Kampen mot glassplitter!
Hej alla !
Jag har tidigare skrivit om hur mycket glassplitter jag har sätt när jag har gått fram och tillbaka till skolan eller till affären… Speciellt den stigen som väldigt många hundar går på..
Jag kände att det var dags att göra nått! För jag tror säkert att alla inte tänker på vilka som går på denna stig.. att alla inte har skor som vi männinskor som skyddar oss.
Så ska prata med kommunen om att få sätta upp dessa blad i området och vid mataffärerna osv 
Detta är ett Exempel bara så detta är inte det färdiga resultatet!
Åh den va söt o bra skriven har du gjort denna själv
Tycker även du kan ta o skriva en variant på svenska men den där var super bra " Tumme Upp" 
Ja jag har gjort den helt själv :) Jo ska göra en både på svenska och engelska :)
Bra tänkt, men de som tar sönder flaskor bryr sig nog inte om sådana lappar. Man förstår ju att det inte är bra, varken för barn eller djur med glas på marken.
Förhoppningsvis är det någon som tänker en extra gång när de ser lappen.
Frågan är om det ska stå we go, eller om det är bättre med we walk?
Ja tanken är fantastiskt bra :) Men jag tycker att du ska skriva på svenska. Det är inte helt korrekt skrivet på Engelska grammatiskt, och jag tror att det vinner på att vara skrivet på svenska.
Nee jag vet
Men jag känner att jag måste försöka att göra nått iaf! Det kanske finns någon där ute som inte bara tänker efter som väldigt unga osv :) så det kanske kan göra någon skillnad iaf.
Ja nu när du säger det ! Det låter väldigt mycket bättre med Walk istället för Go ! Tack för den feedbacken!
Tänkte bara säga att det är jättebra initiativ!
Men, jag tror att det är avfallshanteringsområde , så blir det i alla fall i mitt huvud :)
Man skulle också kunna samla gäng där man bor, dela ut handskar och påsar och gå runt på utsatta ställen och plocka.
Jo jag tänkte börja göra det :) Ska skapa en grupp på facebook med ett antal personer som ska hjälpa till.
#9 Gilla!
http://www.facebook.com/groups/NofeetsJustpaws/
Direktlänk till gruppen för den som gå med och hjälpa till :)

Tycker det är ett jättebra initiativ, i Borlänge där jag bor ligger det också jättemycket glas överallt även på promenadvägar där det går mycket hundfolk. Tycker verkligen vi ska försöka föra dethär vidare i hela sverige! KANON!!!
6
Kanon bra, ursöt o bra skrivet.
12 Håller med dig en söt liten bild på hund/ar o sen lite tänk på oss
Kanske når fram lite mer då.
Jättebra initiativ men du skulle behöva arbeta lite med texten, både den på svenska och engelska. För att folk inte ska störa sig på texten och ta till sig innehållet behöver nog texten vara fri från särskrivningar och grammatiska fel. Och så blir det lite konstigt när du har ett utropstecken mitt i texten. Jag menar inte att vara överdrivet kritisk, men som sagt, jag tror att folk tar till sig texten bättre om den är korrekt skriven.
Och så kan jag tänka mig att folk kanske fastnar på ordet "avfallshanteringsområde" (som det nog borde stå istället för särskrivet i så fall). Jag föreställer mig hur folk stannar och skrattar och tänker "var f*n finns det då!?". Visserligen är det bästa att återvinna sitt glas men i det här fallet kanske lappen blir mer tillgänglig om det står papperskorg.