Från dagens träning:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Liten film från vår första träning ute i stan(kungsträdgården). Vad tycks? Alla åsikter är välkomna (så länge dom inte är illa menade). Vad kan jag kanske göra annorlunda, vad gör jag för fel? sånt man inte ser själv men andra ser är alltid intressant:)
Jag kan inte alls mycket om freestyle, men jag tyckte i alla fall att det såg jätte bra ut! Är imponerad, har bara sett lite freestyle uppvisat på min ridskola någon gång och jag tyckte att du var lika bra som hon som brukar uppträda på min ridskola
. Kan du inte lära honom att hoppa igenom en ring som du gjort av dina armar också, det är riktigt coolt att titta på.
Jätte fint
.
Mvh Alicia.
#1 tack:) Jag ska lära in de:) tycker också det är ballt:P
jag har ju ingen erfarenhet av just freestyle, men tränar lite själv med mina hundar har lärt dem en del trix som visas på videon. Men jag måste bara säga vad lycklig och taggad din hund ser ut syns verkligen att han tkr det är skitskoj
Han hade ju jättebra fokus på dig hela tiden verkade inte alls besvärad av mijön ni var i. Utan som han var skapad för detta! Tävlar du tkr ni är skitduktiga 
såg kul ut med när hunden hoppade upp och du höll honom under armen :-) Det var ett kul trick :D
#3 Tack:), vi har inte vågat tävla ännu visste inte om vi var tillräckligt bra:P. Han tycker de är superkul:) Tyvärr skäller han ibland under träningen för att han bli så glad.
#4 haha a jag såg en tjej som gjorde de för några år sedan:P Jag bara de där ska jag lära min nästa hund:P
Det absolut enda jag kan säga som konstruktiv kritik: STRÄCK på dig och ha lite mer attityd i dina rörelser, TRO på dig själv, ni är superduktiga!
#6 ska försöka tänka på de. Ok jag får arbeta med mitt kroppspråk:) tack
¤6 bra kommentar, bra tänkt, ens egna hållning utstrålar självsäkerhet:)
Tkr du kan testa att tävla med tanke på att ni både är jätteduktiga
Superfint! jag ska debutera ikväll (efter två gånger på vår allra första kurs) och är galet nervös :-)
Det jag har fått lära mig att tänka på är att freestyle är så mycket mer än snygga trick till lite bakgrundsmusik ;-)
Mn hund kan också rätt många moment, men vi hade inte alls tänkt på att verkligen göra allt i rätt takt till en passande musik ;-) Så det har vi slitet stenhårt med nu i två veckor! Bara hoppas att det har hunnit sätta sig hyfsat bra ;-)
En fråga hur mkt kunde eran hund när ni började freestayle jag har ju lust att börja med min äldsta hund. Men frågan är om man ska börja en nybörjar kurs då han kan massor av tricks. Men när jag såg #10 att de är så mkt mer än musik och tricks.
Så frågan är ska man verkligen börja en nybörjar kurs?
jag började direkt på en fortsättningskurs!
Min hund kunde också mycket trick redan innan så det vi behövde hjälp med är ju dels att få bättre flyt och göra hunden mer självsständig, komma på nya roliga trick men framförallt lära mig hur man faktiskt byggr upp ett tävlingspgrogram :-)
Och då passade fortsättningskursen mycket bättre! En nybörjarkurs gissar jag mer gå ut på att komma igång med trickträningen.
#9 Tack. Vi får nog göra de:P
#10 Gudva kul:). Vart ska du tävla? Du måste berätta hur det gick sen:)
#11 Jag har aldrig gått kurs utan bara tränat själv hemma. Mikksen (hunden i filmen) Började ja träna lite med när ja fick honom då ha var ca 5 månader. Hade en tik som jag också körde en del med. Henne började ja med när ja fick henne och då var hon 4 år och kunde knappt sitt:). Har hunden kul går det att lära vilken ras och ålder som helst:)
#13 ska tävla i Linköping (hemmaplan). 2 timmar till start nu och jag har sån sjuk hjärtklappning :-D har dessutom legat däckad i influensa i helgen så går detta vägen blir jag väldigt chockad ;-)
Debuten avklarad :-D Liam chockade mig rejält genom att köra hela programmet helt koncentrerad :-) Vi fick uppflyttningspoäng och kom på fjärde plats (av ca 30 starter). Det hade jag aldrig vågat drömma om!
Okej tack för era tips
man vill ju gärna inte gå en kurs om det inte behövs och att lägga ut så mkt pengar också får nog bli en fortsättning om jag går nån då :)
#15 stort grattis:)! Ni filmade inte?
#16 jo precis
#17, jo en kompis filma med sin telefon och la upp på facebook. men jag vet inte hur jag får det hit
att länka funkar iallfall inte!
Man måste ladda upp klippet på you tube för att de ska funka
Gör de:P
#18 du kan ladda upp ditt klipp här om det inte är allt för stort:
lättare än på youtube
Måste bara fråga hur du lärde hunde att hoppa upp på dig när du håller ut armarn? Haha, ett jätte kul trick, blir lite suger själv på att försöka lära min hund det "bara för att det är snyggt" ;)
Jag började lära hunden hoppa upp i knät när jag satt på huk lutad mot väggen. När hunden tyckte detta var superlätt så satte jag mig lite högre upp mot väggen(lårmusklerna kommer brinna:P).
När det gick utan problem så stod jag nästan helt mot väggen med lite böjda ben så att han kunde ta stödet från dom. Sen gör man det bara svårare hela tiden tills man står rakt/lite böjd i knäna om man har en liten hund. Hoppas du förstod något av min viriga beskrivning:P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är ett video klipp hur man lär ut det 
23 Tack! Haha, jag förstod jätte bra, fick en blid i huvet precis som på videon 24 hade lagt ut:)
24 Tack så jätte mycket!:)