Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 591 ggr
[Surina]
0

Är det okej att ringa?

Hej alla !

Jag är så himla ny på detta med fodervärd… så jag funderar på lite saker… om jag vill ringa uppföddaren som jag har pratat med innan någon valp har kommit om hur det går? Är det okej? Är det också okej att träffa uppföddaren mer även om ingen valp är född?? Jag är så orolig över att tappa kontakten..

Det har varit så svårt detta så jag vill ju inte sabba det verkligen! Så synd att jag inte kunde verkligen visa uppföddarna hur jäkla seriös jag är! Jag har nu ungifär väntat i 10 månader sen jag började leta.. så snart har det gått 1 år.. men jag brinner fortfarande för detta!

Jag kommer inte ge upp! Jag vill verkligen starta min egna kennel iframtiden! Men jag behöver all kunskap jag kan få… och framför allt en mentor !

Magdalenaa
0

Jag kontakta en kennel innan valparna ens var "parade". valparna födds snart, om nån vecka. 
Jag tycker att det visar att man är intresserad och vill veta mera om linjerna osv.

Eller ja först skrev jag ett mail, för att visa mitt intresse. Skulle skriva kort men det blev ett mail på 2 A4.
Hon läste mailet och bad mig ringa henne.

Sagt och gjort, jag ringde. Bad först om ursäkt för mitt lång mail, men hon sa att det är PRECIS sånna mail hon vill ha. Så man kan "sålla ut" direkt vilka man vill ska bli ägare till valparna. Vilka som verkar passa rasen osv.
Sen flöt samtalet på i minst 1,5 timma. 

Vi tycker så lika med parningar av metalitet osv. Vilket känns skönt. Men som sagt, allt kan låta så bra fast det i själva verket inte är så.

Men nu hoppas jag att valparna som jag är intresserade av födds.

Tycker absolut att man kan höra av sig innan de är födda.

Pilon
0

Självklart, vore väl konstigt annars:)