Kissmarkerande
Hur få stopp på kissmarkerande hanar varav ena är kastrerad sedan 1-1½ år tillbaka.
Skvättskydd testat och det krävs en uppsjö av dessa då de måste bytas var 30 min sedan är de plaskblöta.
Knata ut var 15 min det funkar ej i längden man får inget gjort här hemma.
Tveksam till kastrering av hanhund 2 då det inte hjälpt ett smack på den som kastrerades för 1-1½ år sedan.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Har du städat bort allt kiss prdentligt? Alltså med ett medel som verkligen bryter ner urinämnen? Ättika funegrar tror jag men det finns även flera olika slags medel att köpa i djuraffär.
Gammal kisslukt (även om du och jag inte ser eller känner något längre gör hundarna det) lockar många hundar att markera över.
Förresten, har du inlägg i markeringsskydden? Om inte, sätt i den största, tjockatse nattbindan du hittar så kanske du inte behöver byta lika ofta. Blöjor (att ha i markeirngsskyddet alltså) funkar också enligt en vän.
Har ni tik i hushållet? Tydligen kan konkurrens om tik få hanar att kissa inne.
Min 5 åriga hane började också markera inne men det hjälpte faktiskt att kastrera fast han var så gammal så det finn ju en chans, värt å testa tycker jag:)
Myrtorpets Möss och Kaniner
Du får väl ha ett extra öga på hanen som pissar och säga åt han på skarpen, om du lyckas ta honom på bar gärning alltså. Hade en chihauhau som markerade inne lite på soffbenet när det var nån annan hane hemma och jag var tillexempel i köket och inte såg dom. Inte för att han var aggressiv eller ens skulle våga hoppa nån annan, men han kände väl ändå att han behövde hävda sig på nått vis kanske visa att "jodu passa dig! se så högt jag kan pissa trotts min storlek!" :D haha, ja så då pissade han iaf på soffbenet för o markera för den andra hanen som en slags kaxig attityd kanske :) Sen kom den andra hanen och sniffade på pisset och sa till honom någon i stil med "Men du…Sådär får man faktiskt inte göra!" och gick därifrån lite försiktigt. ;)
Det finns andra sätt också, men dethär var mitt tips :) En enklare sådan. Inga konstigheter. Det behövdes bara en tillsägning när man efter lite passiv påpassning kunde ta voffsingen på bar gärning, och sen såg vi inget mer piss från den chihauhaun inomhus :D Han gick runt och försökte verka tuff på annat sätt istället :-)
Att dom kissar inne kan bero på stress. Även "bråk" om rangordningen. Den äldre känner sig hotad och revirmarkerar. Den yngre kissar över det den äldre har markerat osv. Man får bara ha massa tålamod, göra rent, hålla koll på dom.
Ett alt. är att kanske dela på hundarna och se om det blir ngn skillnad? Om du har ngn familjemedlem el nära vän som kan ha ena hunden ett tag. Och se om dom slutar markera om dom är ensam hane hemma? Men det är kanske mer ett sista alternativ. Ingen vill ju lämna bort sin älskling :)
Äldre kastrerade hundar kan få inkontinens och då rinner det lite hela tiden..Men vad jag förstod så kissade båda.
Hoppas du hittar en lösning på problemet iaf! Låter inge vidare med pinkande hundar inomhus! :)
Believe you can and you're half way there.
#5 jag tror inte så mycket på detdär med rangordning sällskapshundar i mellan, I så fall skulle rangen bestå av hundarna som undersåtar och ägaren som alfa och inget mer, om man ska se rangordningsmässigt :) För man brukar ju inte låta hundar bestämma över saker så som dom uppfattar att det är rätt, För att dom ska lyckas upprätta en rangordning. Vi styr dom efter vad vi tror är rätt. men det vi tycker är rätt överensstämmer sällan med vad en hund skulle tycka är rätt men dom har lärt sig att ändå aceptera det vi tycker:) tillexempel om.
TS är du säker på att det är ren markerkissning?
#7 Vi kan vara ute på promenad de har kissat av sig redigt vi går på promisar på ca 1 timme eller ngt mer.
Så fort vi kommer hem så markeras det på hundbädd *har fått slänga biabädden pga detta*, på väggen, på stolen, på tröskeln till wc, på garderoben som är i hallen.
Jag tvättar hundskynken till deras bädd varje dag i tvättmaskinen på 60 gr både för o efter tvätt. Jag kan inte köpa nya filtar varje dag för de inte ska känna ngn som helst doft, jag är tyvärr inte gjord av pengar.
8 trist jag tänke annars att han kanske är inkontinens. Jag skulle någ ta reda på bra tips på ta bort själv kisslukten att tvätta hjälper inte alltid inte heller komma på dom i rätt ögonblick. Är detta vavvan som du tog som omplacering? (för mig att du tog en hane, kan ta fel på person)
Omplacerings vavvan är kastrerad sedan 1-2½ år sedan.
Sedan hane nr 2 han blev 2 år i januari 2012, han som är största boven och har energi som 10 kapplöpnings greyhounds. Jag har testat D.A.P ingen funktion. Men han skall kastreras han med en dag..
10 så kastraten kissmarkerar inte?
#11 Jo även han dock mindre men ändå..
12, ska jag vara ärlig tror jag inte markerkissandet slutar pga kastrering. Detta är väl så inläntat nu att de kommer forsätta, tyvärr tror jag det. Hoppas andra kan ge dig mera tips om detta.
Hej Mymlan, har du provat säga till honom när du tagit honom på bar gärning då ?
#14 Det kör jag med men 1 sekund senare är han o kissar på annat ställe eller så fort jag vänder mig om.
15 gå ut på promenad när du kommit in går du ut igen efter bara 30 sekunder så får han kissa av sig igen fast ute. Så fick jag göra med daghunden han är oxå kastrat sen flera år tillbaka. Att ta han på bar gärning hjälpte inte, han gick till nästa hörn någon sek senare o lyfte på benet. Det kan ju funka, tips är att ha smidiga skor o ha på dig jackan :)
kanske skulle ta kontakt med en hundinstruktör för privatträning? Innan du bjuder över denne på konsultation så beskriv problemet så noga du kan och fråga vad för tänkbara lösningar han skulle komm att föreslå för o se om han/hon verkligen har nått att komma med. för jag har hört om dom hundinstruktörer som kommer med dåliga förslag som knappt fungerar när dom väl har varit på konsultation. Som epngar i sjön då
Hur många tusenlappar kostar dem per gång?

Hade en riktig kisspojke en gång han hjälpte det direkt när han blev kastrerad han kissade inte inne en ända gång efter det.