Tävla officiellt
Jag och min cavalier tränar agility och har gjort det i ett år nu jag undrar när är vi redo att ta steget och tävla officiellt ( vi har tävlat 4 gånger inoff) Hur bra skall hunden vara?
Hunden behöver inte vara bra alls, bara ni känner att ni är redo. Officiellt är större och man kan vinna pinnar (tre och sedan uppflytt) och annat. Det är bara ni som känner att ni är redo, man kan diska sig endå.
Okej :) skall anmäla oss till en officiell snart då :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lycka till
Berätta gärna hur det går för er!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Presis fixar han alla hinder så är det bara att anmäla det som kan gå fel blir i sånnfall tidsfel beroende på farten :D lycka till.
Har ni tävlat inoff kommer officiella gå super. De banorna är nämligen anpassade för nybörjarhundar medan inofficiella ska passa alla. Lycka till!
Ett tag sen jag skrev här men i mars då gör vi debut i agility. 1 start i agility och 2 i hopp :) Hoppas att det kommer gå bra :)
Lycka till! 
Jag är så korkad så vi ska inte ha någon inoff, utan kör på off på en gång
Brukar det vara mycket folk? Har lite scenskräck hehe
#7 Tack :) haha jag och Mille hade dock lite kontakt problem i början så vi började med inoff :) Mycket folk och hundar brukar det vara :)
#7 Det var också därför att det är så mycket folk på officiell att vi valde att starta inoff 6 gånger och nu när han går felfritt 10 sek under maxtid är vi redo :)
#9 Lex har inga koncentrationsproblem, det är bara jag som har otroligt mycket scenskräck! Hahah
Menmen, åtta månader kvar till debuten, 11 augusti! 
#10 Åh, lyckoost det har tagit 1,5 år att få mille att lyssna :P Lycka till! Längtar tills jag skaffar min egna lilla sheltievalp :)
#11 Hahah jag hade tur, dock kan hon gärna få för sig (medan jag typ hämtar godis o dy linande) att hoppa en egen liten bana haha :) Förstår det!
Ts. Bara att fara ut och tävla!
Jag hade bara tränat 5 månader agility tills jag gjorde min första debut någonsin i agility som blev på en officiell tävling. Vi låg 1:a med 5 fel ( han ramlade av bommen ) ända tills sista hund starta och kom in felfritt och då vann. vi hade ändå bättre tid ( 6sek ) före låg vi. Men då hade vi 5 fel med oss i bagaet. Så vi tackade och bockade för en debut med en 2:a plats :) Jag hade själv räknat med en diskning bara för att jag trodde att det skulle vara svåra banor. Men det var lättare än vad jag trodde faktiskt :)
SÅ bara att packa väskan och fara och tävla :)
#12 Haha :) Bara 2 år att vänta :) Sen kommer valpen :) Blev lite OT nu :P
#14 Pma mig, alltid kul o prata valp! 
#15 Ska ta och göra det :)
Nu har vi våga tävla, se hur det gick i denna tråden :)