Hundar iFokus

Hundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 3547 ggr
Qepta
1

Mina fina belgare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inte bara en belgare utan 3! Här kommr några bilder på 2 av dem.

Izor och Yra (PippiAdolfs Rödluvan)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
1

-

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
1

Izor blev också sugen på morot när "syrran" åt. Han har aldrig ätit morot hos mig tidigare.

Det var så gulligt för när Izor inte vela ha mera av sin morot så tog han Yras så hon fick ta hans, så höll de på tills deras bitar var uppätna.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
1

Se och lär Izor.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
1

Så avslutar vi med denna bild! Mina älskade belgaren. Kyss

Izor hade aldrig sett en kanin innan han flyttade hem till oss.
Mina harar är så coola så de ignorerade honom totalt när han vela leka med dem.

Yra (hon på bilden) är nog den coolaste kanin jag träffat. Hon var fram och hälsade på en räv och blev då biten av den såklart. Endå ska hon fram och hälsa på allt och alla.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

amanduss
0

Helt underbara bilder! 
Supersöta djur! :D

Du är otroligt saknad! <3

Qepta
0

Tack! De är underbara.

Jag tror att Yra blev lite gladare när hon fick vara ute med Izor då hon fick en kull kaninungar (tjuvparning) på alla hjärtans dag och alla ungarna avled. Hon var förvirrad, tror inte att hon mata dem. Hon hade inte gjort något bo eller så heller.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Mixxie
0

Så söta! :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Stormblomma
0

Gullisar!

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

Qepta
0

De är jätte fina ihop.

Izor älskar att ligga och sova tryckt mot min andra hares bur.

Det är så skönt att Iz är snäll mot långöronen, annars skulle jag inte kunat ha dem kvar.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Forest]
0

Himmla fina kort :) Jätte fina djur har du, är det kanin eller är det hare?

Qepta
1

Tack!

Det är en kanin som är framavlad för att se ut som en hare. De har ett hett temperament och är inte lika lugna som de vanliga kaninraserna.

Rasen heter Belgisk hare. Jag fött upp kaniner i många år och har handskats med riktigt jobba kaniner.

Dessa är jätte snälla och sociala men envishet har dem!

Skickar med en bild på min hane när han var runt 7-8 veckor.

Där ser du att deras kroppar är annorlunda, skanka, högresta och deras bakben är annorlunda.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Forest]
1

Gudars så vackra. Vi rädda en kanin som liknar din ras, men rasen hade något med red i var inte så ståtlig. Skulle blivit gryta av henne o det kunde jag inte tillåta.

Qepta
1

Kaninen på din bild ser ut som en New zealand red och Tan korsning. En väldigt solbränd en Flört

Jag ser inga likheter mellan min ras och denna skönhet. Här kommer en bild på när min Intro sitter typ likadant. Det är bara färgen som de har gemensamt. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Mixxie
0

#11 Så fin :) är det en ovanlig kaninras?

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Qepta
0

Tack! Rasen är inte så jätte vanlig nej. Tror vi har 2000 harar i sverige.
Man rekomenderar inte en hare till vem som helst. Även om personen har kaninvana.

Tyvärr så dras folk till denna ras pga att den är så otroligt snygg!
De kan inte hantera kaninen och omplacerar dem.

Min hona är i trotsåldern nu, hon gillar inte att bli buren. Detta har gjort att jag har ärr över hela min axel efter bett från henne, hon har även rivit mig några mm från ögat.

Nu har hon lugnat sig och hon går att bära! Det jobbiga är att de är så otroligt slanka och de har kraftiga bakben som de kan sparkas med. Sen så väger kaninen lite, mellan 3-4,5 kg ligger de på som vuxna.

Hanen är lugnare i temperamentet men svår att bära han med.
Det är betydligt lättare att bära Izor än hararna. Det låter säkert helt sjukt men det är sant. Flört

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Forest]
0

13 nja det var renrasig fick stamtavla, skulle blivit gryta då det var nån fläck i ögat o fick itne avlas på. Är inte ett dugg insatt i avel på djur, idmärkt i ena örat o stamtavla hade hon iaf. Ja, hon är solbrännd hon o kompisen hade en hel hundgård med uthus med bodel i, samt skugga men hon låg ofta o sola. Hon var svart o röd på vintern som din , men så fort solen börja på vårkaneten mer så vart hon solblekt. :) och vem vet kanske är det blandras, fader fick vi se o moder med, hängde kort från utställningar o rosetter på derasburar. Skröt gjorde dom om sina kaniner sånt som jag är helt ointreserad av iaf, jag var ute efter en kanin iaf inte en massa tjabbel om stamtavla o sånt. Hoppas du förstår vad jag menar, tycker givetvis man ska ha ett syfte med avel o den biten men hmm jag var inte så himmla intreserad iaf. Flört Tycker du gör rätt rek inte rasen som till sällskapskanin o vem som helst tänk om fler gör så slipper men alla dessa omplaceringar på djur :)

Qepta
1

Jaså? Isånnafall tror jag att det är en Tan.

Jag har haft en Tan för några år sedan, kaninen på din bild är mer lik denna herre tycker jag. GladBåda har runda ansikten och inte så långa öron.

Man ser att det är en hona pga tan-teckningen. Honor har oftast sämre teckning än hanar, lärde mig det när jag skaffade hararna.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Forest]
0

17 så såg hon ut vintertid :) Sorry lite ot men tycker hon var så fin o trevlig :)

Qepta
1

Izor och Intro

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
1

Mina snygga killar!

Izor är bara 3 månader och 7 dagar äldre än hararna. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se