Sjunger med till pianot
När jag sitter och spelar piano, och då enbart snabba och starka låtar (speciellt Pirates of the Caribbean), så brukar Xavi komma och sjunga med, han gör något konstigt ljud som verkar vara en blandning mellan gnäll och yl, och skäller också ibland. Han har gjort så mer eller mindre i nästan ett års tid, och jag har alltid undrat varför för han låter aldrig annars så.
Sen tycker jag det skulle vara väldigt kul om han kunde låta så på kommando ("sjung"), så jag har börjat berömma honom när han låter så och då blir han alldeles till sig av lycka och låter jättehögt, haha. :D
Någon mer som har en hund som gärna ackompanjerar till något instrument? Och som sagt, varför gör de det?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hahaha vad roligt!
Det måste du filma och visa!
Min var när hon var mindre riktigt bra på att sjunga när husse gjorde "yl"ljud och vi har försökt uppmuntra det men det är svårare att få fram nu. Däremot har en hel uppsjö av glädjeläten.
Det finns en del roliga klipp på tuben med söta sjungande shelties, jag tycker att shelties verkar ha ett ganska speciellt sätt att sjunga på.
Min två favoritsångare följer nedan!
Det gick inte att publicera video just nu så jag försöker senare.
Men här är adressen till min kanal, http://www.youtube.com/user/PaulIlsa?feature=mhee, bland favoriter ligger Max och Riley som jag menar :)
Där kom den ju! Då provar jag att lägga in Max med.

# Haha favortilåten?
Min kompis hund sjöng till låten tetris ! Jag skulle gärna vilja veta vad det är som startar hundarna! Kan mycket väl vara något ljud som vi ej hör men det är bara en teori :)
Haha vad roliga klipp! :D Xavi sjunger inte så gällt som de hundarna utan mer dovt, men jag klickade mig vidare till nästa video efter Max (Sheltie Talk - Hear Our Shetland Sheepdogs Sing!) och skrattade så för det är EXAKT så som Xavi håller på när han vill ha uppmärksamhet! xD Fast det är ändå inte så han låter när han sjunger, så jag får försöka fånga det på film!
Jag har fått veta att hundarna "sjunger" eftersom det gör ont i deras öron, och att dom inte förstår att dom ska gå bort.
Hur pass sant det är vet jag inte.
#7 det är just det jag är inne och spårar på . Eftersom hundarna hör mycket bättre "vissa ljud för oss människor hör vi inte pga att det är för ljust och högt" som jag tror hundarna hör i vissa låtar!
Det lät mindre kul. :c Har faktiskt fått det på film nu som jag ska lägga upp här snart, och han ser faktiskt ganska stressad ut. ;o Skäller bara halva låten, hmhm.
Här är den, och jag skäms ju nästan så stressad han ser ut att vara i slutet. :O
#3 hahah vad gullig han buffade på telefonen när du bytte låt sista gången där precis som men hallå spela min låt :P tihii
#11 Inte min hund, utan en av mina favoritvideos på tuben ;)
Tror Max och Riley bor i USA.
Jag har också en hund, Milou, som ylar när jag spelar piano. Särskilt snabba, "hetsiga" låtar som Alla Turca och andra stycken av Mozart. Jag har alltid undrat varför hon gör så? Hoppas att det är någon som har svar på detta. Jag har funderat över om det är pga exaltering, om de bara vill vara med eller om de kanske t.o.m. tycker det låter förskräckligt? :)
#13 Troligen är det för att det gör ont i öronen på hunden.
#14 Tror också det nu, hunder är ju både mer smärtkänsliga av ljud än människor och så hör de 5 gånger bättre. Dessutom verkar det nästan som om Xavi vill skydda mig från det dumma när jag spelar, för börjar jag spela så kan jag vänta mig att Xavi kommer galopperandes var han än är.. Jag tror dock inte det är alls så allvarligt som det kan verka, han lugnar sig snabbt och brukar somna bredvid pianopallen. c: