Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 6711 ggr
[ÖstergärdetsKaniner]
0

Doggy valpfoder?

Vi hämtade hem en efterlängtad 8 veckors labradortjej i lördags. Hon fick royal canin maxi Junior av uppfödaren. Vi funderar på att byta till Doggy valpfoder, har fått rekomendation om att det ska vara bra. Vad tycker ni om Doggy? Är det ett bra foder för en labrador? Vad är det för skillnad på Doggy Junior och Doggy professional junior?

Mischa
0

Doggy professional junior har ett bättre innehåll.

≧◔◡◔≦

Changrila
0

Fungerar valpen bra på fodret? varför funderar ni på att byta? Läs lite trådar som finns här i forumet om just hundfoder så finns det väldigt mycket om vilka foder som anses vara bra och dåliga och varför.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Nicklasangora
1

Min valp äter Doggy professional junior! Han päls är helt sjukt underbar och även hullet är toppen! Helt klart ett bra foder i mina ögon!

Linnea
3

Själv fördrar jag foder utan spannmål, vad jag vet är doggy till största delen spannmål, hundar är gjorda för att äta kött.

Skynda långsamt så går det fortare.

Satum
0

Vi använde Doggy proffessional Valp hela första året till Mogge (chinese crested) Han älskar det och höll sig jättebra i hullet, huden var fin och allt sånt. Men däremot innehåller det fodret alldeles för mycket spannmål och kolhydrater. Så nu kör vi en blandning av Doggy och ett annat lågenergi foder (mer protein/mindre kolhydrater) för att Mogge ska få i sig mer protein och inte bli så hyper! Skrattande Funkar kanon!

[ÖstergärdetsKaniner]
2

Okej, låter som om man får tänka om lite då..

Tack för alla svar! Blir nog till att fortsätta med Royal junior.

faw
1

#6 Jag skulle inte fortsatt med Royal heller.. då det är mycket spannmål där med. Men det är ju jag.

Nordic färskfoder skulle jag köra på om jag fick välja :)
Kör på klass färskfoder till mina, en hane (eurasier) på 4 år & en valp på 5 månader (finsk lapphund) men ska byta foder på fredag då det har öppnat en återförsäljare av nordic i närheten av mig :)

Men det dem flesta verkar rekomendera inom färskfoderväg är Vom og Hundemat, som är absolut spannmålsfritt, men innehåller mer fett istället för proteiner.

Hoppas du blir lite klokare på alla foder!
Detta var som sagt bara mitt tips.. vet själv hur det var när jag valde foder.

Om du är ute efter torrfoder så har du ju: Orijen puppy som är ett bra torrfoder (jag har haft det ett tag) sen har du taste of wild också som sägs vara bra.
Men i första hand skulle jag ändå kolla över möjligheterna att ha färskfoder då mina hundar funkar hur bra som helst på det! :)

[ÖstergärdetsKaniner]
1

#7 Tack för dina tips! Tycker att det finns så otroligt mycket att välja på och svårt att veta vad som är rätt eller fel.. Nu har jag iallafall vart och köpt 15kg av royal så får vi fortsätta med det tills vi hittat ett bättre foder, utan för mycket spannmål Glad

faw
0

#8 okejokej, snabba svängar här! ;)

Är inte färskfoder något du är intresserad av utav att börja med? :)

Fridaaaa
0

#6 Royal är inte mycket bättre det ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

faw
1

#10 Det är jag villig att hålla med om :)

Fridaaaa
0

#11 :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.