Säljes: Allsafe bilsele
Undrar om det finns nån som är intresserad av att köpa en Allsafe bilsele. Den är jättebra, rejäl och krocktestad. Säljer den för att vi har köpt en bilbur istället så har ingen användning för den längre. Bara använd några månader så den är som ny. Storlek S. Hade tänkt mig 400kr för den. Kostar runt 600-700kr ny.
Finns i Partille/Göteborg.
Kan förstås skickas med posten också :)
Hur stor är den? Finns det någon storlekstabell?
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Storlek S som denna är ska passa hundar under 15kg. Den är ställbar. Här står det lite om den: http://djurmaxi.se/bilsele-allsafe-p-734.html
Men jag tror inte den funkar till de minsta raserna, typ Chihuahua.
Jag har en AllSafe sele i Small. Jag tycker den är jättebra och det märks på att de har lagt ner seriöst jobb på att utveckla en bra säkerhetssele, till skillnad från hur många andra bilselar ser ut.
Min tjej är i minsta laget för den selen, den funkar på henne och hamnar rätt om man drar i den både rakt bakåt och snett men hon kan krypa ur den om den dras framåt.
Hon är en liten sheltie, ca 4,5 kg.
Ja det är riktigt bra kvalitet, min hund satt jättebra i den. Skaffade den när han var valp, kommer inte riktigt ihåg vad han vägde då, men några månader senare hade han växt en massa men den funkade fortfarande toppen så den passar nog till många olika storlekar.
hm, vi har en på 13kg och en på 16(fast hon är lite tjock) som ibland skulle behöva en bilsele, svårt att veta om den passar bara utifrån vikten.
#6 I butik får man ju lov att prova, jag ville inte heller köpa utan att prova, men istället för att jag var rädd att min var för liten, hon var ju inte färdigvuxen då heller.
Jag vet itne vart du bor men jag provade och köpte min på MyOne, de kanske har butik i närheten av dig?
http://www.myone.se/category/260-1-Bilselar.aspx
De är också de som säljer den billigast, av vad jag kan hitta i alla fall.
Köper man sele ingår fästdelen, så den behöver man inte köpa löst utan säljs även så ifall man behöver ny, extra eller till någon annan sele.
#7 jo bäst skulle ju vara att prova men vi har 1 timma till närmaste djuraffär och dom kanske inte ens har den bilselen och så har vi inte planerat att åka dit förrän den 19 feb. Kanske kan åka och se om dom har Allsafe bilsele och prova om vi har tid.
#8 Ring och kolaa om dom har den först och be dom lägga undan en i S. Har dom inte den inne kan de säkert ta in, de gör de flesta utan köpkrav på sådana här produkter som ändå säljer.
Så slipper du åka dit i onödan menar jag :)
#6 Tror att small passar till båda. Min väger 15kg och han skulle kunna gå upp mer utan problem.
#10 Okej, ska prata med mamma, det är hennes hund som behöver den oftast. :)
Ok, hör av dig om du vill ha den :)

Du kan inte tänka dig att gå ner i pris? 300?
#12 har skickat PM. :)
Är den såld? Annars är jag intresserad.
Jag har också en i storlek S, den ä precis på gränsen så den inte är för stor.. Hittade den beg. annars kostar dom ju hur mycket som helst…
MVH
Sofie
#16 500kr tycker jag faktiskt inte är för mycket för en krocktestad sele. Visst går det upp lite om man ska ha till en större hund men så är det ju med det mesta.
Det är ju helt klart värt det.