Färdigväxt?
När var era hundar färdigväxta på höjden?
Skriv gärna även ras och storlek som vuxen :-)
Är väldigt nyfiken på hur länge lilleman gissningsvis kan tänkas växa
;-) hoppas på ett bra tag till!
Tindra var färdigväxt höjdmässigt runt 1 års åldern och hon slutade på 25,5 cm =) Hon är en tibetansk spaniel.
Min förra hund var färdigväxt på höjden vid 2 års åldern och han blev 78 cm, en leonberger hane var det.
Enja vart 1 år innan hon sluta helt hon löpte sent tror hon var 14 mån gammal och rasen dvärgpudel. 30cm hög är hon
Lexie slutade växa vid 6 månader, slutat på 34 cm. Hon är en shetland sheepdog :)
Ruby har slutat växa på höjden runt 1 års ålder och då slutade hon på 33 cm. Hon är en Cavalier king charles spaniel.
Min saluki Wahidah var ungefär ett år när hon slutade växa. Hon blev 62cm hög.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
1½ca
Llåter bra ;) min 5-månaders jack russell ät typ 26-27 hög, men vill väldigt gärna att han kommer upp runt 32-33!
7 vad jag menar med färdigväxt är inte heller bara höjden utan allt var mer klart när Enja var hon var strax efter 1 år :) Tycker inte hon växte ett dugg efter hon var 9 mån på höjden. men din är bara 5 mån bör växa något mer men så finns det rätt små jr oxå, har bara sett så små tikar förvisso :)
# 8. Ja dom flesta utställningshanar ligger runt 28-29. Men jag har valt en valp efter hane på 28 o tik på 32 för att förhoppningsvis få lite extra benlängd ;)
9 benen kan ju ta lite tid jag hade någ hört lite med uppfödaren hur tiken växte för de brukar ofta ta efter sin mamma o pappa med. har uppfödaren hanen/fadern så kan man även höra hur han växte :)
åh såg att jag glömde vilken ras jag har (Skrev i inlägg #6)
:) Akillez är av rasen Perro Dogo Mallorquin och han blir 2år i maj.. och han blev väl färdig växt när han var ca 1½ år :)