Hjälp brytit en klo!
Min hund har precis brytit sin "tumme" på framtassen. Sporre tror jag även att det kallas, klon sitter kvar men lite löst. Det blöder inte längre och hon verkar inte ha ont för hon sprang runt och jagade min andra hund på gräsmattan ett tag innan jag märkte det.
Vad ska jag göra?
Är väldigt tacksam för alla svar! :)
Bäst är nog att ringa till en veterinär och rådfråga. 
Det hände våran hund också för ett par år sedan. Klon bröts av men satt kvar. Vi fick operera bort hela klon. Men den växte ut efter knappt 4-5 månader :)
Så jag säger som #1 ring veterinären.
Säger som de övriga kontakta vetrinären imorgon o tror det är bäst att du lindar benet/klon idag så det inte börjar blöda igen.
BUMS till veterinär! din hund kan få infektioner och i värsta fall så måste man ta bort klon helt och hållet! jag var till vetten senast idag med ett klo brott
Tror att 4 vet mer så säger jag som henne bums till vetrinären iaf kontakta vetrinären så snabbt ni kan det vill säga nu :)
Tack för era svar!
Jag pratade med veterinären som tyckte att det inte var så jätte bråttom, utan att jag kunde komma in imorgon. De ville då se till så det inte fanns kvar några bitar av klor i klofästet. En vän till mig kom hem till mig och kollade på klon och då såg vi att den var av på mitten av själva klon, tänk er att man klipper alldeles för långt upp (där även pulpan är med) Jag gick ut med vovven en kortis kissrunda på en äng, och då åkte den lösa klobiten av och hon började blöda igen, men det stoppade fort och hon har inte visat tecken på smärta. Så nu ser det precis ut som man klippt av klon alldeles för långt upp. Jag har jodopax som jag tänkte tvätta med morgon/kväll för att hålla eventuella infektioner borta samt att jag tänkte köpa en strumpa imorgon som hon kan ha på sig när vi går ut :) Men jag ska ringa veterinären imorgon och rådfråga ändå! :)
7 vet inte men tror inte jag ser nån bild det är som det "laddar" o laddar bara :-C
9 Åh ajj ajj ajj 
yes :) så jag är en sån där som hellre går till veterinären 1 gång för mycket än 1 gång för lite.. Klo skador är inget att leka med. Väntar man för länge så blir hunden halt, den får infektioner och har man riktigt otur så kan det bli inflammation i benet och det är ännu svårare att bota än bara en klo!
#11 Ja, det är alltid bättre att kolla upp med veterinären en gång för mycket. Man ser ju inte själv om det är inflammerat inuti. Stackars Akillez, det där såg inte skönt ut. Tur att han har en matte som bryr sig om honom! 
När jag ringde veterinären imorse igen för att förklara lite mer för dom så pratade jag med en annan som jag inte hade pratat med och förklarade hur den var bryten, alltså som om du skulle klippa klon, men klipper klon alldeles för högt upp. Sa även att hon tappat den brytna klodelen, och hon sa i telefonen att jag kunde avvakta några dagar och tvätta rent med vatten ett par gånger om dagen, men om det började lukta illa, eller göra ont så skulle jag åka in. Och det är ju självklart att jag åker in om hon får ont! MEn nu har hon inte ont, det blöder inte, och den lösa delen är borta så jag ser ingen anledning att köra in till vet då hon tillcohmed sa att jag kunde försöka sköta om det själv.. :)
Men börjar det lukta/vara/göra ont så åker vi ju självklart in :)