Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 709 ggr
Ketang
0

Högg utan förvarning!

Min man jobbar som snickare och åker då hem till folk. Nu är han hos ett äldre par med flera schäfrar och fixar en vatten skada. Och här om dagen stod han och pratade med ägaren om något när den ena hunden (som han faktiskt hälsat på tidigare) helt utan förvarning hoppade upp och högg honom! Han gjorde ingen hastig rörelse eller något annat som kunnde ha skrämt hunden utan stod helt stilla. Och min man som är mycket hundvan vart jätte förvånad! Han sa att hunden växlade snabbt ifrån att ha varit helt lugn till att bara hugga vilt omkring sig med bakåtstrukna öron och tom blick.

Ägaren fick tag i hunden och drog in den i ett annat rum. Min man blev inte skadad utan undkom med ett par rivmärken på handen.

Men ägaren påstår att detta aldrig hänt tidigare samtidigt som hon berättar att dom inte kan säga till hunden på skarpen för då blir hunden helt stel och börjar morra.

Jag var bara tvungen att skriva av mig! Skrikandes

Rafflan
1

Låter inte som en hund som mår bra :(

Pilon
0

det är kanske en sak om man är hundvan och om man kan läsa hundar, han måste ju ha varnat eller så…du kanske närmade dig ägaren på fel sätt enligt hunden. Men du skriver faktiskt att mannen din stod still, rakt. om han verkligen har gjort det, och hunden inte har haft erfarenhet av elaka män tidigare… hunden kanske har en tumör i hjärnan?

Ketang
0

Nej, det var min tanke också. Hunden är tydligen bara 4år så det är ju tragiskt om den ska leva så här i många år till :-/

Pilon
1

tycker att dom måate besöka vet. med den hunden omedelbart faktiskt. Det kan ju vara nån annan fysisk sjuldom än tumörer.

Pilon
0

ja usch ja. :( #3