hunden, då jag tyckte det var förtidigt.
#20 Vi funderar på en Benner att ha hos pappa.
Det är ju det att jag inte tyckte det var roligt att åka till pappa innan Tara var där ( mina föräldrar är skilda) så när Tara kom dit tyckte jag att det var suuper roligt att åka dit, för om jag hade tråkigt lekte jag bara med henne, sen kunde jag vara själv där en stund innan pappa kom hem för att Tara var där. Så nu känns det ju helt kasst! :-( Men om det kommer dit en Benner kommer det ju finnas ngt att göra där om jag får tråkigt. Men det kommer nog dröja ett tag innan vi är redo för en ny.. Man måste ju få en chans att sörja.
Jag har ju en Sheltie tik också som kommer att trösta mig.. :)
Men jag älskar ju hundar och likaså pappa, han vill ju också ha en ny hund, så jag hoppas hoppas att det kommer en Benner till han..
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Beklagar din sorg!! Det är starkt beslut som ni har tagit! STOR KRAM!
#23 Ja det är ju bara för hennes eget bästa..
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Nu är hennes ögon slockna föralltid;( Du kommer alltid finnas här Tara! Vi älskar dig ;(
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Styrkekramar till dig och resten av familjen
#26 tack det värmer! ;/
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Usch, förstår att ni har det jobbigt nu, men som sagt, STOR kram!
Jaa, värst är det för min pappa, det är ju hans bästa vän ;(
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Stackarn :(
:( De måste kännas jobbigt. till och med jag blir tårögd :( de e de värsta med o ha hund att man vet att hunden inte har ett lika långt liv. :( Vilket e orättvist tycker jag :( Ja beklagar verkligen :(
Ja, det är det negativa med att ha hund.. :( Tack så mkt det värmer! :) Men man vet ju att de kommer till en bättre plats.. Men klart att det gör ont i hjärtat…
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Ja o även fast hon inte finns o du inte kan se henne så är hon hos dej.. Hon finns alltid hos dej.. vart du en går så följer hon dina fotsteg.. Ja tror på ett liv efter döden.. eller kanske inte ett liv men andar..
Ja kanske låter hel knäpp nu men .. Ja tror att om min hund försvinner från mej så kommer hans själ att finnas hos mej o han vaktar mej o följer mej vart jag går.. :)
så ja tror att din söta vovvsing följer dej dag o natt. :)
Ibland brukar ja faktiskt sitta o prata med min morbror peter. Han tog livet av sej i oktober.. o ja tror att han hör.. o ja har sett skuggor o kännt att nån tar i mej osv.. men ja vet inte.. ja tror på sånt. :)