Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3149 ggr
Ulrisa
12

Nu är hon här!

Nu är hon äntligen här! Den lilla ettåriga omplaceringstiken som jag tidigare skrev att vi funderade på att köpa, är nu vår. Supermysig, coollugn, en hund med ett väldigt fint psyke Skrattande

[Forest]
0

Grattis Glad verkligen super fin liten tjej med :)

chillevi
0

Grattis :) Verkligen jättefin!!! vad är det för ras(er)?

[Skutta]
0

Grattis! Hon är så vacker

russin
0

Grattis - en sötnosGlad

Ulrisa
0

Tack alla, hon är verkligen allt vi önskat ,,oss! Hon är en miniature American shepherd

LLLINN
0

Vilken liten goding! Vad är det för skillnad på mini-aussien mot den vanliga? Utom storleken förstås ;)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Jenniferri
0

Nej vad söt! Tur att hon verkar va lugn & ha bra pshyke. Har alltid hört att de har dåliga pshyke, mentalitet, stressiga/nerviga och ostabila o.s.v (negativa saker) men vad skönt att hon inte är sån :) & älskar hennes tekning verkligen fin!

// Hannah

Anibaz
0

Vart kommer hon ifrån? Glad

Ulrisa
8

Tack alla, hon kommer från Tyskland ursprungligen. Jo, jag har hört mkt om deras sätt att vara, men jag håller faktiskt inte med alls. Jag har träffat flera mini Americans och alla har varit super trevliga. Min kompis har en "vanlig" aussie, ser väll ingen större skillnad mellan våra hundar förutom att hennes är mer aktiv, busig (hoppar) och vet inte riktigt vart hon ska ta vägen när det kommer folk. Nu har jag ju bara haft min idrygt ett dygn, så det är svårt att jämföra dem nu. Men här har det kommit och gått folk hela dagen, hon har varit lika glad varje gång det kommer någon, hon går fram och hälsar med svansen viftande, hon går mött hästar kaniner, katter, gått på trafikerad väg utan att skälla eller bry sig om trafiken. Hon kan reagera lite på ljud som hon inte är van vid men då vänder hon sig bara om för att se vart det kom ifrån. Vi är jätte nöjda med henne så här långt :-)

malinroth
0

Vilken liten snygging och vad roligt att allt gått så bra hittills :)

[Forest]
0

9 låter som en väldigt trygg o säker hund kul :) Hoppas du bjuder på mer bilder på denna lilla goding :) En fråga hur stor är din o vad väger hon? kan vara roligt o veta kanske fler som undrar oxå :) Grattis igen !

Ulrisa
0

Tack så mkt Skrattande Bindi är 36 cm hög och väger ca 9 kg (enligt förra ägarna) har inte mätt eller vägt henne själv än. Mer bilder kommer! Hon har en underbar personlighet, när nya barn kommer så kryper hon fram till dom för att visa att hon inte är farlig, sen har jag varit jättenoga med att inte släppa henne lös ute ännu (förns vi lärt känna varandra mer) men mina barn har tappat kopplet ett par gånger ute, då har hon sprungit några meter, men sen hör hon mig ropa (som dessutom fått lite panik) då slänger hon sig på rygg och ligger där tills jag kommer, ha ha, men svansen går hela tiden. Skitrolig hund! mindre roligt för katterna hemma dock, då hon börjat valla dem lite Skrattande samt att hon älskar kattskit.. har vi märkt Flört

[Skutta]
0

Hon verkar supermysig

[memyselfandii]
0

Åh vilken fin hund! Verkar som att det kommer gå super bra för er, lycka till Skrattande

Cassii
0

Åh vad underbart! Fler bilder Skrattande

NathalieT
0

Jättefin :D

SaraC
0

Oj, vad spännande! Glad Lycka till, hon ser jättefin ut!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ulrisa
3

Här kommer lite fler bilder!

[Skutta]
0

Åh vad fin! Jag smälter ju ^.^

Tinwe
0

Vad fin hon är! :D Härligt att hon var så pass fin i psyket med! :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Magdalenaa
0

Vad roligt för er, låter som en toppen hund :) räknas dessa som blandraser eller är de reggade i skk ?! Inte för de har någon större betyldese men det slog mig bara tanken, ( vad de räknas som ) :D

Ulrisa
0

Här i Sverige räknas de änsålänge som blandras (även om de inte är det) de har ännu inte blivit godkänd som egen ras här, men är på god väg i usa. Men för mig har det ingen betydelse, jag älskar dessa hundar! Men resan till att bli godkänd som ras är något som väääldigt många raser redan har genomgått, så jag hoppas att även de här blir godkända inom en snar framtid ;-) väldigt Goa hundar!

[Forest]
0

22 hur är det om man köper en sån här från ett land där de är godkända och man får med stamtavla o allt, kan man då regga in den på SKK?  Otroligt fin är hon kul att du bjuder på mer bilder på skönheten.

Ulrisa
0

nej, man kan inte regga in den i skk förns de är godkänd som ras här tror jag. Jag fick med en hel lunta med papper på henne, stamtavla och hela kittet som är från Tyskland, men hon måste ändå reggas i jordbruksverket.. tyvärr, men detta visste jag innan jag köpte henne så det är bara att vänta och hoppas på att de blir en "egen godkänd" ras. För en egen ras har de ju blivit nu iaf. Förut hette de ju "miniature australian shepherd" nu heter de alltså "miniature American shepherd" i stället, så de har kommit ett steg närmre i Usa, det är ju kul!

[Forest]
0

24 trode det var lite som du förklarade, fin är hon ändå Flört

Ulrisa
0

Här kommer en liten uppdatering i form av bilder, Bindi har hunnit träffa några vänner sedan sist Skrattande

Bindi träffar chihuahuan My

Lite irriterande att inte få vila!

Så tillslut fick det bli en tillsägelse!

Ute på promenad med standard Aussien Nikki

Mattarna fick för sig att fota på en stor sten… lite läskigt…

[Forest]
0

Härliga kort :)

Där ser man hur liten hon är mot standard :)