Nya trix
Hämta öl/läsk ur kylen! :D
lär dom att städa undan sina leksaker efter sig :)
*oops blev dubbla inlägg nu
*
Vår förra hund lärde sig att springa med meddelanden mellan mig och min sambo när vi var i olika rum :p
Alltså lappar som vi skrev på.
Andra förslag är:
- Stänga luckor (ev även öppna detsamma)
- Hämta mobiltelefonen
#2 - Skitsmart tips. Har du några förslag på hur man gör?
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
Roligt trix att lära hunden vara "brevbärare" den ska jag sno :D
#4 Lägga lite leksaker huller om buller och sen en bunke/låda i mitten där du vill att hunden ska lägga leksakerna. Sen visa hunden att leksakerna ska in,genom att locka den till att släppa leksaken direkt i lådan såfort hunden gör detta så belöna massa genom att låta super glad och ge massa godis/beröm (vad som funkar för just din hund) Ha inte brottom utan såfort hunden gör rätt så belöna massa, då kommer hunden fatta vad det hela går ut på. Stegvis kan du tillägga ett ord som just ska gälla för detta tricket som "städa" eller "plocka undan" eller nått liknande. Ta det stegvis minsta lilla förbättring är ett stort steg,till slut kommer det gå hur bra som helst. Träna med klicker eller utan beroende på hur du och din hund jobbat bäst :)
Senare kan man göra det ännu svårare och låta hunden plocka undan dina saker med ^^
#1 hämta ur kylskåper skulle vara skit rolig men mitt är så högt upp så ingen av hundarn når :(
#2 städa kan dom redan :(
#4 öppna och stänga luckor kan den stora men tyvär inte den lilla då han är skit mesig och luckorna låter så de tyckte han inte om så med han håller ja på att träna att luckor inte är farligt :D de är samma med brödrosten :(
Oooo min telefon är ja lite förrädd om för att hunden ska få ta den hon dreglar oxå så mkt när vi tränar så vill inte att den ska gå sönder :D
Men hämta snusen kan hon :D
Därefmot så kan ja lära henne o hämta posten :D super bra tack för det :D
Hade varit kul med brevbärar grejen men ja bor själv så det blir lite svårt..
Trixie den stora är lydnads champion och i elit i bruksen så hon är jätte duktig så de skulle inte bli nå problem och den lilla Mico är i 3an i lydnad.
Dom kan så himla mkt i trix väg så de är svårt att komma på grejer :'(
Kan berätta lite om vad dom redan kan :D
dom kan alla grunder såsom mellan, slalom, sitt fint, snurra, zack, runt, om,
Sedan kan dom lite mer krävande som hoppa upp och av mig, klia mig på ryggen, stå på händer, hoppa upp på min rygg, dutta, hålla kvar puss, tända släcka lampan, rita, städa, de är svårt att komma på alla men dom kan mkt :D kom gärna med fler tips och ideer ja är arbetsökande så ja har hela dagarna på mig att träna hundarn :D <3
Oj vilken underbar bild! :D Vad kul att dina hundar kan så många trix! haha, och stå på framtassarna också, wow!
#8 ja de brukar charma människor :D
Finns de inge som kan komma med mer ideer? :D
TS nyfiken bara på höra vad är Trixie för ras? otroligt söt
En kompis två hundar kan en sak som är riktigt fräckt! Den ena hunden sätter på den andra hunden kopplet o går iväg med den :)
De går alltid med retriverkoppel och hon har lärt hund 1 att hålla upp det så den andra kan köra igenom huvudet och då byter hund 1 grepp o tar tag i änden å går o den andra följer med.
Dock har jag inte en susning om hur hon gjort men vet att det tog en jäkla tid eftersom det är så många delar som ska funka :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#10 ja hon är troligt gullig :D Hon är en rakad Briard :D
#11 smart :D
Kan vara bra att lära oxå då en av hundarna inte tycker att de är så rolig de där med koppel :D har dom nästan alltid lösa så då kankse kopplet blir roligare om man får godis när man håller på med de :D
Nej då de kan inte vara så svårt om trixie aporterar och så ledar ja mico med godis så lära de ju funka :D Trixie är otroligt smart o super lättlärt så de går fort att lära in nya saker :D
Tack för tipset :D
Några mer tips?
Vad betyder TS?
Gå på händer? Min ena har lärt sig att stå på händer mot en vägg, men nu är nsta steg att han ska orka få upp överkroppen utan något städ för att så småningom kunna gå iväg på framtassarna :-)
#13 TS = TrådSkaparen
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
13# undrar jag med
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Har du lärt dem hoppa jämfota? Eller kanske gå på framtassarna? Eller varför inte kullerbyta? sketa annars ?!
Kommer själv lära in min pom massa trix också ! Längtar så!
Min hund kan sätta på och stänga av Tvn •kullerbytta •backa runt mig •hämta min mobil •standard som Sitt ligg stå skall osv.. •gå på bakbenen runt hela lägenheten Kommer inte på något mer nu.. ;)
Bacon, svaret är bacon.
Vad är den svarta lurven för ras/raser? Väldigt lik min dvärgschnauzer/cocker :) super söt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#19 Rakad Briard står det i #12 ^^
Kolla på till exempel den här videon, finns mycket kul partytricks och även användbara tricks här.
Oj massa fina tips tack så mkt :D
#14 ja håller på med de nu båda kan oxå stå helt mot väggen men som du sa gäller o bygga ryggmuskler så dom kan bära sig själv har klövjeväska till den lilla men mico är ju opererad så ja får tyvär inte använda den ännu så de kommer gå långsamt o bygga dom musklerna men de kommer nog gå :D
#17 jämfota? menar du på bakbenen eller alla fyra? Mico får ju tyvär inte heller hoppa än men ja kan sprade de i minnet tills hans ben är friskt nog :D ooo kullerbytta har ja försökt med sen ja köpte honom och de är omöjligt vet inte om han tycker de är super läskigt eller nått. men däremot kan han från sittfint ramla baklänges :D Trixie den stora skulle de inte gå o lära kullerbytta :D hon är en fin dam sörru :D
#18 tack för tipsen den lilla kan gå på bakbenen hur länge som helt men inte just nu :( o den stora håller ja på att lära stegra nu hon kan bara gå typ 5 steg bakåt de är så mkt svårare frammåt och även där gäller de o bygga både muckler och balans så det är ett pågående projekt :D på och av tv ska ja ta o lära den stora :D bra tips :D
ooo telen är ja för rädd om för att den dreggellurvan ska få bära min tele :D men snusen kan hon hämta :D dom andra trixen kan båda :D
Japp hon är en super vacker rakad briard :D haha jadu hon liknar många olika raser nu :D men de vanligaste ja får höra är risen schnauzer :D
#20 ja var ute och tittade på de klippet idag :D ja de finns mkt användbara och roliga grejer :D
Tack för tipsen alle sammans :D
Ja vill starta båda hundarna i freestyle och ja försöker lappa ihop ett program men ja vill inte ha sånna tråkiga som alla andra vilket är en massa fot snurra slalom rulla sittfint och backa. De är därför ja vill ha en massa trix :D
så några mer tips? tänkt freestyle :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
här har ni några av dom tricks som dom redan kan :D
Vilken härlig video! Den stora är ljuvlig! :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#23 ja tack så mkt hon är super fin :D
#22 Du och dina hundar är verkligen duktiga!
// Nadja
TS, vart kommer Mico ifrån? Jättesöt är han! :D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Ni är sjukt duktiga! Och vilka underbart söta hundar du har :)
Fick nästan tårar av hur söta dom är! ♥
#22 Så duktiga vovvar du har! Mico är ju för söt!
Hur lärde du in pussen? Utan att han slickar utan bara med nosen? (om du orkar förklara såklart) 
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
#25 man tackar så mkt :D
#26 Mico är ifrån chowhills kennel men dom föder bara upp chowchow nu :(
men hans pappa är från cimarosas :D super snygg e han :D
#27 förstår hur du känner :D de fick till o med ja :D
#28 Oj öö ja.
grunden är att han kan nog target. alltså dutta med nosen på tex en postit lapp. o sedan väntade ja bara ut honom tills han bjöd beteendet att hålla kvar nosen där eftersom han inte fick godis för att dutta.
när han kan hålla kvar på lappen så tejpade ja fast lappen över munnen :D :D
klippte den lappen mindra och mindre tillslut så fans det inge lap kvar o han pussade mig så :D
super duktig :D
ja tycker inte om tung pussar så ja tänkte att ja skulle gå lite utanför lådan när ja lärde in detta trick och de funkade oxå :D
dom där små duttanden man ser att han gör på videon kan man träna bort men ja tycker de är lite charmig så han får göra så :D
Jag vet inte om det går, men skulle den lille hunden kunna vara på ryggen på den stora? Om den stora hunden lägger sig ner, den lilla hoppar upp och sedan stannar uppe på ryggen?
vet inte om det är möjligt att göra med hundar, viktmässigt kan det ju gå med muskler o.s.v. men balansmässigt och att den stora ska accpetera det är ju träning det också.
Här kan den stora hunden ligga på sidan och låta den lilla hunden stå på hennes sida av magen/revbenen. Det kan du ju också ha om du tränar i freestyle med båda hundarna samtidigt.
Jag vill träna det med ponnyn och min lilla hund - ponnyn lägger sig ner och hunden hoppar upp på ryggen och sitter kvar på ponnyns rygg medans ponnyn går framåt.
MVH
Sofie
#29 Åh smart! Min Sheldon kan target sp ska försöka lära in det. Verkligen ett jättegulligt trick
Tack så mycket!
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
#31 ja de skulle nog kunna gå absolut men trixie är lite grinig av sig men man kan alltid testa o se vad hon säger :D men då får hon ligga på sidan till och börja med för mico får inte hoppa :D tack för tipset :D
#29 varsogod :D :D
#33 Testa, funkar det inte så funkardet inte. ;)
MVH
Sofie
#34 tack för tipset de funka nu kan dom de :)
#35 Va gulligt! Kan du inte frsöka ta kort när den lilla hunden sitter på den storas rygg? :)
MVH
Sofie
Ts, kolla in Mary Ray . På hennes hemsida finns videoklipp där hon jobbar två hundar samtidigt. Kul att se på om inte annat :)
#35 jovisst kan ja försöka med de men än så länge så ligger trixie på sidan och mico står på henne :D vågar inte utmana för mkt då trixie är en surpuppa och mico får inte hoppa :D
#37 okej på youtube eller finns hon här på hif?
#38 Nej, det är hennes hemsida. www.maryray.co.uk
#39 okey d ska ja göra tack så mkt :D har letat efter dubbel trix nu när ja har två super tack :D
Vet inte om någon redan skrivit de, men eftersom du har en liten hund och en stor så hade du ju kunnat hitta på saker med som tillsammans :) Att den stora ligger ner och den lilla hoppar över ryggen fram och tillbaka. Eller går slalom mellan benen på den store hunden.
Eller kanske lära den lilla hunden att hålla i en lite längre pinne, så ska den stora hunden springa runt den lilla och hoppa över pinnen några gånger i rad, och sen lära sig byta håll kanske :)
Mvh Jenna
#41 de låter super fint de där med slalom, och hoppa men mico får inte hoppa ännu han är opererad :(
Pinnen skulle kunna gå med trixie är dålig på att lyfta på tassarna när hon hoppa o mico skulle väl flyga all världens väg om hon slog i :D
men de andra skulle ja kunna lära dom :D tack så mkt