Hundar iFokus

Hundar

Etikettbruks
Läst 1775 ggr
[Asta]
2

Spårkurs

Idag har vi gått en spårkurs med Gandalf. Blodspår med rådjursklöv i slutet. Vi har gjort godisspår och människospår med honom tidigare och han bara älskar det så vi ville testa även blodspår. Och det är bara att konstatera att den här hunden tycker att det är fantastiskt roligt att spåra! Han var duktig också, fick beröm av kursledaren.

Det där måste vi göra om!

Brukar ni spåra med era hundar?

(Bilden har inte någonting med spårning att göra)

Karmatarerskanise
0

Vad kul att ni hittat något som han verkligen gillar, och är duktig på :)

Maja2
0

Hej :)  Jag har gått viltspårskurs med en av mina hundar, och lägger viltspår då och då. Jag har 4 älgklövar och några liter blod, i frysen nu, som jag fått av en kompis som jagar, Det är superkul att lägga spår och låta hunden hitta klöven :)

[Asta]
0

#2 Ja jag tror att vi måste köpa hem lite blod och köra lite själva. Man måste väl inte ha en klöv på slutet, men Gandalf blev väldigt stolt när han hittade klöven och skulle bära på den hur länge som helst (tills han skulle gräva ner den) så det verkar vara ganska tillfredsställande att ha den där ändå.

NathalieT
0

Vad roligt :))

Visst är det superkul att spåra, jag lägger ofta spår åt min lagotto :D

Anibaz
0

Jag spårar mycket med mina hundar, både godis, person och blod. Dem älskar det, och är väldigt duktiga också.

[Asta]
0

Det är väl som kursledaren sa, när de spårar så gör de sådant som hundar verkligen är gjorda för.

JenniferFahlander
0

jag har provat lite med min Schäfer men mest på skoj har aldrig gått nån kurs. Men jag ska göra det med min valp som jag ska få då ska ja gå alla kurser som finns här där ja bor. :) Så de ska bli riktigt spännande.

Visste du att: 20 minuters spårning för hund är som 3 timmar lång promenad ?? :) De du .. :) De läste ja för några år sedan i nån fakta bok :)

Beckibus
1

Va roligt att du spårar med din hund! Är han en collie elr förstor sheltie?

#7 Va coolt! Det visste jag faktiskt inte!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Karmatarerskanise
0

#8 TS finns inte längre kvar som medlem. Men det är en Collie.