Min valp kissar inne efter kl 6
Jag har som ni vet en valp på ca 12 veckor nu, han kissar inne persis som alal valpar, min mamma och syster var hundvackt idag då ajg fick en släng magsjuka och det funkade jättebra för den, han råkade kissa inne 2 gånger och dom givk ut en gång i timman med honom.
Men efter kl 6 när ha nfått mat och blivit rastad började ha nkissa inne, han går alltså och kissar går några ste och kissar igen oberoden om han kissar massor ute innan. Vi mistänker revirmarering för vad kan det annars vara?
Vad ska vi göra åt detta betende, Han gör det både hemma oh tydligen hemma hoss andra med.
Revirmarkering är det defintivt inte, har ni varit till vet. med honom och uteslutit uvi eller annat?
Vi var till vet och då kissade ha nså lite att dom inte fick ett prov, har fått medecin Vetrimoxin och Metacam som han fått i 5 dagar. han kissade inna sjuk tycker nu kissar han inte lika mycket men det är fortfarande mycekt på kvällen. Ska gå till vetrinären då det är dax för nästa vaxination och ska då be dom att kolla honom samtidigt.
Men vet värkligne inte vad jag sak göra. Det kommer alltid på kvällen. inte lal lika allvarligt på dagen värkar det som.
Tror inte heller på markerkissning. Har medicinen inte hjälp? Att gå ut en gång per timme är ju ovanligt bra att ta ut valpen den bör inte kissa då inne men frågan är tömmer han blåsan helt? kanske behöver han vara ute något längre o kissa 2 gånger? Sån är Donna men hon är äldre men har ju opererat sig. Du har inte märkt som jag frågat dig innan om han är blöt efter sovit?
Har han ätit medicinkuren klart? Om han fortfarande inte är bra trots det, så måste du kontakta vet. igen och berätta det, för att kunna utreda vidare.
Revirmarkering kan ni börja fundera på när valpen är 12 månader - inte vid 12 veckor !
UVI eller helt enkelt svårt att hålla sig
#7 vad gulligt de leker :)
Var till vetrinär och fick vaksineringstid på mondag. Jag ska föröka ta ett urinprov och lämmna in till dem på måndag eller onsdag. Hon som jag pratade med trodde att kissandet berodde på att han fick möt dumma tider uppfödaren gav mat kl 12 och kl 18 och jag har fortsatt med det. Men hon på vetrinären sa att det säkert var matvanorna som orsakade kissandet och att jag måste ändra tiderna. Så jag ändrar tiderna och ser om det hjälper.
9 det kan stämma. Jag när Enja var valp åt hon frukost kl 8 mellanmål 12 och kvällmat kl 18. Hoppas att mat tiderna hjälper :) Jag hade inte gett senare än 17 för ska den hålla sig skapligt mätt hela natten sen o vara nöjd.
Hon påp vetrinären sa att jag ska ge mat när jag kliver upp berättade då att jag kliver upp vid 10 när hunden väcker mig och då sa hon att jag sak ge mat vid 10 och sen kanske senare en 18.
jag tänker flytta tidne till 10 på morgonene för då väcker han mig natruligt. Sen får jag se om han inte får mellis vid 13 och middag runt 18. det blir nog bra att inte ändra för mycket på en gång.