Mjölktänder kvar?
Tycker de ser ut som de nya vuxentänderna, verkar inte växt klart rikigt kanske? Svårt o se jag gämnförde med mina mot din bild
En fråga ser att hörntänderna är snea är detta din kinesvalp? Är det okej bett trots dessa snea-hörntänder?
Ser ut som permanet tänder, oftast när dom tappar mjölktänderna så har de permanenta redan vuxit en bit under dom. Vänta några dagar så ska du se att dom växer till sig :)
Precis som #1 är inne på, verkar inte vara ett korrekt bett?
Believe you can and you're half way there.
Det är inte hörntänderna utan tänderna brevid.
Dom har fortfarande inte växt till sig och inga nya har kommit. Dubbla övre hörntänder har hon också. Men antar att dom kommer lossa snart.
3 aha är det de innan hörntänderna är det dessa som inte är tappade? allså de som petar utåt som är de som sitter kvar? Hur gammal är din valp? Jag skulle inte vänta så länge med tänder framför allt om man vill ha ett snyggt bra bett. Men det beror förståss hur gammal din hund är. Jag kommer inte ihåg min gräns jag vet att jag satte en tid för tandryckning på Enja har förmig hon skulle vara 7 mån. Men efter lite vickande så lossna hörntänderna. De var de övre som satt fast mer alla andra har hon tappa hon utan att man märkte av dom mer än råka trampa på några. 
Hoppas det är ok att jag frågar lite här också
Min hund som är tio månader nu har fortfarande kvar en mjölktand (övre hörntand på vänster sida), han har alltså dubbla tänder där som ts hund. Jag frågade inne på djuraffären och där sa de att så länge tanden inte tar emot något så är det ingen fara, men nu har det ju gått ett tag och den har fortfarande inte lossnat. Borde jag ta han till vetrinären och dra ut tanden eller kan jag avvakta och hoppas på att den lossnar av sig själv?
Det är dom två övre hörntänderna hon har kvar att tappa och dom sitter stenhårt + att dom nya nästan är helt ute. Än verkar inte bettet vara förstört. Dom utåtstående tänderna är mer raka nu så det ser inte lika knepigt ut längre.
Men ska ta och ring veterinären imorgon och höra om dom kan ta en titt på henne tänder.
Hon är 6 månader.
Vi ska på utställning nu på lördag, men hur går det med dubbla över hörntänder? Det är iofs bara en inoff men ändå.
5 Kontakta din vetrinär för den tanden bör dras ut. Hur ser du föresten om den tanden tar emot eller inte när den äter antar det var det djuraffären menade. Jag rådfrågar min uppfödare eller våran vetrinär när det gäller hälsan mm på hunden.
8 Det kvittar vad det är för ras tänder som tänder tor säkert hon kunde sin sak oxå :) Kan vara jag som uppfatta det fel o du helt rätt oxå :D Men tänderna tycker inte jag ska sitta kvar så läge, jag vill ha bra bett därmed satte jag gränsen med vetrinären 7 mån sen skulle de ryckas ut. Rådfråga med din vetrinär tror de ger dig det bästa svaret iaf. 
10 jag tror det, har inte gjort det själv men Enja var planerat och då var det sövning som skulle göras.
^^ Trollvarning 
16 vadå trollvarning?
Nu är tänderna borta :)
Hon vaknade för ca 1 timme sedan och nu ligger och och äter på ett grisöra :)
Hörntänderna var inte lite långa :o Typ 2cm på min lilla 4kg plutt.
17 du kanske ser att det fattas ett inlägg, inlägg 14-15 hade skrivit en del hatar hundar eller hundar suger i 2 inlägg- därmed mitt inlägg trollvarning.Men då jag anmälde det till pojkarna i fokus så togs den bort illa kickt 
18 skönt o höra verkar inte ha ont om hon äter på grisöra. Allt gick bra? Vad kosta det att dra ut dom var det två hörntänder?
#20 Jag åkte till uppfödarens veterinär och han har en liten mindre klinik så där betalade jag 865kr, Dom större skulle ha mellan 2-3000kr.
jaha! då hänger ja me om trollvarning :P
Skönt att tänderna lev bra i all fall ts!
. Hon på djuraffären är även uppfödare (av annan ras), men det var som sagt ett tag sen jag frågade där.
?