Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1605 ggr
Michaela-N
0

Bekvämaste halsbandet

Är på jakt efter ett bekvämt och säkert halsband till min hund.

Jag letar efter ett fast halsband med lås (inte med, nu har jag glömt vad det heter, men sån här det är på skärp!) som är bekvämt för hunden. Bekvämligheten är viktig eftersom halsbandet sitter på dygnet runt.

Har kollat på Hurtta, vilken är bäst? Hurtta pro eller lifeguard?

Fler tips?

Anibaz
7

Varför sitter halsbandet på dygnet runt?

russin
1

Mixs där du får dom i exakt den storlek du vill ha och behöver.

Michaela-N
0

#2 Det är väl bara halvstryp? Eller? Glad

russin
0

Nej dom gör även fasta halsbandGlad

Man väljer halvstryp eller fast i webbshoppen. Det går alltid att gå in och börja designa om man vill och sedan avbryta - bara för att se hur dom går att göra.

Michaela-N
0

#4 Jaha! Ska kolla!

I så fall beställer jag nog både fast och halvstryp, de var ju så fina och det är alltid bra att ha halvstryp när man tränar också…

russin
0

Har du facebook så sök på Minxs, för dom har en egen sida där man kan gå med i - och där ligger massor fler och nyare bilder uteGlad man får lite inspiration så att säga.

Har kompisar som är supernöjda med sina halsband, så idag har jag själv beställt till mina tvåCool

JoannaLi
0

#2 Haha, men gud så roligt, deras adress ligger bara typ en gata ifrån där vi bor.. xD

Undrar om man skulle kunna promenera dit och hämta det direkt istället för att skicka via posten? ^^

[hyperiion]
5

Vilket halsband man än har så bör man inte ha det på dygnet runt. Någon speciell anledning till att det ska vara på dygnet runt?

Loveradio
0

Finns Vibri också. Ska nog beställa nästa halsband därifrån.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Michaela-N
0

#9 Kan kolla länken senare när jag sitter framför datorn istället, men var det inte Vibri som var så himla dyrt?

Loveradio
0

#10 Nja billigt är det ju inte. Men det beror ju helt på vad för material man väljer och om man vill ha text/dekor och hur många bokstäver osv.

Loveradio
0

Såg nu att Minx är billigare.

Michaela-N
0

Kan ju tänka mig att lägga ut extra pengar på ett bättre halsband om sp behövs också, absolut!

jonnson
0

tass

Misarn
4

Är också nyfiken på varför TS ska ha halsbandet på hela tiden!? Glad

faw
0

#13, har beställt halsband från vibri och är supernöjd med halsbandet!
Både kvalité & utseendemässigt.. snabb leverans dessutom.
Till skillnad från minxs som tar vad jag har hört från flera stycken hundra år på sig att leverera med minimal kvalié. Men jag är supernöjd iaf!

#15, är också nyfiken på de!

sofiek90
0

Jag har ett vanligt läderhalsband på schäfern, sitter bra på henne i alla fall och det är mjukt och fint, inte så hårt.

MVH

Sofie

Michaela-N
0

#17 Ah men det är väl sån där skärpknäppning på sånt? Jag menar med hål som man stoppar en metallpinne i för att reglera storleken.

Cassii
0

Varför ignorerar du frågan som #1, #8, #15 och #16 undrar?Tungan ute

russin
1

Spela roll - vissa har halsband på hela tiden för att snabbt kunna ta i /hålla hunden. T ex när det ringer på dörren, folk går ut och in mm. Är det ett säkert halsband så spelar knappast det någon roll.

Även om jag själv aldrig har halsband på förutom när vi är ute, så betyder ju inte det att lalla behöver göra såGlad

Cassii
0

#20 Men tex. på natten, varför behöver hunden ha halsband på då? Tungan ute

indra-bus
1

Varför bör hunden inte ha halsband hela dygnet??

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

sofiek90
0

#18 Sånt har jag på den lilla hunden, hennes halsband är i nylon.

MVH

Sofie

bambiiii
0

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

russin
0

Tja, största anledningen till att inte ha halsband på hela dygnet är ju skaderisken - den kan fastna i något. Andra saker är att det skaver på pälsen.

Men många hundar har halsband dygnet runt utan problem och det viktigaste är då att välja ett säkert och bekvämt halsband.

[hyperiion]
0

#25 Det kan även bli skav på halsen hur mjukt de en är om det är på hela tiden. Visse veterinärer säger att halsbandet bör tas av så fort man inte är ute. Andra säger att det kan vara på under dagen men ska tas av under natten. Inte för att jag tror de är någon fara att ha halsbandet på hela tiden men veterinärerna säger ju detta av någon anledning. Jag har halsband på under hela dagen när ja är på landet och har dörren öppen så hunden går ut och in som den vill. Men hemma är de bara under promenaderna:)

Jenna_Nord
1

Lägger en tass här! :)

För övrigt, TS låter förmodligen bli att svara eftersom hon vill ha tips på halsband. Inte diskutera varför/varför inte man har på halsbandet dygnet runt. Skapa en ny tråd om de ämnet verkar vara intressant ;)

Mvh Jenna

[hyperiion]
1

#27 det hade inte blivit sån grej av det om hon bara satt ett svar. Nu går det mer tid på att fundera på varför hunden ska ha halsbandet dygnet runt :P. Med tanke på att hon skrev det i sin text så blir det också ett samtalsämne

sofiek90
0

Varför funderar ni över hurvida TS hund har halsband på sig dygnet runt? Jag går ite runt och funderar över om alla andras hundar har halsband på sig hela dygnet..

MVH

Sofie