Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1921 ggr
Rafflan
0

Bra mjukmat?

Tog en noga koll på vovvens tänder idag, ser inge bra ur med en valptand längst bak så blir garanterat att dra ut dem, så nu vill jag ha tips på bra mjukmat?

Då han troligen kommer behöva äta det någon/några dagar efter operationen :)

Gärna nåt man kan köpa på ica ;)

Rafflan
0

putt

lambero
0

Är det bara några dagar så känns det kanske som att det spelar mindre roll?
Läs bara på innehållsförteckningen så att det inte finns något direkt olämpligt däri.

Men annars kan du väl blöta upp det vanliga torrfodret? Om det är torrfoder som brukar serveras dvs.

(I övrigt så känns det onödigt att putta en tråd som du har skrivit samma dag)

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

Mischa
0

Vov (om det fortfarande existerar)

edit. SÅg nu att dom ändrat sitt innehåll till det sämre, men tror ändå att doggys blötmat är det bästa du hittar i matvarubutik.

≧◔◡◔≦

[Forest]
1

varför inte blötaupp hans mat som han får nu o därmed slippa magstrul?

Rafflan
0

#3 Jo kickade på Doggy när jag var i affären och dem hade 1 sort som innehöll nästan bara kött och inge spannmål :)

#4 för att som jag fatta det vill veterinären att man ska ge mjukmat i vissa fall av tandoperationer på hund, så antar att det finns en anledning ;)

[Forest]
0

5 du menar väl efter op? din hund har väl dessutom haft strul med magen, jag hade någ inte vågat ge annat foder för magens skull utan höra med vetinären om det går bra med att man blöter upp det torrfoder men ger. Annars rek jag färskfoder ett par korvar så räcker det i flera dagar till din lille hund. Flört

sofiek90
0

Jag gav inte min lilla någon anna mat efter att hennes valptänder dragits ut. Hon åt som vanligt. (Känner mig elak så här i efterhand, men det är snart 2 år sen och lite sent att göra något åt det nu och veterinären ska inget..).

Blötlagd mat borde ju fungera, istället för att byta mat.

MVH

Sofie

Rafflan
0

#6 ja efter op antar jag att veterinären kommer tycka jag ska ge mjukmat i ca 5-10 dagar beroender på hur det ser ut i munnen…

Han käkar ju doggyu professional så doggy mjukmat borde ju bara typ samma sak? men får kolla med veterinären, beror ju även på hur det ser ut i munnen :)

[Forest]
1

8 hoppas allt går bra med honom, trist att behöva dra ut tänderna var det bara 1 tand som skulle tas bort?

Rafflan
0

#9 försökte räkna, men han ville inte ligga still, kan nog bli mellan 4-8 st :/

Det är dem längst bak som inte riktigt vill släppa.

Jag är hemskt orolig för narkosen och alla risker med sövning, usch, hemskt nojig, men förhoppningsvis blir det bra och vet redan vilken veterinär som ska få op då han är duktig på sånt :P

sofiek90
0

#8 Ja, då borde ju inte vara jätte stor omställning för magen. Hundarna här älskar verkligen Doggy Delikatess blötmat.

MVH

Sofie