Morrar när hon är glad?
har en fråga om hundläten, vår hund gör ett ljud som är otroligt likt ett morrande när hon är glad. Om man inte såg till kroppsspråket och situationen skulle det låta riktigt skrämmande! Kommer oftast i "åh, vad jag är glad att du är hemma igen"- upphetsade situationer. Är det någon som har hund som gör liknande?
Jag tror inte att din hund morrar utan pratar, förstår du hur jag menar?
Min pappas leonberger gjorde samma sak…
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Nej, jag tror inte heller att hon egentligen morrar, men lätena är så lika att de inte går att skilja från varandra. :)
första gångerna jag busade medm in hund (vi fick henne som vuxen) trodde jag hon skulle anfalla mig, för hon lät så aggressiv, men det är bara som hon låter :)
Båda mina hundar morrar och knorrar när dom är glada
Mina tidigare shar-pei busmorrade så dom lät som värsta slagskämparna, när dom lekte med varandra
Familjens gamla goldentik "morrade" när hon var glad. Fast det lät inte som ett argt morr :)
Busmorr är nog en bra beskrivning! Undrar om andra hundar kan skilja de bägge morren ifrån varandra? Ibland gör hon ett liknande läte mot hundar hon är nyfiken på (de hon inte är rädd för).
De flesta hundar både hör och ser vad det är frågan om - för hundar går väldigt lite på ljudet, utan mer på kroppshållningen

Min bc "morar" välidgt ofta när vi kommer hem, då kommer hon med en leksak i munen hela kroppen går och hon prartar ::D ur charmigt om ni fårgar mig!
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Collie brukar ha visst läten har jag hört det kan tjabbla rätt så bra. Våra pudlar snackar oxå med något knorrljud ena pratar mycket, o mer när hon blir glad. Det låter ibland som morr men det är bara prat iaf från Donnas sida