Nu är han opererad!
Nu är min lilla sparvel hemma igen efter sin operation där dom tog bort hans halsmandlar. Allt gick bra men han är fortfarande ganska slö och ligger skönt nog bara och sover. När jag hämtade honom så fick ja hålla honom i selen så att han kunde kissa. Han gick som om han var super full. Hoppas allt går bra nu och att han blir frisk:)
Vad skönt att operationen gick bra
Hoppas han piggar på sig snabbt nu.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Veterinären sa att jag skulle ge honom glass. Någon som har recept på ''hundglass'' som inte tar allt för lång tid att göra
Jag vet att man kan lägga något gått (som typ en korvbit) och vatten i såna iskuber och sedan lägga in det i frysen, sen får hund slicka på isen för att få i sig godis biten. Såna gjorde mina kompisar till deras labrador när det var varmt på sommaren.
Vet inte om det hjälper din hund men det är det enda glass liknande jag vet till hundar.
// Nadja
#3 bara han inte sväljer isen helt då:O
#4 Man kan kanske göra en stor med många godbitar i typ ett glas eller något så kan han nog inte svälja det
// Nadja
#5 smart:)
Kanske funkar detta: koka en kycklingfile, frys ner vattnet i iskuber, ta sen upp dom frusna iskuberna och krossa dem. Då kan han inte svälja några stora bitar. Eller så gör du en stor bit som han får slicka på. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
jag tar glasspaket o fyller den med kycklingspa och korvibitar samt kyckling, jag kokar detta ihop och har spadet till isvatten det blir smak och brukar vara väldigt poppis.
Tur att allt hade gått bra hoppas han blir bättre snart!
Bra tips:)!
Glömde säga sköt o höra att allt gick bra och att han är hemma. Hoppas han piggnar till o läker fint :)

När Vidar opererat sina tonsiller fick han ingen hundglass, utan riktig glass. Vi köpte hem extras glass med vaniljsmak, billigast möjliga. Eftersom halsen är sårig, fick han ingen riktig mat utan glass till att börja med. Fryser du in saker eller ger is, kan han tugga i sig stora bitar som inte är skönt för halsen.
Vi ger Vidar vanlig glass mellan varven nu oxå, för han älskar det. 
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Nyfiken, varför tar man bort halsmandlar på en hund? :)
#12 han får gb gammeldags vanilj nu:P
#13 Min hund har haft problem med hosta när han ska äta och vill äta gräs osv. Då kollade dom honom och såg att han var röd i halsen så då fick han kortison. Sen efter 14 dagar tog vi bort behandlingen. Då började han äta massa gräs igen, slutade äta, ville inte, träna, gjorde utfall i kopplet och så fort hans halsband satt imot minsta lilla på halsen så gick kräkreflexen igång.
Då behandlades han igen och dom gjorde gastroskopi och kollade magen. Efter allt detta så blev han efter månader med behandling fortfarande sjuk så fort behandlingen avbröts. De vissade sig att hans halsmandlar har en kronisk inflamation och förstört halsmandlarna och skadat halsen och struplocket. Så nu är dom borta så ska hans hals få läka och så hoppas vi på att alla hans problem försvinner:)
#14 Okej intressant:o Hoppas han blir bättre:)
#15 Ja det hoppas jag också:). Men är nästan helt 100 på att han kommer bli betydligt bättre;)