Vad har du hittat i vårsolen?
Haha inte varje dag man ser en död fisk ute. :P
Själv så hittade jag blåsippor, fästingar och såg en sommarfjäril igår. :)
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Min valp hittade en blodig hartass.. inte världens charmigaste vårtecken ;-)
Tja, jag har inte hittat så mycket - förutom att vulkanstora hål i gräsmattan efter valpens framfart av frenetiskt grävande
1-åringen är däremot lyrisk att tjälen gått ur backen så hon kan leta och gräva efter hjorttryffel. Hon har ett enormt luktsinne, för hon kan kuta i 190 knyck för att plötsligt tvärstanna och gräva som en galning - och 1 dm ner under jorden finns en liten tryffel som hon vill åt
Här har vi fortfarande så mycket snö att det inte kommit fram nåt …
Hittade en hundsvans på bruksklubben 
vi har inte hittat något spec :)
Jag höll på att köra på en padda nu under kvällens arbetspass. Blev bra förvånad då jag såg den, lyckades väja iaf så den klarade sig. Men lite tidigt för paddor är det väl allt? Bor i Stockholms området.
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
För nån månadesen fjärlilar å blommor 8dem vanliga som alltid kmr vid denna årstid)
Nu en död råtta/marsvin kolla inte så noga men de va nått av dem 2 äcklig å fy fan va de lukta.
En ekorre :)
Larver (fjärill) å de va för 1 månadersen
å en orm, tror de va en snok
Bajskorvar…
#12 Samma här, fy f*n va bajs.
- Mvh Emma
Ja man hittar alltid en massa vackra bajskorvar när snön har töat :-) Det är så härlgt!!!! Och det roligaste är när man får gå slalom mellan dom bajshögarna för att komma fram till den som ens egen hund just gjorde när man ska ta upp. =)
Tycker stanken e de värsta när de gäller bajs högar! när solen ligegr på å värmer upp.. fy fan va de kan lukta!
Jag har ingen hund men jag var ute och gick ändå och då hittade jag en för mig årets första humla.
// Nadja
Blåsippor,tusselago o sen alla krokus,snödroppar,klosterliljor,kabblekan jag tyckte mig se även gulsippa igår i en trädgård
Sen har vi även alla knoppar på träden och kissekatten som vi säger här- videung det är så skönt att gå ut o traska man ser nästan något nytt varje dag :D
Sen en drös fjärillar, jag hade hoppas på se citronfjärill för det ska betyda men får en solig sommar men bara sett nässelfjärillar men de är så vackta, spinnlar,myror och nyckelpigor har vaknat oxå 
Höll årets första nyckelpiga förra veckan och igår upptäckte ena hunden en liten ekorre som hoppade runt!
Mvh Jenna
Massa bajs här också 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#21 oj! vart bor du maja2? :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
#23 Jag bor i Bygdsiljum, utanför Skellefteå :)
#24, Där ser man
Själv älskar jag snö fruktansvärt mycket när det är kring jul. Men vid denna tiden hade jag blivit tokig på den ^^
Jag trode att hela vårt avlånga land hade brist på snö i år, men tydligen inte :)
Jag ser mest hundbajs överallt längst vägarna. Och nu börjar ryttarna komma fram med sina hästar på ridvägarna så det blir en del hästbajs med..
Annars har vi halva tomten full med krokusar och snödroppar. Även det gröna gräset börjar komma. :) Tog en fästing från rosette häromdan också, och hundarna har jagat den första humlan för i år. Även myggen har kommit! (fast dom kan ju gå i ide igen..) grodor och paddor har även dom kommit och några småfåglar har kommit tillbaka. Har sett en citronfjäril också, gillar deras färg :)
såg en på bussen i går som gick runt barfota inne i centrala göteborg + på bussen..
MVH
Sofie
#26, ooj vilken härlig bild! :D
#21 maja erkänn att det är hundarna som grävt upp marken åt dig! ;PP
#29 hahahahahahahahahaha
29 tor jag med sen är det inte mark utan hundbas som har legat hela vinter o flytit ut bara 

#31 Ahaa, ja nämen så mysigt!! :-)
Hahahahahahahaha
Vi hittade också en fisk igår, fast mer naturellt, en död plattfisk som låg på en sandbank en bit ut från stranden.