Sy om sele till weightpull-träning
Jag tänkte börja träna weightpull med min chinese crested men då seriös träning och tävling inte är aktuellt vill jag inte lägga ut en förmögenhet på en wp-sele. Tror ni att det går att sy om en sån här sele så man får lägre dragpunkt? Han kommer aldrig dra någon stor tyngd. Den här selen sitter jättebra på honom i övrigt, kommer bara sy fast extra band på sidorna i så fall.
Kollat på X-items? De tar 300 kr för sin minsta sele om en sån skulle passa en CC?
Grejen är att vi redan har en sån där Hurtta-sele så om det går skulle jag bara behöva köpa några ringar, karbinhakar och nylonband. Det enda som skiljer då verkar vara att Hurtta-selen har en ring på ryggen som inte wp-selen har. Och som jag sa kommer han inte dra tungt, så det känns som att man inte behöver några värstinggrejer :)
#2: Nja, WP-selar har ofta en ring på ryggen för att kunna västa upp selen. Det blir väl snarare så att Hurttaselen skulle få ett extra band om du inte tänkt att klippa sönder den. Personligen hade jag hellre lagt några hundralappar på en riktig sele men fungerar gör det säkert.