Lyfter inte på benet
Min ena hund som nu är 1 år och 3 månader har fortfarande inte börjat lyfta på benet när han kissar.. Jag har ju förstått så långt att det inte är normalt.. Men kan det vara så att han aldrig kommer kissa som en hanhund eller är det något fel? Det är ju det man undrar.
Han kissar alltså alltid som en tik, han har heller inget intresse för ''tjejer''.. Inte alls.. Det är ju iofs skönt för min del eftersom andra hunden är tokig i tjejer trots kastrering.
Finns det någon med samma ''problem''?
Min farmors hund har alltid suttit ner och kissat, men sen dom flyttade till ett bostadsområde med mycket hundar i höstas har han börjat lyfta på benet. Innan bodde dom ute på landet där det inte fanns så mycket andra hundar. Kan tillägga att han fyllde tre nu i februari. Men det är absolut inget fel på din hund, han föredrar helt enkelt att sitta :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

min fralla tog sin egna tid på att börja lyfta benet..vågar nog t.om påstå att han var bra över 1 och 1/2 år innan han ens försökte och nu är han snart 2 år och det är endå inte alltid som han lyfter på benet. Vissa gör det helt enkelt inte, men vad jag har förstått så är det inte fara. nackdelen är väl om man har en låg hund som jag (fransk bulldog) så riskerar dom större riskt för urinvägsinflammation om det är snö ute.
Vi hade en hane förut som också satt och kissade men när han var runt 2 år eller något mer kanske så började han lyfta på ena benet lite smått och när han väl fick in tekniken så gjorde han det sedan varje gång men han kunde bara lyfta på ena bakbenet.
alla hanhundar lyfter inte på benet ;) Har för mig att min mammas förra schäfer (som hon hade när hon bodde hemma) inte lärde sig lyfta på benet förrens han blev ganska gammal:=D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min Jack russell kissar ofta som en tik, det återgick han till efter kastreringen. Men lyfter även på benet ibland.
Silas (4 månader) har redan börjat lyfta på benet ibland, men kissar också som en tik då och då.
Vem har sagt det inte är normalt !
Alla hundar är olika indiver och alla hanhundar lyfter inte på benet när dom pinkar
Min hane (Malinois(!) - som skall vara väldigt "haniga") lyfte på benet första gången när han var 11 veckor. Sedan dess har han gjort det till och från men än idag - 8 månader gammal så kissar han oftare som en tik än med lyft ben :)
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
Akillez bruka kissa som en tjej nån gång ibland spec om det är fläckar på gräsmattor m.m som han vill markera över
Det är fullt normalt.
Vår Mogge på strax 1år lyfter inte heller på benet. Hans bror började göra det redan vid 4månaders ålder.
Jag har läst mycket om det och att en hund inte lyfter på benet kan ha flera anledningar men en jag tror stämmer in på Mogge är att han känner sig mycket trygg i sig själv och med oss + att han är mycket undergiven.
Hans bror däremot är dominat och ska hävda sig bland flera andra hanar som han bor med och därav började lyfta på benet tidigt.
Mogge får gärna kissa som en tjej livet ut, det gör inget. Det enda som är lite jobbigt är när han ibland kissar sig själv på magen och overallen som han har på sig såhär vintertid.
glömde skriva att min hane blir 2år i maj :) ( #8)
Tack för alla svar!! :D
Råkade glömma bort tråden, hade mycket att göra.. haha
Vad skönt att det är normalt! :D
Min hund är också så som du beskrev din hund, trygg i sig själv och undergiven.. Min andra hund däremot, han är också dominant och lyfter på benet.. 
Oj 1 år och 3 månader? Jag tyckte min var konstig som började lyfta benet först för när han var 9 månader.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Haha ja :) Inte har han börjat än heller…
Jag har en tik som lyfter på benet. 
Vissa hundar är senare än andra. Har en bekant som har en hund, han blir 4 år år och han lyfter inte alltid på benet när han kissar.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
ja men vissa hundar har helt enkelt inget behov av att kissa högt medan andra hundar ska göra alltihop så högt som det går, högst upp på högsta snöhögen ska det bajsas eller kissas så högt det går på trädet, till och med tikar, har sett många tikar som till och med ställer sig på frambenen och kissar på en stolpe :D väldigt vanligt är det också at tikar försöker kissa som hanar gör när dom lyfter på benet och riktar hålet mot trädet eller tolpen så högt som möjligt :D
Kan ju ha med mognaden också att göra, vissa hundar mognar senare än andra :-)
Vissa hundar känner en viss rivalitet mellan varandra och känner dom doften av urin från en annan hund så vill dom gärna pissa på eller över det :)
Din hund kanske inte känner någon rivalitet, inte än i allafall..
har du kollat med veterinären att allt är ok med hans kulor och så? :)
Alla hanhundar lyfter inte på benet när de kissar, o en del tikar gör det.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.