Min bästa vän!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet inte varför men jag vill bara berätta lite om hur mycket jag älskar min hund!
17 April 2009 föddes min bästa vän. En liten kämpe eftersom hon föddes för tidigt och hennes 2 andra syskon dog och hennes mamma fick mjölkstockning så min Saga blev flaskmatad. Det var en liten Saga att hon överlevde, därav fick hon namnet Saga.¨
I början på juni kom hon hem till oss. Jag följde inte med och hämtade henne och vi hade inte hälsat på henne innan (varför behöver jag inte gå in på här) och hur många gånger ringde jag inte mamma och fråga: "kommer ni inte snart? Är ni hemma snart? När kommer ni hem?".
När jag såg henne för första gången förstod jag inte hur mycket hon skulle betydda för mig som hon gör nu. Hon är en STOR del av mig, hon är mitt hjärta, som pumpor ut blod till mig.
När jag tänker tillbaka 3 år, då jag inte hade Saga, så förstår jag inte ur jag kunde leva.. Visst jag har en del att leva för, min familj förstås och mina vänner mm. Men ändå, hon är lixom sista pusselbiten i mitt liv.
Jag älskar dej!
Känner igen mig jättemycket, fick min hund i somras (är 15 år). Läste lite på din info, vad häftigt att du är så aktiv när du ändå är så ung! Inte många 12åringar jag känner skulle någonsin ta med sin hund på mer än en kissrunda för att visa sina kompisar
.
Så cred till dig för det 
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Vad kul att höra att du och din hund har en så bra relation. Jag förstår känslan av att man knappt kan tänka sig hur det var innan hunden fanns i ens liv. Vilken fin bild och film på dig och Saga, många fina bilder i filmen.
Så kul att du och din hund har det så kul :) Själv känner jag exakt likadant för min vovve, skulle aldrig kunna leva utan honom :) Kul att det är fler ungdomar som håller på aktivt med hund :)
Jag känner vekrligen igen mig i det du skriver. Man får sånt underbart band till sin hund, Pelle är luften jag andas ❤
Känner samma sak Tintin är min allra bästa vän. Trodde att jag aldrig skulle älska någon mer än jag älskar honom. Nu vet jag. Älskar min pojkvän mer men det är inte så stor skillnad. Hade han inte gillat Tintin hade han kunnat dra åt h*** ja. Tur att han gör det.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#5 haha :D ja, men så är det ju, hundarna går först! ;)
#6 Ja verkligen. Har inte sagt något till honom men jag tror att han fattar det. Speciellt när jag sa att jag hellre är hemma med hunden än åker iväg på semester utan honom. Det slutade med att hunden åker med på semestern. Inte åker jag iväg 2veckor utan min lilla pälsboll mitt hjärta skulle gå i bitar.
Och jag vill sluta skolan haha.. För varje gång jag ska gå till skolan så tar mamma sällis med mig och det blir hundarnas morgonpro menad och då håller ju jag i Saga och mamma våran andra hund Ville. Men sen ska jag få uppåt mot skolan och mamma ska neråt och hem och då måste hon ta med sig Saga. Jag och Saga kollar efter varandra och saga vägrar att gå så mamma måstenästan dra med henne ibland, usch de ögonblicken hatar jag, jag vill vara hos henne hela tiden! När jag skagå till skolan och mamma har varit ute med hundarna (det låter som attjag aldrig rig är ute med hundarna men det ärjag fast just på mornarna hinner jag inte så då får mamma gå ut med de) iallafall så när jag ska gå ut genom dörren så blir hon typ ledsen tror jag för hon lixom sänker huvudet och då händer det att jag hänger mig kvar vid dörren..
#8 Du låter som en jättebra matte så du behöver inte alls förklara dig varför du inte går med hundarna på morgonen. Självklart hjälps man åt med ansvaret om hundarna, man har ju inte alltid tid att gå alla promenader själv så är man flera blir det ju mycket lättare om man turas om. Det märks att du spenderar mycket tid med din hund, annars skulle ni inte samarbeta så bra som ni gör :)
#9 Håller med. Det är inte många i din ålder som är så engagerade. Du kanske kan gå hundskola sen på gymnasiet så du får ta med dig Saga. Vet inte vad du vill bli när du blir stor. Jag hade själv med min Tintin under två år på gymnasiet. Det var då jag köpt honom. Nu är han med på jobbet en dag i veckan.
#10 Jag tror jag vill bli typ veterinärassisten eller något, jag vill iallafall hålla på med djur! :D
#10 Åh det är roligt. Jag hade praktik och var nästan som en assisten då. Hade gärna jobbat som det men jag har inte tillräckligt bra betyg. Men tro mig det är ett roligt jobb med mycket att göra. Själv vill jag starta eget. Vet inte vad än bara tror det blir hundcafe eller hunddagis.
Åh kan du berätta lite mer om vad du fick göra där och lite sånt? :)
#13 Förutom städa och tvätta fick jag titta på när dem kastrerade olika djur och hjälpa till att hålla i när dem skulle få spruta eller fick såret. Fick fixa ihop massa trattar och sen var jag med en dag ute med diskriktveterinären. Där lyssnade jag mest och tittade på. Sen rastade jag också hundarna som var där under dagen. Inte det lättaste kan jag säga för dem var lite rädda och stressade. Sen fick jag med sitta och skicka iväg brev.
Härlig läsning :) tycker om när barn o hundar funkar så fint ihop :)
#14 Åh det verkar skoj! :)
#16 Det är det för det mesta. Fanns ju vissa väldigt ledsna hundar och efter ca 2-3 timmar med konstant gnällande så har man ganska mycket huvudvärk. Men är ju inte alla dagar det händer. Var nog det enda minuset. Man lärde sig otroligt mycket.