Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 9963 ggr
SmileyMalin
0

Färdigväxt?

När var era hundar färdigväxta på höjden?

Skriv gärna även ras och storlek som vuxen :-)

Är väldigt nyfiken på hur länge lilleman gissningsvis kan tänkas växa

;-) hoppas på ett bra tag till!

Belimas
0

Tindra var färdigväxt höjdmässigt runt 1 års åldern och hon slutade på 25,5 cm =) Hon är en tibetansk spaniel.

Min förra hund var färdigväxt på höjden vid 2 års åldern och han blev 78 cm, en leonberger hane var det.

[Forest]
0

Enja vart 1 år innan hon sluta helt hon löpte sent tror hon var 14 mån gammal och rasen dvärgpudel. 30cm hög är hon

Cassii
0

Lexie slutade växa vid 6 månader, slutat på 34 cm. Hon är en shetland sheepdog :)

amela87
0

Ruby har slutat växa på höjden runt 1 års ålder och då slutade hon på 33 cm. Hon är en Cavalier king charles spaniel.

Changrila
0

Min saluki Wahidah var ungefär ett år när hon slutade växa. Hon blev 62cm hög.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

thilda-
1

1½ca

SmileyMalin
0

Llåter bra ;) min 5-månaders jack russell ät typ 26-27 hög, men vill väldigt gärna att han kommer upp runt 32-33!

[Forest]
0

7 vad jag menar med färdigväxt är inte heller bara höjden utan allt var mer klart när Enja var hon var strax efter 1 år :) Tycker inte hon växte ett dugg efter hon var 9 mån på höjden. men din är bara 5 mån bör växa något mer men så finns det rätt små jr oxå, har bara sett så små tikar förvisso :)

SmileyMalin
0

# 8. Ja dom flesta utställningshanar ligger runt 28-29. Men jag har valt en valp efter hane på 28 o tik på 32 för att förhoppningsvis få lite extra benlängd ;)

[Forest]
0

9 benen kan ju ta lite tid jag hade någ hört lite med uppfödaren hur tiken växte för de brukar ofta ta efter sin mamma o pappa med. har uppfödaren hanen/fadern så kan man även höra hur han växte :)

thilda-
0

åh såg att jag glömde vilken ras jag har (Skrev i inlägg #6)
 :) Akillez är av rasen Perro Dogo Mallorquin och han blir 2år i maj.. och han blev väl färdig växt när han var ca 1½ år :)