Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 994 ggr
[Sarahansson1]
0

första träningspasset i agility

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej idag testade jag tunneln och slalom för första gången med Elton som är 10 månader tyckte de gick jättebra för att vara första gången och han tyckte de var jättekul och jag medGlad

Vad tycker ni`? Det är tillåtet att kritsera

Maja2
0

Om du har för avsikt att gå vidare i agility så tänk på avståndet mellan pinnarna, och att hunden ska gå in i slalomen från höger, dvs med första pinnen till vänster om sig :)

Cassii
0

Man ska alltid ha ett jämnt antal pinnar i slalomet :) sen är det nog lättare att du ställer en skål på andra sidan om tunneln, så hunden blir självständig från början :)

[Sarahansson1]
0

#1 & 2 tack för era tips Glad Ja tanken är ju att jag vill tävla med honom om allt går som det ska och han fortsätter att tycka det är skoj så jag tar gärna emot tips! Ska börja en nybörjar kurs i agility men kunde inte låta bli att testa lite.

Tyckte han var super duktig med tanke på att det var första gången han testade. Och lärde sig snabbt och hade drivet! När de gäller antal pinnar så var det en agility tränare som rekomenderade 3 st men de ska ändras om de är fel.

Cassii
0

#3 Jag har iaf alltid fått inspikat i huvudet att det alltid ska vara jämt antal + att man alltid ökar med minst 2 pinnar.

[Sarahansson1]
0

Okej tack för tipset kan ta och lägga till en nästa gång dåGlad

SmileyMalin
0

Fint :-) Försök gärna låta honom tänka lite mer själv så att han inte bara följer din hand utan verkligen får arbeta mentalt och fundera på vad han ska göra :-)

och försök träna bort att han hoppar mot dig. Det kan du ju göra även utan hinder! bara spring några meter rakt fram och belöna när hunden springer bredvid utan att hoppa :-)

[Sarahansson1]
0

#6 tack för dina tips ska testa detta men det var som sagt första gången han tränade på tunneln och några slalom pinnar så det viktigaste nu tkr jag är att han ska tycka det är skoj vilket han gjordeGlad Men ska sluta med handen så han inte hoppar så mtk när han ahr fattat det bättre. Ska även lära honom att gå in på höger sida (lärde mig från en agility kurs jag gick med andra hunden att de skulle vara vänster så jag blev lite sur påd en hundskolan nu)

Men det borde ju gå att fixa då han inte har lärt sig vilken sida han ska in på. Han är hoppig utav sig hela han men vi ska jobba vidare tack ska du haGlad